• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  کاخ گلستان شهرستان تهران استان تهران
  •  کاخ گلستان شهرستان تهران استان تهران
  •  کاخ گلستان شهرستان تهران استان تهران
  •  کاخ گلستان شهرستان تهران استان تهران


کاخ گلستان

نام مرکز دیدنی

Golestan Palace

نوع مرکز دیدنی

قلعه و کاخ

استان

شهرستان

تهران

منطقه

بازار تهران

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

3 ساعت الی نصف روز

ساعت بازدید

شش ماه اول از ساعت 9:30 الی 18:30, شش ماه دوم از ساعت 9:00 الی 18:30

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

5،000 تومان

وب سایت

آدرس

تهران، خیابان پانزده خرداد، میدان پانزده خرداد

کاخ گلستان یکی از قدیمی ترین بناهای تهران است و در محوطه داخلی خود، چندین ساختمان دیگر را جای داده است که هر کدام به نوعی دارای سرگذشت و تاریخچه ای مربوط به خود هستند. اولین ساختمان این کاخ به نام ارگ در دوره شاه طهماسب صفوی ساخته شده و پس از آن توسط کریم خان زند بازسازی گردید. پس از آن که محمد خان قاجار تهران را به عنوان پایتخت انتخاب کرد، ساختمان ارگ محل اقامت خاندان سلطنتی شد. پس از آن و در دوره قاجار کاخ ها و قصرهای دیگری در محوطه کاخ گلستان ساخته شده اند که هرکدام محل اقامت یکی از اعضای خاندان سلطنتی بود، در دوره پهلوی از این کاخ صرفا جهت برگزاری مناسبات بسیار مهم استفاده می شد، به طور مثال مراسم تاج گذاری رضاشاه پهلوی در ساختمان تخت مرمر و تاج گذاری محمدرضاشاه در سالن تالار سلام برگزار شد. کاخ گلستان، با معماری ترکیبی از معماری سنتی ایران و معماری مدرن غربی، به عنوان شاهکار معماری دوره قاجار شناخته می شود که گردشگران می توانند علاوه بر ساختمان های زیبا، از نقاشی ها و آثار هنری هنرمندان بزرگی چون کمال الملک، بازدید نمایند. گچ بری ها و آینه کاری های بسیار دیدنی کاخ، نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. کاخ گلستان شامل بخش های مختلفی از قبیل تخت مرمر، خلوت کریم خانی، حوضخانه، تالار برلیان، تالار ظروف، تالار آینه، تالار عاج، تالار سلام، تالار الماس، عمارت بادگیر، شمس العماره، کاخ ابیض، موزه هدایا و نمایشگاه عکاسی است. بنابراین چنانچه قصد بازدید از کاخ را دارید، دست کم دو روز خود را می توانید به تماشای هنر معماری، نقاشی و عکاسی بپردازید و از آن لذت ببرید.

ساعت بازدید:
روزهای تعطیل: این مجموعه در روز 14 خرداد به مناسبت رحلت امام خمینی (ره)، شهادت حضرت علی علیه السلام (21 رمضان)، تاسوعا و عاشورای حسینی (9 و 10 محرم)، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام (28 صفر)، شهادت امام صادق علیه السلام (25 شوال)، اربعین حسینی (20 صفر) و روز طبیعت یا جشن 13 به در (13 فروردین) تعطیل خواهد بود.

هزینه:
هزینه ورودی کاخ 5،000 تومان و برای اتباع خارجی 50،000 تومان است. همچنین برای بازدید از بخش های مختلف آن، نیاز به پرداخت هزینه بلیط هر بخش به طور مجزا خواهید بود.
بلیط موزه نگارخانه، موزه مخصوص و کاخ اختصاصی با عنوان "بخش اصلی کاخ" برای بازدیدکنندگان ایرانی مبلغ 13،000 تومان و برای بازدیدکنندگان خارجی 110،000 تومان می باشد.
بازدید از خلوت کریم خانی، تالار ظروف و تالار برلیان رایگان است.

توجه: طبقات فوقانی عمارت شمس العماره بازدید ندارد.

نکته: بازدیدکنندگان می توانند برای دسترسی به کاخ گلستان از ایستگاه های متروی میدان ارگ و میدان امام خمینی استفاده نمایند. همچنین پایانه های اتوبوسرانی میدان امام خمینی و قورخانه نیز برای این منظور در دسترس هستند. لازم به ذکر است که خیابانهای منتهی به کاخ گلستان (باب همایون، صوراسرافیل، دائر و سبزه میدان) سنگ فرش شده هستند و تردد وسایل نقلیه در این محدوده ممنوع می باشد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به کاخ گلستان

تفریحات نزدیک به کاخ گلستان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید