• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آرامگاه سردار مفخم شهرستان یزد استان ابرکوه
  •  آرامگاه سردار مفخم شهرستان یزد استان ابرکوه


آرامگاه سردار مفخم

نام مرکز دیدنی

The Tomb of Sardar Mufakhm

نوع مرکز دیدنی

معبد و مقبره

استان

شهرستان

ابرکوه

مدت زمان بازدید

نیم ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

یزد، ابرکوه، مهردشت، مهرآباد

معرفی آرامگاه سردار مفخم
آرامگاه سردار مفخم اثری به جا مانده از دوران پهلوی است. این بنا به منظور مقبره شخصی و حسینیه به دستور صاحب قبر یعنی علی اکبر خان مفخمی ساخته شده است. طبق گفته های محلی ها از همان زمان قدیم نماز عید فطر در حریم این بنا که به زمین مصلی معروف بوده برگزار می شده است.  

درباره علی اکبر خان مفخمی
علی اکبر خان مخفمی در سال 1327 هجری حکم سرداری خود را از جانب احمد شاه قاجار دریافت کرد. ایشان از خان هایی بوده که تعدادی از ترکان قشقایی را در مهرآباد یکجانشین کرد و به دلیل رابطه خوبی که با ناصر خان قشقایی داشت با کمک او در ارسال تفنگ و سرباز جلوی انگلیسی ها ایستادگی کرد. 

 معماری آرامگاه
این بنا با طرحی مستطیل مانند و با مصالحی نظیر خشت، گل و آجر ساخته شده است و تزئینات گچی در آن به چشم می خورد. این آرامگاه دارای صفه هایی سه ضلعی و گنبد آجری ترکی که بر پایه هشت ضلع قرار گرفته می باشد. 
در زیر این گنبد آجری اتاقی مربعی شکل جای گرفته است که قبر علی اکبر خان مفخمی در آن قرار داده شده است. این اتاق با گوشه سازی و گچبری تزئین شده است. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
خانه اسماعیل خانی، قلعه اردی و مسجد حاج جمال از جاذبه های تاریخی و دیدنی نزدیک به این اثر می باشند که بازدید از آنها نیز تجربه دلچسبی خواهد بود.

ثبت ملی آرامگاه سردار مفخم
این مکان در تاریخ 7 مهر سال 1381 با شماره 6309 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آرامگاه سردار مفخم

تفریحات نزدیک به آرامگاه سردار مفخم

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید