• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آرامگاه باباطاهر شهرستان همدان استان همدان
  •  آرامگاه باباطاهر شهرستان همدان استان همدان
  •  آرامگاه باباطاهر شهرستان همدان استان همدان
  •  آرامگاه باباطاهر شهرستان همدان استان همدان


آرامگاه باباطاهر

نام مرکز دیدنی

Mausoleum of Baba Taher

نوع مرکز دیدنی

معبد و مقبره

استان

شهرستان

همدان

مدت زمان بازدید

20 دقیقه

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 9 تا 17

نرخ قیمت ورودی

ارزان

آدرس

همدان، میدان باباطاهر

این آرامگاه متعلق به بابا طاهر عریان، شاعر معروف ایرانی می باشد و در میدانی به همین نام در شهر زیبای همدان خودنمایی می کند. بابا طاهر یکی از معروف ترین شعرا و عارفان زمان خود در اواخر قرن چهارم و اوایل قرن پنجم به شمار می رود. وی یکی از مشهورترین شعرای دوبیتی سراست، او در واقع از تعلقات دنیوی دست شسته بود و اکثر عمرش را در تنگدستی و فقر سپری نمود. می توان از دوبیتی های بابا طاهر به عنوان معروف ترین و البته با ارزش ترین آثار وی نام برد، البته علاوه بر دوبیتی ها آثاری دیگر نظیر دو قطعه، چند غزل، مجموعه کلمات قصار عربی و کتاب به نام سرانجام از وی به جا مانده. فضای داخلی آرامگاه و قسمت هایی پایینش با 24 دوبیتی حکاکی شده بر روی 24 قطعه سنگ زیبا مزین گردیده اند. آرامگاه بابا طاهر با ظاهری شگرف بر روی ارتفاعات تپه ای در شمال غربی شهر زیبای همدان آرمیده، مقبره ای که قدمتش به دوران سلجوقیان بازمی گردد و در طی سال های عمرش شاهد تخریب و بازسازی های متعددی بوده است. در قرن ششم میلادی یک برج آجری هشت ضلعی بر روی مقبره بابا طاهر بنا گردید که البته بعدها با گذشت زمان از بین رفت. در دوران به قدرت رسیدن اولین پادشاه پهلوی، شهرداری همدان تصمیمات لازم مبنی بر ساخت بنایی جدید به جای ساختمان قدیمی قبلی را اتخاذ نمود. سازه ای جدید که عمده مصالحش را آجر تشکیل می داد. ساخت و ساز ساختمان جدید در سال 1965 با کمک انجمن میراث ملی ایران و شورای شهرداری همدان به اهتمام مهندس فروغی انجام شد. اگر می خواهید از محل عرفانی و معنوی این مکان در آرامش و سکوت بیشتری دیدن فرمایید پیشنهاد می شود که زمان بازدید خود را به روزهای تعطیل موکول نکنید. 


چگونگی دسترسی: دسترسی به این مکان از مرکز شهر، میدان امام خمینی به سمت خیابان بابا طاهر و بلوار فلسطین امکان پذیر خواهد بود.

هزینه : هزینه ورودی آرامگاه بابا طاهر 1500 تومان البته با نرخ سال 94 می باشد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آرامگاه باباطاهر

تفریحات نزدیک به آرامگاه باباطاهر

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید