• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای لاجیم شهرستان مازندران استان پل سفید
  •  روستای لاجیم شهرستان مازندران استان پل سفید
  •  روستای لاجیم شهرستان مازندران استان پل سفید
  •  روستای لاجیم شهرستان مازندران استان پل سفید
  •  روستای لاجیم شهرستان مازندران استان پل سفید


روستای لاجیم

نام مرکز دیدنی

Lajim Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

سوادکوه

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 روز کامل

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان سوادکوه، روستای لاجیم

خطه سبز مازندران از قطب های گردشگری کشور محسوب می شود. این استان دارای شهر های سرسبز و چشم نوازی است که همواره باعث طراوت روح ادمی می شود. سواد کوه شهرستان زیبا با آب هوای خنک دارای جاذبه های شگفت انگیزی می باشد و روستای تاریخی لاجیم از توابع این شهر است. این روستا، از شمال به جنگل و روستاهای آقمشد، ورکی و آمره ، از جنوب به جنگل و روستاهای پیر نعیم و اتو ، از شرق به منطقه دودانگه جنگل‏های آچو و قارن سرا و از غرب به روستاهای سوخته سرا و ولیلا منتهی می‏شود. روستای تماشایی لاجیم دارای بافت سنتی و متمرکز در دامنه های البرز و جنگل های انبوه است. خانه های آن از ایوان های بزرگ، دیوار های گلی، کف کرسی سنگی، سقف شیروانی و اتاق های تو در تو ساخته شده است. جالب است بدانید این سبک معماری از نوع فعالیت و معیشت مردم روستا تاثیرگرفته است.
لاجیم دارای آب و هوای کوهستانی می باشد و تابستان های خنک و معتدل، و زمستان های سرد دارد. به همین دلیل مردم این روستا با آمدن فصل سرما و بازگشایی مدارس به سمت مکان های گرمسیر می روند. 
این روستا از قرن 4 و 5 قمری شکل گرفت و گورستان گبری و برج تاریخی لاجیم از 1500 سال پیش در  دوره آل زیار، نشان از قدمت این روستا دارد. مردم این منطقه به زبان مازندرانی تکلم می کنند و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند.
مردم روستا از راه کشاورزی و دامپروری و صنایع دستی به کسب در آمد می پردازند. برنج، جو، سیب زمینی، آلو و سیب از تولیدات این منطقه می باشد. همچنین پرورش طیور خانگی در خانه های زیبای دامنه کوه رواج دارد. از جمله صنایع دستی این شهر می توان به جاجیم، جوراب، حوله، پتو، لاک تراشی و نجاری اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به روستای لاجیم:
بهترین زمان بازدید از روستای لاجیم در فصول بهار و تابستان می باشد. چراکه به علت آب و هوای کوهستانی آن منطقه، روستای لاجیم تابستان های خنک و زمستان های سرد دارد.

جاذبه های دیدنی روستای لاجیم:
برای استراحت و خوردن یک ناهار دلچسب در دل این طبیعت بکر می توانید به کنار رودخانه لاجیم یا کسلیان بروید و از خوردن یک چای لذت ببرید. برج تاریخی لاجیم  از آثار ارزشمند  و تاریخی کشور از دیگر جاذبه های این روستا می باشد.

در لاجیم کجا اقامت داشته باشیم:
به هنگام سفر به لاجیم  می توانید در اقامتگاه های بوم گردی سکونت داشته باشید و یا از سوئیت ها و ویلاهای گردشگری با قیمت های بسیار مناسب این منطقه استفاده کنید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای لاجیم

تفریحات نزدیک به روستای لاجیم

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید