• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  باغ اکبریه شهرستان خراسان جنوبی استان بیرجند
  •  باغ اکبریه شهرستان خراسان جنوبی استان بیرجند
  •  باغ اکبریه شهرستان خراسان جنوبی استان بیرجند
  •  باغ اکبریه شهرستان خراسان جنوبی استان بیرجند
  •  باغ اکبریه شهرستان خراسان جنوبی استان بیرجند


باغ اکبریه

نام مرکز دیدنی

Akbarieh Historical Garden

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

شهرستان

بیرجند

آدرس

خراسان جنوبی، بیرجند، میدان موزه

باغ و عمارت اکبریه با معماری حیرت انگیز و مساحتی بالغ بر 45069 متر مربعی در روستایی کوهستانی با همین نام در بیرجند و استان خراسان آرمیده است. این باغ میزبان دو عمارت باستانی است که کهن ترین آنها با قدمتی مربوط دوران قاجاره که متعلق به حشمت الدوله پدر ابراهیم شوکت الملک بوده است. عمارتی زیبا، تاریخی و دو طبقه ای که در طبقه همکفش دو دالان و راهروی طویل با دسترسی به قسمت های اصلی باغ به چشم می خورد. در این باغ بنای دیگری نیز یافت می شود که به دستور شوکت الملوک برای انجام فعالیت های رسمی و تشریفات ساخته شده است. به طور کلی در گذشته از آن برای میزبانی و پذیرایی از بزرگان و انجام امور دیوانی استفاده می شد. این عمارت از طراحی بسیار زیبا و خیره کننده ای برخوردارست و با منبت های چوبی، شمع و شیشه های رنگی و گچ بری های بسیار ظریف و هنرمندانه با طرح های اسلیمی و هندسی مزین گردیده است. باغ اکبریه آن قدر مشخصه های جذاب دارد که دیدن نامش در فهرست سایت میراث جهانی یونسکو اصلا تعجب آور نیست. در بیشتر قسمت های این باغ درختان انار، توت و نخل خود نمایی می کنند، درختانی زیبا که طراوتی خاص و بی بدیلی را به این جاذبه شگرف بخشیده اند. امروزه از بخش های مختلف مجتمع این باغ با کاربری هایی نظیر کتابخانه، موزه باستان شناسی، موزه مردم شناسی و یک چایخانه سنتی استفاده می کنند. باغ اکبریه در میدان موزه بیرجند قرار گرفته است و با ارائه امکاناتی نظیر رستوران، دسترسی به وسایل نقلیه و پوشش دهی شبکه تلفن و اینترنت پذیرای شما خواهد بود. با بازدید از این باغ با یک تیر دو نشان بزنید و از دیدن شاهکارهای معماری و باستانی در کنار زیبایی های دلنواز و فریبا طبیعی لذت ببرید. البته بهترین فصل برای رفتن به آن فصل بهارست، زمانیکه شکوفه های درختان میوه و عطر گل های زینتی باغ هوش را از سرتان می پراند.

بهترین زمان بازدید: فصل بهار


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به باغ اکبریه

تفریحات نزدیک به باغ اکبریه

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید