• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای ناو شهرستان گیلان استان تالش (طوالش)
  •  روستای ناو شهرستان گیلان استان تالش (طوالش)


روستای ناو

نام مرکز دیدنی

Nav Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

استان

شهرستان

طوالش

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز کامل

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

گیلان، 10 کیلومتری شهرستان تالش، جاده اسالم به خلخال، 25 کیلومتر پس از اسالم

جاده اسلام به خلخال از زیباترین مناطق گردشگری ایران است که شاید شهرت آن به خصوص در پاییز هزار رنگ به گوش کمتر کسی نرسیده باشد. دیدنی های اطراف این جاده کم نیستند و روستای گردشگری ناو نیز می تواند مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران این منطقه به شمار رود. روستایی با خانه های پراکنده و سقف های شیروانی که همچنان بافت سنتی خود را حفظ کرده و آرامشی دلپذیر تمام آن را فرا گرفته است. درختان قطور و با صلابت منطقه نشان از قدمت بسیار زیاد ناو و نواحی اطراف آن دارند.
این روستا از توابع منطقه اسالم شهرستان زیبای تالش محسوب می شود و طبق سرشماری سال 1395، 53 نفر جمعیت روستا را تشکیل می دهند.
قدم زدن در میان طبیعت منحصر به فرد روستای ناو و رسیدن به آبشار 30 متری آن یکی از جذابیت های این ماجراجویی است. می توانید از حوضچه های پروش ماهی این منطقه ماهی های خوش مزه ای تهیه کنید و در کنار آبشار ناو آن ها را نوش جان کنید، اما به یاد داشته باشید در حین لذت بردن از این پیک نیک، به اکوسیستم منطقه صدمه وارد نکنید. 
کافی است چند روزی را از زندگی شهرنشینی و کار دست بکشید و به منطقه خوش آب و هوا ناو آیید. تجربه زندگی کردن در روستایی به این زیبایی و بدور از هر گونه آلودگی و هیاهو، لذتی است که بایستی هر چند وقت یکبار تجربه کرد. می توانید برای اقامت در روستا از خانه اهالی خوش صحبت و مهمان نواز آن استفاده کنید و صبحی دل انگیز را با نان های محلی تازه پخته شده شروع کنید. جالب است بدانید اکثر خانه های ناو همچنان دارای تنور نان پزی هستند و نان های محلی خوشمزه ای را در داخل آن ها تهیه می کنند. راه دیگر برای اقامت در روستای ناو کمپ زدن در محیط روستا، جنگل و مرکز پرورش ماهی است اما بهتر است سعی کنید نزدیک به محیط روستا باشید.
قرارگیری ناو در این جاده و دور بودن آن از دریا سبب شده است تا از هوای شرجی آن کاسته شود اما سوز سرمای اردبیل و مناطق کوهستانی را هم نداشته باشد، به همین دلیل شاید بهترین زمان سفر به روستای ناو از لحاظ دمای هوا، اواخر فصل تابستان باشد.
ناو به 2 بخش بالا و پایین تقسیم می شود و تقریبا هیچکس در قسمت بالایی آن زندگی نمی کند، در عوض زندگی در بخش پایین روستا جریان داشته و می توانید از امکانات رفاهی نظیر مغازه، مسجدو سرویس بهداشتی آن استفاده کنید.

نکته: برای رسیدن به ناو 2 راه را می توانید انتخاب کنید یکی اسالم به سمت ناو و دیگری از خلخال به سمت ناو. مسیر اول شاید راه به نسبت مناسب تری برای انواع سواری ها باشد تنها با گذر از چند روستا، سرانجام به ناو برسید اما برای انتخاب خلخال به عنوان شروع راه، بهتر است از خودروهای 2 دیفرانسیلی و یا نیسان استفاده کنید و راه کوهستانی را پیش بگیرید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای ناو

تفریحات نزدیک به روستای ناو

نظرها

  • 1 2

    روستای ناو بهشت روی زمین است حتما از ان قبل از مردن دیدن کنید اگر بد بود فحشم بدید

  • 0 2

    با سلام آنطور که بنده دیدم 2 تا عکس از این روستا گذاشته اید و زیرش «این مکان دیدنی را می پسندم»!!! تازه عکس دوم باز نمی شود!

  • 0 0

    این عکس مال روستای ناو از استان کردستان ،شهر سرواباد منطقه اورامان است ،مال استان گیلان نیست،شاید اشتباهی گذاشته باشن


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید