• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  مسجد امام حسین آلاشت شهرستان مازندران استان پل سفید


مسجد امام حسین آلاشت

نام مرکز دیدنی

Emam Hosein Mosque

نوع مرکز دیدنی

مسجد

شهرستان

سوادکوه

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان سوادکوه، شهر آلاشت

معرفی مسجد امام حسین آلاشت
استان مازندران همواره از مقاصد گردشگری محبوب شمال کشور بوده که بیشتر به دلیل مناظر طبیعی زیبا و آب و هوای معتدل خود شناخته شده است. با این حال، این استان علاوه بر جاذبه های گردشگری طبیعی، آثار تاریخی - مذهبی بسیاری نیز دارد که بازدید از آنها نیز خالی از لطف خواهد بود. مسجد امام حسین (ع) آلاشت، یکی از بناهای مذهبی این استان است که در سفر بعدی خود به این شهرستان می توانید از آن بازدید کنید.   
شهر آلاشت يكی از چهار شهر شهرستان سوادكوه است كه در ۳۵ كيلومتری پل سفيد قرار گرفته و به ‌لحاظ موقيعت جغرافيايی در ‌ميان كوه های رشته کوه البرز مركزی قرار گرفته و همین امر باعث شده است تا از آب و هوای ييلاقی و معتدل كوهستانی برخوردار شود. غیر از مسجد امام حسین در این شهر که بازدیدکنندگان خاص خود را دارد، آلاشت زادگاه رضاشاه پهلوی نیز می باشد و یک مرکز نجوم و رصدخانه هم در آن قرار دارد که نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. 
این مسجد که در جاده آلاشت واقع شده است، در دوران محمد رضا شاه ساخته شده و مراحل ساخت آن از حدود سال 1349 آغاز و 1353 تمام شد و محمدرضا شاه در سفرش به آلاشت از آن بازدید کرد. زمین این مسجد متعلق به خانواده سرهنگ جمشید مختاریان، از نظامیان شناخته شده در زمان پهلوی بوده است. این مسجد با مساحت 1000 متر مربع دارای دو شبستان، دو اتاق و یک صحن مسجد است و در طبقه فوقانی آن صحن زنانه با گچ بری های چند‌وجهی با دو گلدسته و يك گنبد ۱۲ وجهی به چشم می خورد.
این مسجد در نزدیکی مراکزی مانند سفره خانه پاتوق رهگذر، پمپ بنزین آلاشت، موزه مردم شناسی آلاشت، هتل آپارتمان قوی سفید آلاشت و موزه مردم شناسی آلاشت قرار گرفته است و دسترسی به آن از هر کجای شهر که باشید آسان است و سوئيت های اسكان شهرداری برای مسافران و گردشگران بر جذابيت آن افزوده است. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به مسجد امام حسین آلاشت

تفریحات نزدیک به مسجد امام حسین آلاشت

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید