• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  استادیوم آزادی شهر تهران استان تهران
  •  استادیوم آزادی شهر تهران استان تهران
  •  استادیوم آزادی شهر تهران استان تهران
  •  استادیوم آزادی شهر تهران استان تهران
  •  استادیوم آزادی شهر تهران استان تهران
  •  استادیوم آزادی شهر تهران استان تهران
  •  استادیوم آزادی شهر تهران استان تهران
  •  استادیوم آزادی شهر تهران استان تهران
  •  استادیوم آزادی شهر تهران استان تهران


استادیوم آزادی

نام مرکز دیدنی

Azadi Stadium

نوع مرکز دیدنی

استادیوم و مجموعه ورزشی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

اکباتان

ناحیه

غرب شهر

مدت زمان بازدید

2 ساعت

ساعت بازدید

در هنگام برگزاری مسابقات

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

7،000 تومان الی 18،000 تومان

آدرس

تهران، کیلومتر 5 آزاد راه تهران کرج، مجموعه ورزشی آزادی

استادیوم  آزادی که بخشی از مجموعه ورزشی آزادی است در زمینی  به مساحت 14.1 هکتار بنا شد. کلنگ ساخت این استادیوم 100هزار نفری در سال 1349 بر زمین زده شد و در 26 مهر 1350 دو روز بعد از افتتاحیه میدان شهیاد (میدان آزادی)، با نام مجموعه ورزشی آریامهر تهران افتتاح گردید. این ورزشگاه به منظور میزبانی بازی های آسیایی 1974 (1353) در ایران ساخته شد. این استادیوم در تاریخ 10 شهریور 1353 رسما بازگشایی شد. استادیوم 100 هزار نفری آزادی بزرگترین استادیوم ایران و در بین 20 ورزشگاه برتر دنیا قرار دارد و رتبه –A  از لحاظ استانداردها و رعایت ضوابط از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرده است. هم اکنون محل برگزاری دیدارهای خانگی تیم ملی فوتبال ایران و محل برگزاری مسابقات بین تیم های بزرگ تهران یعنی استقلال و پرسپولیس است. مالکیت این باشگاه را وزارت ورزش و جوانان بر عهده دارد.

معماری استادیوم آزادی
طراح این ورزشگاه عبدالعزیز فرمانفرماییان می باشد. وی عمق دید زمین را از مرکز تا شمال و جنوب استادیوم 136 متر و تا شرق و غرب 126 متر طراحی کرد که بهترین و بیشترین میزان دید می باشد.

مشخصات زمین ورزشگاه 
زمین ورزشگاه از جنس چمن طبیعی در ابعاد 75 متر در 110 متر می باشد. که دور تا دور آن 8 ردیف پیست دو میدانی وجود دارد که از جنس تارتان می باشد.

محل استقرار خبرنگاران و گزارشگران صدا و سیما در ورزشگاه آزادی 
در ضلع غربی ورزشگاه محل استقرار افراد ویژه و در سمت راست آن محل استقرار گزارشگر بازی قرار دارد. در ضلع جنوبی ورزشگاه نیز محلی برای جایگاه ویژه و در سمت راست آن برای 85 نفر خبرنگار محلی تعبیه شده است.

ظرفیت استادیوم
در پیش از انقلاب سکوهایی جهت نشستن تماشاگران در نظر گرفته شده بود که بعد از نصب صندلی در سال 1382 ظرفیت ورزشگاه به 78116 نفر کاهش یافت.

امکانات ورزشگاه آزادی
در کنار ورزشگاه آزادی دو زمین چمن شماره 2 و 3 وجود دارد که مختص تمرینات تیم های استقلال و پرسپولیس و محل تمرین تیم ملی نیز هست.

پارکینگ
یک عدد پارکینگ سرپوشیده با گنجایش 400 خودرو و یک پارکینگ سرباز با گنجایش 7000 خودرو برای این ورزشگاه در نظر گرفته شده است.

ایمنی باشگاه
راهروهای ورزشگاه آزادی امکان ورود و خروج برای کانتینر های حاوی دستگاههای صدا و سیما و همچنین تردد ماشین های آتش نشانی را دارد. در طول 11 دقیقه تمام تماشاگران می توانند بدون هیچ آسیبی از این راهرو ها خارج شوند.

میزبانی های بین المللی استادیوم آزادی
در این استادیوم ایران میزبان بازی های مهم بین المللی نظیر:
میزبان بازی های آسیایی 1974 تهران (1353).
فینال جام ملت های آسیا 1976 ایران (1355).
فینال جام برندگان جام آسیا 1990-1991 (1370) و 1993-1992 (1372).
فینال جام باشگاه ها و قهرمانان آسیا 1999-1998 (1378)، 2002-2001 (1381) و 2018 (1397).
تورنمت قهرمانی غرب آسیا 2004 (1383)، 2008 (1387).

تهیه بلیط بازی ها 
در صورتی که از سامانه www.footbaleticket.ir  درخواست کارت عضویت داده باشید، می توانید بعد از سه هفته از طریق پست یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت کارت خود را دریافت نمایید. بستگی دارد که در هنگام عضویت در سامانه خرید بلیط اینترنتی نحوه دریافت کارت عضویت هوشمند خود را چگونه انتخاب کرده باشید. از طریق کارت می توانید بلیط تمام بازی هایی که بلیط فروشی شان فعال شده را بخرید. البته باید کارت ملی خود را نیز همراه داشته باشید چون دم درب احراز هویت می شوید. قیمت این کارت عضویت فقط 5،000 تومان است اما چه فایده ای دارد؟ وقتی شما کارت بلیط هوشمند دارید از تخفیف بازی ها برخوردار می شوید و می توانید در هر بازی بلیط ها را با نرخی کمتر خریداری نمایید. در صورتی که کارت هوشمند ندارید با کد ملی تان می توانید بلیط خریداری کنید. 

قیمت بلیط ورزشگاه آزادی
طبقه دوم 7،000 تومان
طبقه اول پشت دروازه 9،000 تومان
جایگاه شرق (رو به روی جایگاه)    11،000 تومان
جایگاه غرب    18،000 تومان

دسترسی
مترو: از خط پنج مترو در ایستگاه ورزشگاه آزادی پیاده شوید. ایستگاه مترو در کنار درب ورودی ورزشگاه قرار گرفته است.
اتوبوس: از میدان آزادی تاکسی و اتوبوس برای ورزشگاه آزادی وجود دارد.
وسیله نقلیه شخصی: اتوبان تهران کرج، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، بلوار استادیوم آزادی.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به استادیوم آزادی

دیدنی های نزدیک به استادیوم آزادی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید