• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  میدان خان شهرستان یزد استان بافق
  •  میدان خان شهرستان یزد استان بافق
  •  میدان خان شهرستان یزد استان بافق
  •  میدان خان شهرستان یزد استان بافق
  •  میدان خان شهرستان یزد استان بافق


میدان خان

نام مرکز دیدنی

Khan Square

نوع مرکز دیدنی

منطقه و میدان

استان

شهرستان

بافق

مدت زمان بازدید

کمتر از یک ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

یزد، شهرستان بافق، بخش مرکزی، جنب امامزاده عبدالله، میدان خان

معرفی میدان خان
یکی از مجموعه بناهای تاریخی ایران و شهر قدیمی یزد که در اقتصاد این شهر نیز تاثیر به سزایی داشته میدان خان بافق می باشد. قدمت این میدان به دوره زندیه و حتی قبل از آن بر می گردد. میدان خان درست در وسط شهر بافق و در مسیر آستانه امامزاده عبدالله و مسجد جامع واقع شده است و بناهایی همچون کاروانسرا، مسجد جامع و آب انبار را در خود جای داده است. علاوه بر این، در کنار این میدان، خانه زیبا و قدیمی وجود دارد که خانه شاعر و عارف بنام ایرانی، وحشی بافقی است.

معماری
مصالح اصلی استفاده شده در ساخت این اثر خشت و گل هستند اما در اجرای تزئینات این بنا از آجر نیز استفاده شده است. دور تا دور میدان رواق ها و دکان هایی در اندازه های متفاوت به چشم می خورند که در کنار حوض آب وسط میدان جلوه دیدنی را به این اثر بخشیده اند. همچنین درختان نخل این قسمت از دیگر ویژگی های زیبای این بخش هستند. 
قبلا مشاغل و حرفه هایی نظیر آهنگری، مسگری، گیوه دوزی و پنبه زنی در این میدان رواج داشتند که همین امر باعث زنده بودن میدان می شده است. درون این میدان کاروانسرایی 11 اتاقه قرار گرفته است که قسمت های مختلف آن با راهروهایی به یک دیگر مرتبط هستند. این کاروانسرا با شماره 3617 در فهرست میراث فرهنگی ایران قرار گرفته است.
از دیگر قسمت های این میدان حسینیه حوض بازو می باشد که در بخش های ابتدایی میدان جای گرفته است. این حسینیه پلانی چهار ضلعی دارد و به سبک حیاط مرکزی ساخته شده است و علاوه بر این، سقف گنبدی و آجرکاری های این بخش توجه افراد بسیاری را به خود جلب می کند.

بهترین زمان برای بازدید
به دلیل شرایط آب و هوایی که این اثر در آن قرار دارد بازدید از آن در فصل های بهار و پاییز توصیه می شود و از نظر خلوتی شهر نیز فصل های تابستان و زمستان برای بازدید مناسب هستند.

جاذبه های گردشگری نزدیک
امام زاده ظهیرالدین عبدالله ابن موسی ابن جعفر، قاضی میرجعفر، باغ تیتو، پارک آهن ‌شهر، پارک آبشار، شن‌ های روان صادق آباد و پتکستان، قلعه باقرآباد و روستاهای قطرم از جاذبه های گردشگری نزدیک به این اثر هستند و شما می توانید طی اقامتتان در این منطقه از آنها هم دیدن کنید و تجربه به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید. 

ثبت ملی میدان خان
قابل ذکر می باشد که این میدان در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۴۳۶۷ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به میدان خان

تفریحات نزدیک به میدان خان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید