• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  امامزاده احمد شهرستان یزد استان ابرکوه


امامزاده احمد

نام مرکز دیدنی

Imamzadeh Ahmad

نوع مرکز دیدنی

مکان مذهبی

استان

شهرستان

ابرکوه

مدت زمان بازدید

کمتر از یک ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

یزد، شهرستان ابرکوه، شهر ابرکوه، خیابان شهید صدوقی، خیابان امامزاده احمد

معرفی امامزاده احمد
استان یزد دارای تمدن و فرهنگ غنی و کهنی می باشد و شاهد این مدعا نیز وجود آثار تاریخی و بناهای بسیاری است که در گوشه و کنار این استان یافت می شود. یکی از زیباترین این بناها امامزاده احمد واقع در شهرستان ابرکوه است که تاریخ ساخت آن به چهار یا پنج قرن پیش باز می گردد و گفته می شود متعلق به یکی از فرزاندان امام هفتم شیعیان می باشد.  

معماری
این بقعه مانند دیگر بناهای ساخته شده در شهر یزد، با خشت خام، گل و گچ ساخته شده است. این امامزاده در مقایسه با سطح کوچه و خیابان اطرافش کمی بالاتر قرار گرفته و از همین رو در قسمت شرقی آن پله هایی کار گذاشته شده تا راه دسترسی به داخل آن فراهم شود. پس از ورود به این بنا فضایی سرپوشیده به چشم می خورد که به فضای اصلی بنا منتهی می شود. تاق مرتفع واقع در این قسمت که به صورت فیلپوش کار شده بسیار چشمگیر است. 
از دیگر ویژگی ها و زیبایی های امامزاده احمد، مسجد کنار آن می باشد. شبستان این مسجد بسیار طولانی ساخته شده و صفه هایی در دو سمت آن به چشم می خورند که بخشی از زیبایی های بنا محسوب می شوند. اما زیباترین قسمت مسجد محراب آن است که با اشکال هندسی گچبری شده تزئین شده است. متن نوشته شده بر روی این قسمت از مسجد، با آجر های شش ضلعی و کاشی های معرق به شکل ستاره شش پر در ابعاد 90 در 180 زیباسازی شده است.

بهترین زمان برای بازدید
به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی که این اثر در آن قرار دارد بازدید از آن از نظر مساعد بودن شرایط آب و هوا در فصل های بهار و پاییز و از نظر خلوتی شهر در فصل های تابستان و زمستان مناسب می باشد.

جاذبه های گردشگری نزدیک
هنگام گشت و گذار در این منطقه حتما از گنبد عالی، مسجد جامع ابرکوه، مسجد بیرون، گنبدخانه سیدون، قلعه تیزک، قلعه رباط، قلعه فیروزآباد، قلعه ساسانی بداف و قلعه حسن خان مهر آباد، یخچال عظیم خشتی، خانه صولت، منارهای نظامیه و آرامگاه عزیزالدین نسفی که از جاذبه های گردشگری نزدیک به این اثر هستند هم بازدید کنید. 

ثبت ملی امامزاده احمد
قابل ذکر است که  این بنای زیبا و دیدنی در 18 شهریور ۱۳۸۷ با شماره ۲۳۱۵۹ به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به امامزاده احمد

تفریحات نزدیک به امامزاده احمد

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید