• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  ییلاقات اسپیلی دیلمان (روستای اسپیلی) شهرستان گیلان استان سیاهکل
  •  ییلاقات اسپیلی دیلمان (روستای اسپیلی) شهرستان گیلان استان سیاهکل


ییلاقات اسپیلی دیلمان (روستای اسپیلی)

نام مرکز دیدنی

Espili Village

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

استان

شهرستان

سیاهکل

ناحیه

جنگلی

مدت زمان بازدید

نصف روز

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

گیلان، 40 کیلومتری شهرستان سیاهکل، شهر دیلمان، جنگل اسپیلی در ارتفاعات دیلمان

اسپیلی از ییلاق هایی فوق العاده زیبا با طبیعتی چشم نواز و هوایی فرح بخش در شمال کشورمان قرار گرفته است. لذت سفر به این منطقه خوش آب و هوا در همان ابتدای راه با ورود به جاده هایی مملو از درخت آغاز می شود. با عبور از میان این طبیعت خوش رنگ و لعاب در نهایت بر فراز ارتفاعات دیلمان می رسید و روستای اسپیلی با پوشش مخملینش شما را شگفت زده خواهد کرد.
ییلاق اسپیلی با قرار گیری در ارتفاعاتی بیش از 2000 متر، از هوایی خنک و مطبوع در روزهای گرم سال برخوردار است و همین موضوع سبب جذب گردشگران خوش ذوق و طبیعت دوست به این روستای دلنشین شده است. نزدیک به 1.5 قرن پیش، آقا میر صادق لاهیجانی صاحب روستای اسپیلی بود تا آن که زمین هایش را وقف ساخت خانه برای اهالی مناطق اطراف خود کرد. پس از آن این روستا به سکونتگاهی برای خان نشینان سیاهکل و دیلمان در آمد و هم اکنون نیز بخصوص در نیمه اول سال در آن جا زندگی می کنند. این مردمان شیرین سخن و مهمان نواز به زبان گیلکی صحبت می کنند. 
چشمه های متعددی عطر زندگی را در این منطقه کوهستانی چند برابر کرده اند و به رهگذران این امکان را می دهند تا آب گوارا را نوش جان کنند. اگر به اسپیلی آمدید لحظه ای بر روی زمین بنشینید و نوازش باد را بر روی پوستتان احساس کنید تا از زمان و مکان فارغ شوید.

بهترین فصل سفر: اسپیلی از آن جهت با دیگر ییلاق های گیلان متفاوت است که می توان در بهار و تابستان از یک سو دشتی سرسبز با چمن های سر زنده و شاداب را همراه کشتزارهایی پر محصول نظاره کرد و از طرف دیگر جنگلی با درخت های کوتاه و بلند را دید. در برخی روزها، ابرهایی سفید رنگ دامان این منطقه کوهستانی را در بر می گیرند و درختان سر به فلک کشیده از میانشان نمایان می شوند.
هارمونی رنگ های پاییز، اسپیلی را به مکانی بسیار زیبا برای عکاسی و لذت بردن از حال و هوای این فصل سال تبدیل می کند. اما با ورود به روزهای سرد سال کمی راه ورود به این منطقه سخت می شود و در برخی اوقات به علت بارش برف شدید، صعب العبور خواهند شد، لذا پیش از سفر به این روستای گردشگری حتما از آمار هواشناسی و وضعیت جوی منطقه با خبر شوید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به ییلاقات اسپیلی دیلمان (روستای اسپیلی)

تفریحات نزدیک به ییلاقات اسپیلی دیلمان (روستای اسپیلی)

نظرها

  • 4 1

    اسالم دوست دارم

  • 1 0

    عالی

  • 2 0

    انشالله کرونا تمام بشه بریم به بهشت روی زمین واقعا

  • 1 0

    سلاُم راستش من اگر پول داشتم چه همسر و بچه ها می‌آمدم یا نمی آمدن من میرفتم در آن فضای سبز اگه شده تک و تنها با یک همسر موقت زندگی میکردم


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید