• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  ورزشگاه تختی شهرستان تهران استان تهران
  •  ورزشگاه تختی شهرستان تهران استان تهران
  •  ورزشگاه تختی شهرستان تهران استان تهران


ورزشگاه تختی

نام مرکز دیدنی

Takhti Stadium

نوع مرکز دیدنی

استادیوم و مجموعه ورزشی

استان

شهرستان

تهران

ناحیه

شرق شهر

مدت زمان بازدید

2 الی 3 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران بزرگراه بسیج شمال، بزرگراه هجرت، میدان شهید باکری

معرفی ورزشگاه تختی
ورزشگاه تختی تهران بخشی از مجموعه بزرگ ورزشی تختی است که برای بازیهای آسیایی 1974 به دستور محمدرضا شاه پهلوی با ظرفیت 30 هزار نفر ساخته شد و در آن زمان آن را ورزشگاه فرح نامیدند. این ورزشگاه تنها ورزشگاه سرپوشیده دنیا بود که در زمره پیشرفته ترین ورزشگاهها به حساب می آمد.
از امکانات این ورزشگاه می توان به استادیوم ورزشی تختی، 12 زمین خاکی و 6 زمین چمن مصنوعی برای بازیهای محلی، استخر و سونا ویک  ژیمنازیوم سر پوشیده با سقف متحرک که محل تمرینات رشته های ورزشی نظیر کشتی، بوکس، شمشیربازی، والیبال، بسکتبال و ژیمناستیک اشاره کرد. یک پیست دو و میدانی در اطراف زمین اصلی با طول 400 متر برای برگزاری این مسابقات وجود دارد. فضای استادیوم فوتبال به همراه زمین های فضای باز 25 هزار مترمربع می باشد و مساحت کلی ورزشگاه 36 هزار متر مربع است.

استادیوم تختی
 این ورزشگاه در حال حاضر محل برگزاری مسابقات رده های سنی پایین می باشد. تیم های تهرانی هم گاهی برای مسابقه با دو تیم مطرح پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس آن را اجاره می کنند. استادیوم تختی دارای دو نوع زمین چمن تمرینی و اصلی می باشد. دور زمین چمن اصلی مسیر مسابقه دو و میدانی طراحی شده است. به دلیل فضای چمن زیاد این ورزشگاه مراسمات و آیین های باستانی نیز در این ورزشگاه به نمایش عموم در می آمدند. نمای بیرونی این ورزشگاه شبیه به زین اسب می باشد و طراحی سکوهای آن شبیه به نعل اسب است. 6 مدخل ورودی و خروجی برای تماشاچیان و کارکنان و بازیکنان طراحی شده است که ورود و خروج تماشاچیان را به این استادیوم تسهیل می نماید. کلا سکوها به صورت یک نعل اسب پشت به آفتاب طراحی شده اند که در بازیهایی که در بعد از ظهر صورت می گرفته نور خورشید تماشاچیان را آزرده نکند. در ضمن سقف معلق کابلی نیز برای این سکوها وجود دارد که یک سوم سطح سکوها را پوشانده است. این سقف در گرمای زیاد و شرایط آب و هوایی بد از تماشاچیان محافظت می کند. متاسفانه علاوه بر زیبایی و جذابیت این ورزشگاه همیشه زمین چمن آن خراب است و بازی های با کیفیتی در آن برگزار نمی شود. اما هنوز بعد از نیم قرن این استادیوم از لحاظ زیبایی جز برترین استادیوم های ایران به شمار می رود.

ثبت ملی 
این ورزشگاه در تاریخ 24 تیر 1398 با شماره 32794 به ثبت ملی رسیده است.

دسترسی
وسیله نقلیه شخصی: استادیوم تختی در بزرگراه بسیج شمال، بزرگراه هجرت، میدان شهید باکری واقع شده است.
مترو: با استفاده از خط 2 مترو در ایستگاه ارم سبز از قطار پیاده شوید و با اتوبوس های خط 424 در ایستگاه ورزشگاه پیاده شوید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به ورزشگاه تختی

تفریحات نزدیک به ورزشگاه تختی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید