• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  موزه برج آزادی شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه برج آزادی شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه برج آزادی شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه برج آزادی شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه برج آزادی شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه برج آزادی شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه برج آزادی شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه برج آزادی شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه برج آزادی شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه برج آزادی شهرستان تهران استان تهران


موزه برج آزادی

نام مرکز دیدنی

Azadi Tower Museum

نوع مرکز دیدنی

موزه تاریخی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

آزادی

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 9:00 الی 17:00, جمعه ها از ساعت 10:00 الی 17:00

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

10،000 تومان

آدرس

تهران، خیابان آزادی، میدان آزادی ، برج آزادی

موزه برج آزادی یکی از موزه هایی است که در زمان پهلوی دوم افتتاح شد. این موزه از بخش های زیر تشکیل شده است.

سالن ایران شناسی
سالن ایران شناسی با هدف آشنایی بازدیدکنندگان از اقلیم های متفاوت ایران و شاخصه های مهم تاریخی جغرافیای اقتصادی راه اندازی شده است.
در این سالن بازدیدکنندگان بر روی یک نوار پیاده بر (واک وی) ایستاده و نمایی از کشور عزیزمان ایران را تماشا می کنند و با پتانسیل های گوناگون گردشگری، اقتصادی، فرهنگی و هنری آن آشنا می شوند.
 
گذرگاه پیشینیان
در واقع گذرگاه پیشینیان راهرویی است که در دو طرف با ویترین سبب شده ایران مربوط به هزار سال قبل از میلاد مسیح دران به نمایش گذاشته شده اند.

تالار کهن
چهارپایه برج آزادی توسط تالار کهن به یکدیگر وصل میشود که محل نمایشگاه آثار هنری و گالری ها می باشد.

تالار آیینه
در قسمت شمالی تالار کهن  تالاری با 12 ویترین در سمت چپ و راست قرار دارد که در این ویترین ها اشیا با موضوعات تعلیم و تربیت، خلیج فارس محیط زیست، آب و زندگی، بنای یاد بود آزادی، فرهنگ و هنر، ایران زمین، صنایع، شهرسازی، دریای خزر، ورزش و کشاورزی وجود دارد. در تالار آیینه در بخش شمالی به فضایی دیگر راه می یابد که در قسمت راهروی آن 8 غرفه برای نمایش آثار هنری وجود دارد و در سمت چپ آن سالن دانستنی ها و سالن نمایش وجود دارد. در قسمت شمالی این فضا نگارخانه وجود دارد که در ضلع شرقی آن یک کتابخانه تعبیه شده است. ضلع غربی هم بخش اداری مجموعه است.

سالن دانستنی ها
سالن دانستنی ها یک سالن 12 وجهی منتظم است که در وسط آن یک میز دوار با 28 سیستم رایانه برای اطلاع رسانی قرار دارد که در کنار آن سالن انتظار قرار گرفته است.

سالن نمایش
یک سالن نمایش با ظرفیت 300 نفر در عمق 15 متری زمین واقع شده که از 18 سکو تشکیل شده است. در سقف سالن نقاشی هایی به سبک کوبیسم وجود دارد. در بخش تماشاچیان صفحه نمایش شفافی وجود دارد که با کیفیت بالایی آثار تاریخی قبل و بعد از اسلام مربوط به ایران کهن و همچنین نمای شکوهمند میدان آزادی را به نمایش می گذارد.

نگارخانه
این بخش از تالار آیینه مختص برگزاری نمایشگاههای مختلف در فضایی به وسعت 17 در 14 متر می باشد که در آن یک پاسیو وجود دارد و نور پردازی ها مناسبی برای به نمایش گذاشتن آثار هنری در آن در نظر گرفته شده است.

کتابخانه
این بخش از تالار آیینه با وسعت 212 متر مربع است که 11,662 جلد کتاب را با عناوین تاریخی، معماری، زبان شناسی و اجتماعی در خود جای داده است.

طبقات برج آزادی
به دلیل وجود انحنا در پایه های طبقات امکان دسترسی با آسانسور به صورت یکسره از زیر زمین تا طبقه چهارم وجود ندارد به همین دلیل دو آسانسور دیگر برای دسترسی از طبقه دوم تا چهارم تعبیه شده است. البته دو دستگاه پله با 286 پلکان بازدید کنندگان را به طبقات فوقانی می رسانند. طبقه دوم در ارتفاع 23 متری قرار گرفته است، طبقه سوم در فاصله  33 متری از سطح زمین واقع شده و از طبقه چهارم از 39 متری می توانید تهران را تماشا بفرمایید.

ثبت ملی موزه برج آزادی
 این اثر با شماره 1008 در سال 1353 به ثبت ملی رسیده است.

دسترسی 
با وسیله نقلیه شخصی: برج  آزادی از طرف چپ در انتهای بزرگراه شهید لشگری، از طرف راست به خیابان آزادی، از سمت شمال به بزرگراه سعیدی و از سمت جنوب به بزرگراه جناح ختم می شود.
با اتوبوس: با استفاده از خط 1 اتوبوس های بی آر تی هم می توانید به راحتی خودتان را به میدان آزادی برسانید. البته خطوط 237 پایانه اکباتان- میدان آزادی، خط 153 میدان آزادی- دانشگاه علوم و تحقیقات، خط 102 میدان آزادی- خاوران، خط 110 ترمینال آزادگان-ترمینال جنت آباد، خط 101 چهارراه تهرانپارس- میدان آزادی نیز در میدان آزادی ایستگاه دارند. که با پیاده شدن در ایستگاه میدان آزادی به راحتی می توانید خودتان را به برج با شکوه آزادی برسانید.
با مترو: با استفاده از خط 4 مترو مسیر کلاهدوز- ارم سبز هم می توانید در ایستگاه متروی میدان آزادی از قطار پیاده شوید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به موزه برج آزادی

تفریحات نزدیک به موزه برج آزادی

نظرها

  • 1 0

    درود بر مردانی که برای این بنای بزرگ زحمت فراوان کشیده اند


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید