• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  سد لتیان شهرستان تهران استان تهران
  •  سد لتیان شهرستان تهران استان تهران
  •  سد لتیان شهرستان تهران استان تهران
  •  سد لتیان شهرستان تهران استان تهران
  •  سد لتیان شهرستان تهران استان تهران
  •  سد لتیان شهرستان تهران استان تهران


سد لتیان

نام مرکز دیدنی

Latyan Dam

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

استان

شهرستان

تهران

منطقه

لواسان

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

یک روز کامل

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، تهرانپارس، جاده دماوند، جاده جاجرود، سد لتیان

سد لتیان در مساحتی بالغ بر 330 هکتار در شمال شرق تهران بر روی رودخانه جاجرود قرار دارد. این سد در دره کوههای جاجرود و بندک ساخته شده است و کوه آلون از شمال آن را محدود کرده است. به دلیل قرار گیری این سد بین دو جنگل تلو و لتیان طبیعت منحصر به فردی را فراهم آورده است. عده زیادی از مردم برای پیک نیک، قایق سواری، اسکی روی آب و ماهیگیری راهی سد لتیان می شوند. 

شرایط بازدید از تاج سد
امکان بازدید از تاج سد فقط به شرط داشتن مجوز از اداره آب وجود دارد اگر اصرار دارید که از تاج سد بازدید فرمایید می توانید مجوز آن را از اداره آب واقع در بلوار کشاورز، خیابان حجاب تهیه فرمایید.

هدف از ساخت سد لتیان
مطالعات ساخت سد لتیان که در ابتدا سد فرحناز نام داشت، در سال 1338 آغاز شد و کلنگ احداث آن در سال 1342 بر زمین خورد و در سال 1346 به بهره برداری رسید. این سد یک سوم آب شرب تهران را تامین می کند و زمین های زراعی دشت ورامین را آبیاری می کند.  آب این سد از رودخانه های جاجرود، افجه، برگ جهان، کندرود تامین می شود. هدف از ساخت سد لتیان علاوه بر تامین آب تهران، ساخت یک نیروگاه برق-آبی 70,000 مگاواتی برای تامین برق شبکه سراسری بود.

بهترین زمان سال برای بازدید از سد لتیان
دمای هوا در شمال تهران همیشه ده درجه ای از جنوب و مرکز آن خنک تر می باشد. بهترین وقت برای رفتن به سد لتیان در فصل بهار در اوایل اردیبهشت ماه است که جنگلها و پارکهای اطراف سد همه سر سبز شده اند و طراوت بهاری همه جا را فرا گرفته است. معمولا دمای هوا تا اواخر شهریور ماه رو به کاهش می گذارد. بهترین فصل برای ماهیگیری پاییز می باشد. بستگی دارد که برای چه هدفی رهسپار سد لتیان می شوید. اگر دوست دارید با ماهی های بزرگ از ماهیگیری بازگردید، فصل پاییز بسیار مناسب بوده اما کمی سرد است که با لباس مناسب جبران می شود.

دسترسی
با وسیله نقلیه شخصی: بهترین راه برای رفتن به سد لتیان از جاده دماوند-جاجرود است. می توانید از سه راه تهرانپارس به سمت دماوند حرکت کنید. در جاده دماوند به سمت جاجرود بروید بعد از رسیدن به پل جاجرود مسیرتان را به سمت شمال به موازات رودخانه جاجرود ادامه دهید تا به سد برسید. 
مسیر دیگری هم که معمولا گروههای دوچرخه سواری برای رفتن به سد لتیان انتخاب می کنند. مسیر گردنه قوچک به سمت لواسان است. باید از اتوبان بابایی به سمت گردنه قوچک و لوسان بروید مسیرتان را ادامه بدهید تا به آخر لواسان برسید تا به یک دوراهی برسید دوراهی را به سمت راست بروید تا به سد لتیان برسید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به سد لتیان

تفریحات نزدیک به سد لتیان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید