• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  امامزاده سبزپوشان شهرستان فارس استان شیراز
  •  امامزاده سبزپوشان شهرستان فارس استان شیراز
  •  امامزاده سبزپوشان شهرستان فارس استان شیراز


امامزاده سبزپوشان

نام مرکز دیدنی

Imamzadeh Sabzpooshan

نوع مرکز دیدنی

مکان مذهبی

استان

شهرستان

شیراز

ناحیه

اطراف شهر

ساعت بازدید

تمامی روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

فارس، شیراز، 18 کیلومتری شیراز، جاده نیروگاه سیکل ترکیبی، روستای کوشک بیدک

معرفی امامزاده سبزپوشان
کوه دهک یا کوه قبله که به خاطر طبیعت سبزش به سبزپوشان معروف است در شهر شیراز در نزدیکی روستای کوشک بیدک قرار دارد. این کوه بخشی از رشته کوه زاگرس است و به خاطر ساختار جنگلی و وجود انبوه درختان سرسبز به سبزپوشان معروف شده است. سبزپوشان یکی از مقاصد گردشگری مورد استقبال گردشگران و کوه پیمایان می باشد.
در دل این کوه بقعه ای متعلق به امامزاده سید اسحاق (ع) از نوادگان امام  موسی کاظم (ع) با مقبره ای به تاریخ  سال 205 قمری در میان زیارتگاهی غار مانند قرار دارد. این بقعه به دست بومیان به شیوه دست کن ساخته شد است. در اطراف امامزاده درختان انجیر وحشی زیادی به چشم می خورد و مناظر بسیار زیبایی را شامل می شود. این امامزاده در میان بومیان به امامزاده سبزپوشان معروف بوده و این مکان به همین اسم شهرت یافته است.

چشم اندازها و پوشش گیاهی
کوه سبزپوشان دارای پوشش گیاهی بسیار متنوع وسیعی از انواع درختان جنگلی، گیاهان خودرو و دارویی، گل های وحشی مانند انواع لاله و لاله واژگون، نسترن، مرزنجوش، بنه و بادام وحشی می باشد و مناظر فوق العاده جذابی را در طی پیمودن مسیر خواهید دید. در میان کوه نیز وجود چشمه های بسیار و غار های متعدد، مسیر هیجان انگیزی را برای پیمایش فراهم آروده است.

بهترین زمان بازدید از امامزاده سبزپوشان
فصل مناسب برای دیدن از این کوه زیبا و سر زدن به امامزاده سبزپوشان بهار است. بهار در کنار آب و هوای خوب و زنده شدن دوباره طبیعت، فصل لاله دادن روستای کوشک بیدک است و دیدن لاله زار هایی از انواع لاله و لاله واژگون خالی از لطف نیست.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به امامزاده سبزپوشان

تفریحات نزدیک به امامزاده سبزپوشان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید