• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  دشت لاله های واژگون کوهرنگ شهرستان چهار محال و بختیاری استان کوهرنگ
  •  دشت لاله های واژگون کوهرنگ شهرستان چهار محال و بختیاری استان کوهرنگ
  •  دشت لاله های واژگون کوهرنگ شهرستان چهار محال و بختیاری استان کوهرنگ
  •  دشت لاله های واژگون کوهرنگ شهرستان چهار محال و بختیاری استان کوهرنگ


دشت لاله های واژگون کوهرنگ

نام مرکز دیدنی

dashte lalehaye vazhgoon Koohrang

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

شهرستان

کوهرنگ

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان چهار محال و بختیاری، شهرستان کوهرنگ، جاده روستای فخرآباد

بهار و رویش دوباره گل ها و گیاهان زیبا، فصلی است دلربا برای سفر به دامان جای جای طبیعت ایران و لذت بردن از آب هوای خوش آن. از زیباترین مناطق کشورمان در این فصل، کوهرنگ و دامان مملو از لاله های واژگون سرخ و زرد رنگ آن است که سالانه در این ایام پذیرای بسیاری از گردشگران می باشد.
طبیعت زیبای این دشت ها از آخرین روز های فروردین شروع به ثمر دادن می کنند و نزدیک به روز های پایانی اردیبهشت رفته رفته به خواب می روند، اما همین دوره کوتاه گل دهی آن ها سبب شده تا به یک جاذبه گردشگری ارزشمند تبدیل شود.
از دیگر نام های این گل زیبا، اشک مریم و گل بگریو یا همان گل گریان است که خواستگاهشان بر روی دامنه های گرگانک، کوه های آب کاسه خوربه، دشت های مله زرده و بنواسنکی است.
این چشم اندار مسحور کننده مساحتی 379 هکتاری را به خود اختصاص داده است و قرار گیری آن در ارتفاعات 2500 تا 2800 متری از سطح دریا سبب شده تا در روزهای گرم سال نیز پذیرای مهمانانی باشد که به دنبالی هوایی مطبوع و خنک هستند. 
اگر دشت لاله های واژگون کوهرنگ را به عنوان مقصدتان انتخاب کرده اید می توانید شاهد دیگر گونه های گیاهی نظیر گون، تنگز، دافنه، لاله و کوما یا کُما نیز باشید که هم سبب زیبایی بیشتر این طبیعت شده اند و هم خواص درمانی متعددی دارند. این منطقه علاوه بر گیاهان متعددش، گونه های جانوری متعددی را نیز در خود جای داده است و از این میان می توان به خرس قهوه ای، کل، بز، زاغ نوک قرمز و نوک زرد و کبک های معمولی و دری را اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری منطقه:
نام کوهرنگ برای برخوردار بودن آن از برف های بسیار سنگین و پیست اسکیش بسیار مشهور است و به همین دلیل زمستان مقصد بسیاری از گردشگران و اسکی بازان است. از جاذبه های گردشگری منطقه علاوه بر چشم انداز های دلربای آن، می توان به چشمه آب معدنی دیمه، آبشار خروشان کوهرنگ و پیست اسکی چلگرد اشاره کرد.

بهترین زمان بازدید از دشت لاله های واژگون کوهرنگ: 
از آخرین روز های فروردین ماه گل های لاله واژگون به ثمر می رسند تا نزدیک به روز های پایانی اردیبهشت ماه که به خواب می روند.

متاسفانه بیشتر مکان های گردشگری کشورمان با نا مهربانی های بسیاری از بازدیدکنندگانشان قرار گرفته اند و این دشت لاله ها نیز از این قضیه مستثنی نبود. تخریب های بسیار افراد سبب کم شدن تعداد این گل های کمیاب و با ارزش شده است و امیدوارم در سال های آتی به همت تمامی گردشگران این مشکل رفع شود.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به دشت لاله های واژگون کوهرنگ

تفریحات نزدیک به دشت لاله های واژگون کوهرنگ

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید