• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  برج سنگی یزد شهرستان یزد استان یزد


برج سنگی یزد

نام مرکز دیدنی

Yazd Stone Tower

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

یزد

مدت زمان بازدید

نیم ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

یزد، شهرستان ندوشن، محله زیر باغ

برج سنگی یزد اثری به جا مانده از دوران افشار می باشد. این برج بخشی باقی مانده از برج و باروهای ندوشن می باشد و به دلیل ساخت حدود یک متر از دیوار این بنا با سنگ آن را برج سنگی نام گذاری کرده اند. 

معماری برج سنگی یزد
پلان اصلی این برج تاریخی دایره مانند می باشد که با مصالحی نظیر خشت در دو طبقه ساخته شده است. از ویژگی های منحصر به فرد این بنا دیوارهای آن هستند که از پایین تا ارتفاع یک متر با سنگ ساخته شده اند و قسمت های بالایی آن دارای روزنه هایی هستند که به منظور دیده بانی و تیراندازی بنا گردیده اند. پشت بام این مجموعه اخیرا تعمیر و بازسازی شده است. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
قلعه سفید، مسجد جامع ندوشن، مسجد آمنه گل، برج چهار در و سنگ آب های ندوشن از جاذبه های بسیار زیبای اطراف این برج سنگی هستند که بازدید از انها نیز اوقات بسیار خوشی را برای شما به همراه خواهد داشت. 

بهترین زمان برای بازدید
به دلیل قرارگیری این بنا در منطقه کویری بازدید از آن در فصل های بهار و پاییز لذت بخش تر خواهد بود. البته اگر به دنبال دوری از جمعیت زیاد هستید بازدید از آن در فصل های تابستان و زمستان انتخاب های بهتری خواهند بود. 

ثبت ملی برج سنگی یزد
این مکان در تاریخ 11 مرداد سال 1384 با شماره 12369 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به برج سنگی یزد

تفریحات نزدیک به برج سنگی یزد

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید