• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  حمام دربند میرزا شهرستان یزد استان تفت
  •  حمام دربند میرزا شهرستان یزد استان تفت
  •  حمام دربند میرزا شهرستان یزد استان تفت
  •  حمام دربند میرزا شهرستان یزد استان تفت


حمام دربند میرزا

نام مرکز دیدنی

Darband Mirza Bath

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

تفت

مدت زمان بازدید

نیم ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

یزد، تفت، خیابان امام، جنب شهرداری تفت، کوچه دربند میرزا

حمام دربند میزرا اثری به جا مانده از دوران قاجار می باشد. این حمام تاریخی عضوی از مجموعه مسجد و حسینیه به همین نام می باشد که مورد باسازی و مرمت قرار گرفته است. 

معماری و شکل ظاهری حمام دربند میرزا
این حمام تاریخی نیز مانند دیگر حمام های ایران معماری شده است و تنها در نوع تزئینات با آنها متفاوت است. پلان کلی این اثر مربعی مانند است و کمی پایین تر از سطح کوچه ای که در آن قرار گرفته، ساخته شده است. 
حمام دربند میرزا از دو حمام تشکیل شده است که یکی نسبت به آن یکی کوچک تر می باشد. جالبی حمام کوچک درب ورودی آن است که بر روی پشت بام حمام جای گذاری شده است. 
حمام بزرگ دارای دو سربینه تابستانی و زمستانی می باشد. سربینه ای که بیشتر در تابستان مورد استفاده قرار می گرفته است دارای پلانی هشت ضلعی است که با عبور از صحن به آن خواهید رسید. در این بخش غرفه هایی قرار گرفته است که افراد برای آویزان کردن رخت و لباس خود از آنها استفاده می کرده اند. سربینه دیگر که برخلاف سربینه اول پلانی مستطیل مانند دارد با طاق و تویزه در سقفش تزئین شده است. این دو سربینه با یک راهرو به هم متصل می شوند. بعد از این ها صحن اصلی حمام که خزینه های در آن قرار داشته اند جای گرفته است. 
از تزیئنات حمام دربند میرزا می توان به کاربند گچی سقف تمامی غرفه ها و ورودی ها اشاره کرد. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
مجموعه شاه نعمت الله ولی، باغ صدری تفت، آبشار دره گاهان تفت، اقامتگاه بوم گردی نارتی تی تفت و کوه عقاب از جمله مکان های دیدنی نزدیک به این حمام تاریخی هستند که بازدید از آنها نیز اوقات بسیار خوشی را برای شما به همراه خواهد داشت. 

بهترین زمان برای بازدید
از آنجایی که این اثر در منطقه کویری واقع شده است بازدید از آن در فصل های بهار و پاییز دلنشین تر خواهد بود. البته فصل های تابستان و زمستان هم انتخاب های مناسبی هستند منتهی برای کسانی که می خواهند از جمعیت دور باشند و دشوار بودن آب و هوا برایشان اهمیت خاصی ندارد. 

ثبت ملی حمام دربند میرزا
این مکان در تاریخ 11 مرداد سال 1384 با شماره 12356 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به حمام دربند میرزا

تفریحات نزدیک به حمام دربند میرزا

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید