• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای اسبچین شهرستان مازندران استان عباس آباد
  •  روستای اسبچین شهرستان مازندران استان عباس آباد
  •  روستای اسبچین شهرستان مازندران استان عباس آباد
  •  روستای اسبچین شهرستان مازندران استان عباس آباد


روستای اسبچین

نام مرکز دیدنی

Asbechin Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

عباس آباد

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، عباس آباد سلمان شهر

معرفی روستای اسبچین
یکی از زیبایی های فوق العاده شمال کشور روستاهای آن هستند که با طبیعت و همچنین جاذبه های تاریخی که در خود جای داده اند به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل شده اند. روستای اسبچین واقع در شهرستان عباس آباد یکی از زیباترین روستاهای مازندران است که افراد بسیاری برای فرار از شلوغی و سر و صداهای شهر تعطیلات خود را در آن سپری می کنند. 

موقعیت مکانی
روستای اسبچین یکی از کهن ترین و قدیمی ترین روستاهای این منطقه است که می توان گفت نزدیک به هزاران سال قدمت دارد. این روستا از شمال به محدوده قانونی شهرداری های سلمان شهر و عباس آباد، از سمت شرق به روستای سلامت سرا و تازه آباد، از جنوب به روستای خشکلا و از سمت غرب به روستاهای کرکاس و تالش خیل منتهی شده است. 

درباره نام روستای اسبچین
این روستا که اکنون با نام اسبچین شناخته میشه در گذشته از دو واژه تبری اسبه به معنی سفید و چینه به معنی دیوار، تشکیل شده بوده و به صورت اسبه چینه خوانده می شده است. دلیل این نام گذاری هم رشته کوه های سنگی و سفید رنگ البرز بوده؛ بعدها حرف ه از آخر این دو واژه حذف شده است. 

حدودا نزدیک به 650 خانوار ساکن این روستا هستند که تا سال 1365 به پرورش انواع گیاه و گل های زینتی می پرداختند و از آن سال به بعد اقتصاد خود را با استفاده از پرورش کیوی گسترش بخشیده اند. 

جاذبه های گردشگری
مهم ترین جاذبه این روستا رودخانه ای به نام گوشیر است که به علت دائمی بودن از جایگاه و ارزش خاصی برخوردار شده است. جالب است بدانید، از آنجایی که رنگ آب این رودخانه شیری می باشد نام گوشیر را به آن داده اند. این رودخانه از کوه های ولگم چال و ماری سرا واقع در روستایی به نام آسمان سراسرچشمه می گیرد و در آخر در فاصله 27 کیلومتری جنوب شرقی تنکابن به دریا منتهی می شود. 
کف رودخانه را جلبک پوشانده است و از همین رو طعم ماهی های آن عوض شده است. از میان انواع ماهی هایی که در این رودخانه زندگی می کنند، ماهی سفید معروف ترین آنها است. 
جالب است بدانید رودخانه گوشیر نزدیک به 150 هکتار از زمین های کشاورزی را آبیاری می کرده. 
پل تاریخی روستا که در سال 1309 ساخته شده هم یکی دیگر از جاذبه های این روستا است. از دیگر جاذبه های تاریخی اسبچین هم می توان به امام زاده های سید علی و آقا سید محمد اشاره کرد. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
در نزدیکی این روستا جاذبه های فراوانی وجود دارند که همین امر باعث جذابیت بیشتر سفرتان به این منطقه خواهد بود. پارک ملی خشکه داران، دریاچه عباس آباد، جنگل مازیچال، غار دهچال و جاده کلاردشت به عباس آباد از مکان هایی هستند که طی اقامتتان در این منطقه به راحتی می توانید از آنها بازدید کنید. 
برای اقامت در این منطقه به راحتی می توانید هر نوع ویلا یا سوییتی که بخواهید را اجاره کنید. 

بهترین زمان برای بازدید
به دلیل طبیعتی که در این روستا و اطراف اش وجود دارد بازدید از آن در فصل بهار از هر لحاظ بهتر است. بهار به عنوان تولد دوباره طبیعت اوج زیبایی آن است و آب و هوای معتدل و مناسبی دارد. گشت و گذار در میان جنگل ها و پارک های زیبای این منطقه از فعالیت هایی هستند که بی هیچ تردیدی به یادماندنی هستند. 
گرمای تابستان هم امکان لذت بردن از تفریحات آبی را فراهم می سازد. 
با وجود تمام اینها نمی توان گفت فصل پاییز یا زمستان نباید به این منطقه سفر کرد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای اسبچین

تفریحات نزدیک به روستای اسبچین

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید