• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  مسجد جامع هنزا شهرستان یزد استان مهریز


مسجد جامع هنزا

نام مرکز دیدنی

Hanza Mosque

نوع مرکز دیدنی

مسجد

استان

شهرستان

مهریز

مدت زمان بازدید

نیم ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

یزد، مهریز، بخش مرکزی، دهستان میانکوه، روستای هنزا

معرفی مسجد جامع هنزا
شهر زیبای یزد دارای اماکن مذهبی باشکوهی می باشد و مسجد جامع هنزا یکی از بهترین های این شهر در نوع خود است. این اثر ارزشمند فرهنگی در دوران تاریخی پس از اسلام بنا شده است و از همان ابتدای ساخت تا کنون مورد توجه علاقه مندان معماری قرار گرفته است. مسجد جامع هنزا در شهرستان مهریز، بخش مرکزی و در روستایی به همین نام واقع شده است.

معماری و شکل ظاهری
این مسجد با مصالحی نظیر خشت خام، گچ و کاهگل ساخته شده است. سردر ورودی زیبای آن با گچ بری های خیره کننده در ضلع جنوب شرقی بنا قرار گرفته است. از زیبایی های این مسجد می توان به پوشش تاق و تویزه سقف محراب اشاره کرد. 
در هر دو سمت بخش اصلی مسجد فضایی دو طبقه ساخته شده که طبقه های اول برای استفاده بانوان در نظر گرفته شده است. طبقه دوم به گردپوش و طبقه اول به پوشش گهواره ای مزین شده اند و از ویژگی های مسجد به حساب می آیند.

جاذبه های گردشگری نزدیک
اگر قصد داشته باشید بیشتر در این محدوده گشت و گذار کنید بازدید از مکان هایی نظیر رباط زین الدین، رباط نو، کاروانسرای کهنه، مسجد جامع باغ بهار، روستای تاریخی سریزد، قلعه سریزد، چاپارخانه مهریز، آب انبار پای برج، با مدرسی و عمارت سنمبر نیز ایده خوبی خواهد بود. 

بهترین زمان برای بازدید
به دلیل شرایط آب و هوایی حاکم بر این منطقه بازدید از جاذبه های آن در فصل های بهار و پاییز، از نظر مساعد بود آب و هوا دلچسب تر خواهد بود. البته اگر آب و هوا برایتان اهمیت زیادی ندارد و بیشتر ترجیح می دهید از شلوغی شهر دور باشید بهتر است در فصل تابستان یا زمستان از آنها دیدن کنید. 

ثبت ملی مسجد جامع هنزا
این مسجد زیبا به دلایل متعددی نظیر معماری و همچنین ارزش فرهنگی در تاریخ 28 اسفند سال 1385 با شماره 18754 توسط سازمان میراث فرهنگی ایران به عنوان یکی از آثار ملی کشور ثبت شده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به مسجد جامع هنزا

تفریحات نزدیک به مسجد جامع هنزا

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید