• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  پارک جنگلی نور شهرستان مازندران استان نور
  •  پارک جنگلی نور شهرستان مازندران استان نور
  •  پارک جنگلی نور شهرستان مازندران استان نور
  •  پارک جنگلی نور شهرستان مازندران استان نور
  •  پارک جنگلی نور شهرستان مازندران استان نور
  •  پارک جنگلی نور شهرستان مازندران استان نور
  •  پارک جنگلی نور شهرستان مازندران استان نور
  •  پارک جنگلی نور شهرستان مازندران استان نور


پارک جنگلی نور

نام مرکز دیدنی

Nur forest park

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

شهرستان

نور

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

آدرس

استان مازندران، شهرستان نور، جاده نور محمودآباد

معرفی پارک جنگلی نور
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. پارک جنگلی نور یکی از مکان های دیدنی در شهرستان نور این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید. 
پارک جنگلی نور با وسعت 3600 هکتار، بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه است که در کنار ساحل دریای خزر و در شهرستان نور، جاده نور - محمود آباد قرار گرفته است. برای اینکه به وسعت این پارک پی ببرید جالب است بدانید که روستای سیاهکلا در دل این پارک قرار گرفته است. با این حال، تنها 350 الی 400 هکتار از مساحت این پارک به منطقه تفریحی اختصاص داده شده و بقیه آن حفاظت شده است. پارک جنگلی نور در سال 1351 توسط سعیدی آشتیانی پایه گذار پارک های جنگلی در ایران طراحی شد. این پارک دارای دو دریاچه می باشد و ورودی غربی آن از جاده اصلی نور به محمودآباد جدا می شود که دارای سردری سنگی با پوشش چوبی است. 
از سایر امکانات رفاهی و تفریحی این پارک می توان به  مسیر ویژه دوچرخه سواری و مسیر پیاده روی به طول 32 کیلومتر، اسب سواری ، موتور چهارچرخ، پرنده نگری، رستوران، کافی شاپ، مکان مناسب برای پیک نیک و کمپینگ، آلاچیق، مسجد، سرویس بهداشتی و پارک کودک اشاره کرد.
در صورتی که قصد اقامت در این جنگل را دارید، روستای سیاهکلا نزدیکترین محلی است که می توانید در آن اقامتگاه های روستایی یا ویلا اجاره کنید. دو شهر محمودآباد و نور در نزدیکی جنگل نیز گزینه های دیگر برای اقامت شبانه هستند، این شهرها دارای ویلاها و هتل ها و مهمانخانه های مختلفی هستند که می توانید شب را در آنجا به سر ببرید. اگر قصد کمپینگ دارید، می توانید این کار را در دل خود جنگل انجام دهید.
برای بازدید از این پارک ابتدا باید به شهر نور رفته و سپس از آنجا وارد جاده نور به محمود اباد شوید، با پیمودن مسافتی حدودا 4.5 کیلومتری به ورودی پارک جنگلی نور خواهید رسید که برای ورود به آن باید هزینه ورودی را پرداخت کنید.

گونه های گیاهی و جانوری
گونه های مختلف درختان جنگلی به وفور در این پارک یافت می شود و تنها 550 هکتار از این پارک را درختان سپید پلت پوشانده اند و درختان راش، افرا، انجیلی و ممرز، لیلکی، خسب، نمدار و اوجا نیز از دیگر درختان این پارک مجسوب می شوند. انواع پرندگان جنگل های هیرکانی در این منطقه یافت می شوند و  حیوانات این منطقه شامل تشی، گرگ، روباه و شغال می باشند.

بهترین زمان برای بازدید از پارک جنگلی نور
بهترین زمان برای بازدید از جنگل نور در فصل بهار و پاییز است. در صورتی که هوای شرجی جنگل برایتان آزاردهنده نباشد سرسبزی چشمگیر جنگل در فصل تابستان شما را مجذوب خود می کند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به پارک جنگلی نور

تفریحات نزدیک به پارک جنگلی نور

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید