• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  شاندیز شهرستان خراسان رضوی استان شاندیز
  •  شاندیز شهرستان خراسان رضوی استان شاندیز
  •  شاندیز شهرستان خراسان رضوی استان شاندیز
  •  شاندیز شهرستان خراسان رضوی استان شاندیز
  •  شاندیز شهرستان خراسان رضوی استان شاندیز
  •  شاندیز شهرستان خراسان رضوی استان شاندیز


شاندیز

نام مرکز دیدنی

Shandiz

نوع مرکز دیدنی

منطقه و میدان

شهرستان

بینالود

ناحیه

اطراف شهر

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

وب سایت

آدرس

مشهد، 38 کیلو متری غرب

شهر شاندیز با دره های پر آب و سرسبزش در مساحتی معادل 37825 کیلومتر مربع از جمله مناطق ییلاقی خوش آب و هوای مشهد به شمار می رود. شاندیز با قرار گیری در دامنه کوه های بینالود از طبیعت وحشی زیبایی برخوردار است و رودخانه هایش از کوه های بینالود سرچشمه گرفته اند و سبب مطبوع شدن هوای این منطقه شده است. این منطقه در طول جغرافیایی 59 درجه و 17 دقیقه و عرض جغرافیایی 36 درجه و 23 دقیقه قرار دارد و 1400 متر از سطح دریا ارتفاع دارد همین سبب آب و هوای خنک آن شده است. تعداد ساکنین آن در سرشماری سال 1395 به 13987 نفر می رسد. نام این شهر آنطور که در کتاب «مطلع الشمس» آمده در ابتدا به اسم «شاه دژ» و «شاه دز» به معنای شاه قلعه بوده و به مرور زمان به «شاندیز» تغییر نام داده است. این شهر دارای محله هایی به اسم گورگاه، ابرده، پاچنار، ارچنگ، خادر، قلعه کهنه، سرخاندیز محله، کاریز نو، قرقی و سر آسیاب است که دیدن آنها خالی از لطف نیست.
این شهر بر سر راه نیشابور و مشهد قرار دارد و از زمان های دور دارای اهمیت تجاری بالایی بوده است. مردم این شهر در ابتدا برای در امان ماندن از حمله راهزنان در بالاترین تپه این منطقه و در داخل قلعه زندگی می کردند ولی در زمان قاجاریه قلعه تاریخی شاندیز به دست حسام السلطنه حاکم خراسان به توپ بسته شد و علت آن نافرمانی  مردم شاندیز از حکومت آن زمان بوده است. در سال های 780-800 قمری ساکنین آن به محل امروزی نقل مکان کردند.
نماد این شهر درخت چناری است که قدمت آن به 2700 سال می رسد و هم اکنون مرکز شهر شاندیز به شمار می رود و از ارزش بالایی برخوردار است. از دیگر مراکز دیدنی این شهر می توان به پارک جنگلی شاندیز، ییلاق ابرده، مجموعه توریستی-گردشگری، رستوران ها و مرکز خرید پدیده شاندیز، مجموعه توریستی، رفاهی و تفریحی گلستان شاندیز، پارک سرسبز پردیس، مجموعه ورزشی ثامن الائمه، تفرجگاه چهل بازه، موزه شهرداری شاندیز، رصدخانه نجوم رضوی شاندیز، دریاچه مصنوعی شهرداری، خانه کمری و پنجه علی، مسجد جامع تاریخی شهر، بقایای قلعه تاریخی شاهاندژ، مزار ویرانی و همچنین سنگ نگاره ای به قدمتی حدود 12000 سال در نزدیکی شاندیز اشاره کرد.
در کنار این مناطق گردشگری زیبا از غذاهای خوشمزه این شهر همچون شیشلیک های معروف و دیزی لذت ببرید و از صنایع دستی آن همچون پوست و محصولات پوستی همچون کلاه، کت، پالتو و سایر محصولاتش خرید کنید. از دیگر محصولات این شهر گیلاس های خوش طعم و مرغوب آن است. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به شاندیز

تفریحات نزدیک به شاندیز

نظرها

  • 0 0

    سلام. ممنون. عالی بود


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید