• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  دریاچه الیمالات شهرستان مازندران استان نور
  •  دریاچه الیمالات شهرستان مازندران استان نور
  •  دریاچه الیمالات شهرستان مازندران استان نور
  •  دریاچه الیمالات شهرستان مازندران استان نور
  •  دریاچه الیمالات شهرستان مازندران استان نور
  •  دریاچه الیمالات شهرستان مازندران استان نور
  •  دریاچه الیمالات شهرستان مازندران استان نور
  •  دریاچه الیمالات شهرستان مازندران استان نور
  •  دریاچه الیمالات شهرستان مازندران استان نور
  •  دریاچه الیمالات شهرستان مازندران استان نور
  •  دریاچه الیمالات شهرستان مازندران استان نور


دریاچه الیمالات

نام مرکز دیدنی

Elimalat Lake

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

شهرستان

نور

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان نور، ۸ کیلومتری جاده نور به چمستان، روستای کاردگرکلا

معرفی دریاچه الیمالات
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. دریاچه الیمالات یکی از مکان های دیدنی در شهرستان نور این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید. 
دریاچه الیمالات یا سد خاکی الیمالات در ۸ کیلومتری جاده نور-چمستان قرار گرفته و فاصله آن از جاده اصلی نور به چمستان حدود ۳ کیلومتر است. این سد در میان مردم محلی به دلیل زیبایی بسیاری که دارد، به عنوان دریاچه الیمالات شناخته می شود. دریاچه الیمالات در قسمت جنوبی دوراهی روستای کاردگرکلا قرار دارد و با گذر از جاده فرعی به مسافت ۴ کیلومتر به آن خواهد رسید. از این سد به عنوان یک گردشگاه استفاده می شود و رستوران و امکانات قایق سواری و ماهیگیری نیز در آن یافت می شود. ماهیگیری در دریاچه الیمالات یکی از فعالیت های محبوب گردشگران است و آمور و قزل آلا از ماهی هایی هستند که در این دریاچه زندگی می‌کنند. البته گهگاهی هم ممکن است ماهی قرمز صید کنید، چرا که بسیاری از مردم ماهی قرمز شب عید خود را در این دریاچه رها می‌کنند. در صورتی که قصد قایق سواری دارید می توانید از قایق های موتوری و پدالی که برای اجاره در دسترس هستند استفاده کنید. اگر می خواهید لحظات آرامش بخشی را تجربه کنید بهتر است قایق پدالی را انتخاب کنید، چرا که علاوه بر بی صدا بودن، با دور شدن از ساحل دریاچه صدای محیط اطراف را هم نخواهید شنید. 
فاصله دریاچه الیمالات تا تهران حدود ۲۱۴ کیلومتر است که باعث می شود برای سفرهای آخر هفته از این شهر به مقصدی عالی تبدیل شود. علاوه بر قایقرانی و ماهیگیری امکانات دیگری نظیر سوئیت، کافی شاپ و امکانات کمپینگ در این منطقه وجود دارد. به غیر از امکانات یاد شده، مناظر شگفت انگیز اطراف این دریاچه خود دلیلی برای سفر و بازدید از سد الیمالات است. چرا که این منطقه بیشتر به مناطق استوایی شبیه است تا جنگل های شمال ایران و شما می توانید عکس های زیبا، متفاوت و به یاد ماندنی را در اینجا ثبت کنید.

جاذبه های گردشگری
شاید برایتان جالب باشد بدانید که یکی از جاذبه های گردشگری نزدیک دریاچه، در واقع جاده منتهی به آن است که هرچه نزدیکتر می شوید زیبای آن هم چشمگیر تر می شود. اطراف این جاده پر است از درختان تنومند و مرتفع که آفتاب به سختی از میان شاخ و برگ آنها بر زمین می تابد. با توقف در این جاده و قدم زدن در مسیر دریاچه می توانید از دیدن مناظر زیبا لذت ببرید و عکس بگیرید. 
مناطقی مانند جوربند، پارک جنگلی کشپل، جنگل واز و لاویج از دیگر جاذبه های نزدیک دریاچه هستند. روستای توریستی جوربند تنها نیم ساعت با دریاچه الیمالات فاصله دارد و جنگل واز هم جنگلی بزرگ و زیبا است که تا آمل امتداد دارد. روستای لاویج حدود یک ساعت با دریاچه فاصله دارد و دارای مسیر پر پیچ و خمی است. این روستا به دلیل آب گرم خود معروف است.

بهترین زمان برای بازدید
در هر زمان از سال که به دیدن دریاچه الیمالات بروید، محو زیبایی فضا و طبیعت آن خواهید ‌شد. طراوت این منطقه در فصل بهار تماشایی است و در فصل تابستان به دلیل هوای شرجی اطراف دریاچه، هوا گرمتر می شود. در پاییز هوا بسیار خنک است و در اواخر این فصل رو به سردی می رود. بنابراین اوایل این فصل یکی از بهترین زمان های سفر به دریاچه الیمالات است و علاوه بر هوای مناسب امکان دیدن مناظر رنگارنگ را هم خواهید داشت. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به دریاچه الیمالات

تفریحات نزدیک به دریاچه الیمالات

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید