• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  باغ سرخ آباد شهرستان مازندران استان بابلسر
  •  باغ سرخ آباد شهرستان مازندران استان بابلسر
  •  باغ سرخ آباد شهرستان مازندران استان بابلسر


باغ سرخ آباد

نام مرکز دیدنی

Bagh-e-Sorkhabad Village

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

شهرستان

بابلسر

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

نصف روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان سوادکوه، دهستان راستوپی، روستای باغ سرخ آباد

معرفی باغ سرخ آباد
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. باغ سرخ آباد یکی از روستاهای دیدنی در شهرستان سوادکوه این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید.   
باغ سرخ آباد یکی از روستاهای شهرستان سوادکوه است که از توابع بخش مرکزی این شهرستان می باشد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳9۵، جمعیت این روستا 19 نفر بوده است. سوادکوه از شمال به شهرستان قائمشهر، از جنوب به شهرستان فیروزکوه و استان تهران، از غرب به شهرستان بابل و از سمت شرق به شهرستان ساری و ارتفاعات دودانگه وشهرستان مهدی شهر دهسنان چاشم منتهی می شود. منطقه سرخ آباد در ۲۵ کیلومتری فیروزکوه به سمت قائمشهر قرار گرفته و به عنوان منطقه ای بکر و دست نخورده شناخته می شود. 
روستای سرخ آباد دارای آب و هوای معتدل و مناظر طبیعی زیبایی است که هر گردشگری را جذب خود می کند. اما این همه چیز درباره این روستا نیست و مهمترین جاذبه آن، نه طبیعی بلکه تاریخی است. کلیسیای سرخ آباد یکی از کوچکترین کلیساهای ساخته شده در ایران است که در این روستا بنا شده و قدمت آن به دوران پهلوی اول می رسد. این کلیسا در واقع برای انجام مراسم مذهبی کارکنان راه ‌آهن و توسط مهندسان ایتالیایی مسیحی که برای ساخت راه ‌آهن به سوادکوه آمده بودند احداث شد. سند این موضوع نیز نوشته‌ ای است که به زبان ایتالیایی بر سردر کلیسا به چشم می خورد. این کلیسا رو به روی ایستگاه راه آهن سرخ آباد کنار جاده اصلی، به فاصله دو کیلومتری از پل تاریخی ورسک قرار دارد. این کلیسا با مساحت 9 مترمربع، یک درب ورودی و دو پنجره کوچک دارد و از مصالحی نظیر گچ و آجر ساخته شده است. کلیسای سرخ آباد در تاریخ ۷ مرداد ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۹۲۷۱ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

جاذبه های گردشگری نزدیک
اطراف روستای باغ سرخ آباد و به طور کلی شهرستان سوادکوه، پر است از جاذبه های طبیعی که می توانید از آنها بازید کنید از جمله غار کیجاکچال، غار دیو لیلم، غار زنگیان، آبشار دراسله تنگه، آبشار چلاک، آبشار های روستای لاجیم، آبشار شش رودبار، قله امامزاده حسن، کوه چرات، قله اتابک، ارتفاعات ولوپی، ارتفاعات وسو، قله خرو نرو، رودخانه ولوپی، رودخانه راستوپی، ناحیه جنگلی لفور، جنگل اسلام آباد، جنگل اندر کلی، جنگل گروسر و دریاچه شور مست که تنها دریاچه این شهرستان می باشد. از جاذبه های تاریخی نزدیک به روستا نیز می توان به پل قدیمی پل سفید، آرامگاه مقتولین راه آهن سوادکوه، قلعه حسن بور سرخکلا، برج لاجیم، کاروانسرای گدوک و قلعه کنگ لو اشاره کرد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به باغ سرخ آباد

تفریحات نزدیک به باغ سرخ آباد

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید