• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای مازوپشته شهرستان مازندران استان چالوس
  •  روستای مازوپشته شهرستان مازندران استان چالوس
  •  روستای مازوپشته شهرستان مازندران استان چالوس
  •  روستای مازوپشته شهرستان مازندران استان چالوس
  •  روستای مازوپشته شهرستان مازندران استان چالوس


روستای مازوپشته

نام مرکز دیدنی

Mazooposhteh Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

چالوس

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان چالوس، روستای مازوپشته

معرفی روستای مازوپشته
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. روستای مازوپشته یکی از مکان های دیدنی در شهرستان چالوس این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید.   
شهرستان چالوس در بین مردم بیشتر به دلیل جاده پر پیچ و خم زیبای آن شناخته شده که یکی از راه های دسترسی اصلی به استان مازندران نیز می باشد. با این حال، این شهرستان به غیر از این جاده زیبا دارای جاذبه های دیگر نیز هست که شامل روستاهای آن می شود. یکی از این روستاها، روستای مازوپشته از توابع بخش مرکزی شهرستان چالوس در استان مازندران ایران است که از مقاصد گردشگری محبوب این استان می باشد. این روستا در دهستان کلارستاق شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳9۵، جمعیت آن ۱۱۲۵ نفر بوده است. ارتفاع این روستا از سطح دریا حدود 50 تا 100 است و از شمال به شهر چالوس، از جنوب به جنگل، از غرب به روستای خرمنه علیا و از شرق نیز به‌روستای دارکلای علیا منتهی می شود. 

جاذبه های گردشگری روستای مازوپشته
این روستا علاوه بر مناظر طبیعی زیبا، دارای کاخی به نام کاخ ملکه است که متعلق به دوران پهلوی دوم و مادر محمدرضا شاه بوده است. این بنا که در دو طبقه و در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع توسط بنیاد پهلوی احداث شده بود، اقامتگاه موقت مادر محمدرضا شاه در روستای مازو پشته بوده است. متاسفانه علیرغم اینکه کاخ مادر بخشی از میراث ملی کشور است، این بنا توسط بنیاد شهید در یک مزایده صوری به مالک خصوصی واگذار شده و زمین آن به حال خود رها شده است و در حال تخریب می باشد. همچنین تاکنون تلاشی برای ثبت این اثر تاریخی و فرهنگی صورت نگرفته و حتی تلاشی نیز برای معرفی آن انجام نگرفته است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای مازوپشته

تفریحات نزدیک به روستای مازوپشته

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید