• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  اقامتگاه بوم گردی خانه امینی شهرستان یزد استان یزد
  •  اقامتگاه بوم گردی خانه امینی شهرستان یزد استان یزد
  •  اقامتگاه بوم گردی خانه امینی شهرستان یزد استان یزد
  •  اقامتگاه بوم گردی خانه امینی شهرستان یزد استان یزد
  •  اقامتگاه بوم گردی خانه امینی شهرستان یزد استان یزد
  •  اقامتگاه بوم گردی خانه امینی شهرستان یزد استان یزد
  •  اقامتگاه بوم گردی خانه امینی شهرستان یزد استان یزد


اقامتگاه بوم گردی خانه امینی

نام مرکز دیدنی

Amini House

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

یزد

مدت زمان بازدید

کمتر از یک ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

یزد، محله فهادان، کوچه شیخ احمد، جنب کوچه آب انبار

معرفی اقامتگاه بوم گردی خانه امینی
خانه های قدیمی شهر یزد از زیباترین آثار باقی مانده از دوران های مختلف تاریخی می باشند که با گذشت زمان برخی از آنها تغییر کاربری داده اند و به عنوان مکان هایی نظیر موزه یا اقامتگاه فعالیت می کنند. یکی از این خانه های باشکوه، خانه امینی در بافت تاریخی شهر یزد می باشد که در دوران قاجار بنا شده است و پس از بازسازی در سال 1394 به عنوان اقامتگاه درب های خود را به روی گردشگران باز کرده است.

معماری خانه
علاوه بر درب چوبی دو لنگه ای که به سمت دالان خانه باز می شود، اولین چیزی که در مواجهه با این خانه دو طبقه توجه افراد را به خود جذب می کند، عدم وجود تخت های سنتی است. در واقع از تالار این خانه که با فرش ها و ترمه های یزدی، تشکچه و پشتی های قدیمی به زیبایی تزیین شده است به عنوان یک چایخانه سنتی برای پذیرایی از مهمانان استفاده  می شود. از دیگر ویژگی های خانه امینی حیاط آن است که در انتهای دالان قرار گرفته و با فضای دلنشین خود باعث احساس آسودگی و راحتی در افراد می شود. حوضی نیز در وسط آن قرار دارد که توسط درخت های تنومندی احاطه شده و زیبایی محیط را دو چندان کرده اند.
شاه نشین این بنا یک اتاق بسیار بزرگ با درب و پنجره های چوبی و شیشه های رنگی است و 14 اتاق که 3 باب از آنها 5 دری می باشند نیز مجموعه استراحتگاه های میهمانان را تشکیل داده اند.
شایان ذکر است که تنها 10 اتاق آن دارای تخت است و دیگر اتاق ها دارای سرویس کف خواب هستند. علاوه بر این، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی و حمام نیز در این خانه وجود دارد که همه آنها به صورت همگانی و خارج از اتاق ها قرار گرفته اند. از دیگر ویژگی های اقامت در این خانه می توان به صرف صبحانه رایگان بوده و همچنین امکان دسترسی به اینترنت اشاره کرد. وجود کارکنان مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تور و آشپزخانه عمومی با امکان آشپزی مسافران از دیگر امکانات و خدماتی است که در این اقامتگاه بوم گردی ارائه شده می شود.

جاذبه های گردشگری نزدیک
هنگام گشت و گذار در این منطقه بازدید از مکان هایی نظیر زندان اسکندر، خانه تهرانی ها، خانه لاری ها و حمام ابوالمعالی که از جاذبه های گردشگری نزدیک به این اثر هستند را از دست ندهید. 

بهترین زمان برای بازدید
به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی که این اثر در آن قرار دارد بازدید از آن در فصل های بهار و پاییز توصیه می شود. با این حال اگر نمی خواهید در اوج زمان بازدید از اینجا بازدید کنید در  فصل های تابستان و زمستان شهر خلوت تر است و تعداد گردشگر کمتری وجود دارد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به اقامتگاه بوم گردی خانه امینی

تفریحات نزدیک به اقامتگاه بوم گردی خانه امینی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید