• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  چشمه دیمه شهرستان چهار محال و بختیاری استان کوهرنگ
  •  چشمه دیمه شهرستان چهار محال و بختیاری استان کوهرنگ
  •  چشمه دیمه شهرستان چهار محال و بختیاری استان کوهرنگ


چشمه دیمه

نام مرکز دیدنی

Dimeh Spring

نوع مرکز دیدنی

فواره و چشمه

شهرستان

کوهرنگ

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان کوهرنگ، 12 کیلومتری شهر چلگرد، روستای دیمه

اگر در روزهای گرم تابستان به دنبال طبیعتی خوش آب و هوا و خنک می گردید استان چهارمحال و بختیاری می تواند گزینه مناسبی باشد. این استان زیبا از مکان های گردشگری چشم نوازی برخوردار است و چشمه مسحور کننده دیمه یکی از آن ها است.
قرارگیری این چشمه در نزدیکی روستایی به همین اسم سبب نام گذاری آن به دیمه شده است.
آب موجود در چشمه دیمه یکی از با کیفیت و بهترین آب ها است و املاح موجود در آن همچون کلسیم، بسیار برای بدن مفید است. این آب گوارا یکی از منابع اصلی کارخانه آب معدنی کوهرنگ است. جالب است بدانید تا پیش از ساخت تونل کوهرنگ زاینده رود روزگاری از دیمه سرچشمه می گرفت.
از چشمه دل انگیز دیمه که بگذریم مناظر ناب اطراف آن می تواند سبب گذراند روزی بسیار خوب در دامان طبیعت باشد. دشت های پر گل و مخملین این منطقه در فصل بهار و آسمان آبی آن، باعث می شود تا برای مدتی ذهنتان از تمام دغدغه های زندگی شهری دور شود.
اگر به این ییلاق چشم نواز آمدید، حتما غذاهای محلی بومیان منطقه را امتحان کنید. آش دوغ، آش کاردین و کباب بختیاری آن ها بی شک یکی از لذیذ ترین غذا های ایرانی است. برای سوغاتی به شما خرید سبزی های کوهی و شفا بخش دیمه را پیشنهاد می کنیم. لبنیات طبیعی منطقه نیز از کیفیت بسیار مرغوبی برخوردار است.
از امکانات موجود در چشمه دیمه می توان به آلاچیق، واحدهای اقامتی، فروشگاه و سرویس های بهداشتی آن اشاره کرد تا بازدیدکنندگان بتوانند در راحتی بیشتری به سر ببرند.
اگر به این چشمه چشم نواز آمدید، فراموش نکنید تا از تونل کوهرنگ بازدید کنید. دیدنی ترین بخش دیمه در اردیبهشت ماه، دشت لاله های واژگون است و در فصل زمستان نیز پیست اسکی آن یکی از پر طرفدار ترین پیست های ایران می شود که در شهر چلگرد قرار گرفته است.

بهترین زمان سفر به چشمه دیمه:
به یاد داشته باشید ناحیه کوهرنگ و دیمه از ارتفاع به نسب بالایی برخوردار است و به همین دلیل بیشتر روزهای سال هوا سرد و کوهستانی است، به همین جهت اگر به دنبال زمانی مناسب برای گلگشت در این منطقه هستید بهار و تابستان را به شما پیشنهاد می کنیم. اما همینطور که پیش از آن گفته شد پیست اسکی آن در زمستان مقصد بسیاری از اسکی بازان می شود.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به چشمه دیمه

تفریحات نزدیک به چشمه دیمه

نظرها

  • 0 0

    ۳۰هزارتومان هزینه ورودی


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید