• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  بازار وکیل شهر فارس استان شیراز
  •  بازار وکیل شهر فارس استان شیراز
  •  بازار وکیل شهر فارس استان شیراز
  •  بازار وکیل شهر فارس استان شیراز


بازار وکیل

نام مرکز خرید

Vakil Bazaar

استان

شهرستان

شیراز

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 10 تا 17

آدرس

شیراز، بعد از میدان شهرداری (ارگ کریم خان)، جنب مسجد وکیل

می توان از شهر شیراز به عنوان یکی از معروف ترین شهرهای گردشگری ایران نام برد، شهری زیبا که گوشه و کنارش با آثار تاریخی بی نظیری پر شده است. بازار وکیل بدون اغراق یکی از محبوب ترین جاذبه های این شهر به شمار می رود، بازاری تاریخی و البته با کاربری تجاری که قدمتش به دوران زندیه برمی گردد و هنوز هم از آن به عنوان یکی از قطب های تجاری شهر یاد می شود. این مجموعه شهیر با معماری بسیار باشکوه یکی از شاهکارهای دوران زندیه به شمار می رود. طراحی آن به صورتی انجام گرفته که هوای فضای داخلی بازار در فصل زمستان گرم و در فصل تابستان خنک است. امروزه بازار وکیل میزبان بیش از 200 فروشگاه فرش، صنایع دستی، ادویه جات و لباس می باشد. فضای بازار وکیل همواره با عطر ادویه های مختلف پر شده، عطر و رایحه ای خوشایند که قدم زدن در آن را لذت بخش تر خواهد کرد. در زیر سقف این بازار علاوه بر مغازه های متعدد، چندین کافه و رستوران یافت می شود. همچنین حمام وکیل و مسجد وکیل نیز در مجاورتش قرار دارند. پیشنهاد می شود در هنگام بازدید از بازار وکیل به هیچ وجه صرف فالوده شیرازی را از دست ندهید. البته ناگفته نماند که بازار وکیل بیشتر فرش و پارچه یافت می شود و چنانچه تمایل به خرید صنایع دستی و سوغاتی های این شهر را دارید حتما سری به سرای مشیر بزنید. سرای مشیر یکی از قسمت های جذاب بازار به شمار می رود که معماری بی نظیرش در کنار صنایع دستی فوق العاده اش جلوه ای دیگر دارد. بازار وکیل در خیابان شهرداری شیراز قرار گرفته است. 

بهترین زمان بازدید: در ایام نوروز است زیرا در این روزها بازار حال و هوایی دوست داشتنی و گرمی دارد.

نکته: بازار در تعطیلات رسمی و ایام سوگواری تعطیل می باشد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

مراکز خرید نزدیک به بازار وکیل

دیدنی های نزدیک به بازار وکیل

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید