• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای کنگ شهرستان خراسان رضوی استان طرقبه
  •  روستای کنگ شهرستان خراسان رضوی استان طرقبه
  •  روستای کنگ شهرستان خراسان رضوی استان طرقبه
  •  روستای کنگ شهرستان خراسان رضوی استان طرقبه


روستای کنگ

نام مرکز دیدنی

Kang Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

بینالود

ناحیه

اطراف شهر

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

خراسان رضوی، 29 کیلو متری غرب مشهد

روستاهای پلکانی از جاذبه های گردشگری مناطق کوهستانی به شمار می روند. کنگ با مساحتی در حدود 184 هکتار و معماری بومی و زیبایش، در ارتفاعات کوه های بینالود شهرستان طرقبه شاندیز قرار دارد و از توابع استان خراسان رضوی است. این منطقه در طول جغرافیایی 59 درجه و 13 دقیقه و عرض جغرافیایی 36 درجه و 19 دقیقه قرار دارد و در ارتفاع 1800 متر از سطح دریا جای گرفته است. دمای متوسط روزانه این منطقه بین 3 تا 4 درجه سانتی گراد است و به سبب قرار گیری در ارتفاعات و وجود درختان فراوان آب و هوایی مطبوع و خنکی دارد و ساکنین آن طبق سرشماری سال 1390 خورشیدی به 799 نفر می رسد. کنگ در لغت دارای دو معنا است، یکی به معنای «دژ مستحکم» و دیگری به معنای «پرنده ای قوی پنجه» است که در کوهستان زندگی می کند.
روستایی در دل کوه های استوار بینالود با دره هایی سرسبز، آب و هوای مطبوع و طبیعتی زیبا و خانه های پلکانی که نشان از صفا و صمیمیت مردمان آن دارد. خانه ها با مقاومت بالایی بر روی پی های سنگی بنا گردیده اند که خود نشان دهنده معماری بسیار با ارزش آن در کنار محدودیت های ساخت در زمان گذشته است. معماری خاص این مناطق سبب شده تا سقف خانه های پایین به عنوان حیاط خانه های بالایی عمل کنند. کنگ بافتی به هم پیوسته دارد و کشیدگی آن در امتداد رودخانه عبوری از آن است. بر دامنه ی این روستا رباطی وجود دارد که در کنار رودخانه کنگ است. این رباط به رباط شاه عباسی معروف است و از جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می رود. رباط شاه عباسی از دو مسیر قابل دسترسی است و حدود یک ساعت و نیم تا روستا فاصله دارد. قدمت این روستا به قبل از اسلام باز می گردد و با وجود پیکره های فرسوده اش همچنان میان بازدید کنندگانش بسیار با ارزش است. قبرستان تاریخی کنگ با سنگ قبرهای با ارزش بر روی تپه ای در شرق روستا واقع شده است. بر روی این سنگ قبرها علامتی مخصوص از جمله صورت و شانه حکاکی شده است و تاریخ های فوت همه به قمری هستند. 
در کنار مناظر و چشم انداز زیبای این روستا به علت آب و هوای مناسبش باغ ها با درختان انبوه و مزارع متعددی دارد و شغل اهالی این روستا اغلب کشاورزی، دامپروری و قالی بافی است که در تولیدات باغی و دامی منطقه نقش به سزایی دارند. از سوغات های خوشمزه و مرغوب این روستا زرشک، زعفران، میوه های تازه، و نبات است. اگر از این روستا بازدید کردید حتما غذاهای محلی آن را امتحان کنید، غذاهای سنتی همچون آش شله قلم کار، شله ماش، آش مخصوص با سبزی های کوهی تازه، بلغور و نان های سنتی مخصوص با سیب زمینی پخته.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای کنگ

تفریحات نزدیک به روستای کنگ

نظرها

  • 0 0

    رسیدن به نقشه ی راهنما راحتتر شود ممنون


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید