• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آرامگاه ابوعلی سینا شهرستان همدان استان همدان
  •  آرامگاه ابوعلی سینا شهرستان همدان استان همدان
  •  آرامگاه ابوعلی سینا شهرستان همدان استان همدان
  •  آرامگاه ابوعلی سینا شهرستان همدان استان همدان
  •  آرامگاه ابوعلی سینا شهرستان همدان استان همدان


آرامگاه ابوعلی سینا

نام مرکز دیدنی

Mausoleum of Avicenna

نوع مرکز دیدنی

معبد و مقبره

استان

شهرستان

همدان

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 8 تا 20

نرخ قیمت ورودی

معمولی

متوسط قیمت بلیط

20000 تومان

آدرس

میدان ابوعلی سینا، همدان

بنای یادبود شیخ الرئیس ابن سینا در وسط میدانی به همین نام در شهر زیبای همدان قرار گرفته، آرامگاهی که پیکر دانشمند و فیلسوف شهیر ایران زمین را در دل دارد. این آرامگاه با ساختمانی بسیار زیبا همانند الماسی درخشان در قلب شهر باستانی همدان می درخشد. از ابن سینا به عنوان نابغه بی تکرار تاریخ یاد می شود، دانشمندی برجسته که تلاش و کوشش وی در راستای یادگیری علم و کشف بیماریهای مختلف و درمان های آنها از وی شخصیتی متمایز و برجسته در طول تاریخ ساخت. نابغه ای به نام که الحق سزاوار دریافت لقب بنبانگذار داروست. در هر یک از شهرهای مهم دنیا بناهایی مرتفع یافت می شوند که نماد آن شهر به شمار می روند. همدان نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای بیش از 50 سال متوالی است که نامش در کنار نام آرامگاه بوعلی سینا آورده می شود. این چهره معروف ایرانی موفق به تالیف کتاب هایی برتر در تاریخ پزشکی شده است که از معروف ترین آنها می توان به کتاب شفا و القانون فی الطب اشاره کرد، یکی از شگرف ترین آثار پزشکی که به چند زبان دنیا ترجمه شده و سال های زیادی در دانشگاه های مطرح دنیا مورد استفاده قرار گرفته. ابن سینا به طور کلی دارای 450 کتاب در زمینه های مختلف از جمله علوم فلسفه، ریاضیات، پزشکی، علوم طبیعی، موسیقی و روانشناسی است. آوازه وی چنان در سطح جهان پیچیده که جرج ساتن در کتاب تاریخ علم از آن به عنوان مشهورترین دانشمند ایران نام برده. آرامگاه فعلی ابن سینا در قدیم منزل ابوسعید دخدوک بوده، یکی از دوستان قدیمی وی که ابن سینا مدتی را به عنوان میهمان در خانه او به سر می برد. پیکر ابوسعید نیز در این مقبره به خاک سپرده شده است. معماری بنای امروزی این مقبره توسط هوشنگ سیحون و با الهام از طرح گنبد قابوس، یکی از شاهکارهای معماری در تاریخ اسلامی، ایران زمین انجام شده است. شایان ذکر است که این بنا در سال 1376 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آرامگاه ابوعلی سینا

تفریحات نزدیک به آرامگاه ابوعلی سینا

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید