• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  باغ شازده ماهان شهرستان کرمان استان کرمان
  •  باغ شازده ماهان شهرستان کرمان استان کرمان
  •  باغ شازده ماهان شهرستان کرمان استان کرمان
  •  باغ شازده ماهان شهرستان کرمان استان کرمان
  •  باغ شازده ماهان شهرستان کرمان استان کرمان


باغ شازده ماهان

نام مرکز دیدنی

Shazdeh Garden

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

استان

شهرستان

کرمان

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 8 تا 22

آدرس

۳۵ کیلومتری کرمان و ۶ کیلومتری شهر ماهان (جاده کرمان-بم)

می توان از باغ شاهزاده ماهان (کرمان) به عنوان اقیانوسی سرسبز نام برد که در قلب کویر آرمیده، مکانی دیدنی با زیبایی های وصف نشدنی که در نزدیکی ماهان و استان کرمان قرار گرفته است. نام این باغ اعجاز انگیز که حاصل خلاقیت و هنر معمارین ایرانی است همانند باغ های شهیر ایران نظیر باغ ارم و دولت آباد در فهرست سایت میراث جهانی یونسکو خودنمایی می کند. می توان وجود باغی سرسبز در دل کویری خشک که به ندرت گیاهی در آن می روید به عنوان معجزه ای قلمداد کرد، اتفاقی عجیب که برای همگان تعجب برانگیز خواهد بود. ورودی باغ درست همانجایی است که بازدیدکنندگان را به سمت بهشتی زمینی هدایت می کند، با برداشتن تنها چند قدم به سمت باغ به حوضچه ها و جویبار هایی حیرت انگیز می رسید که جریان آب آنها تا پای درختان برای حفظ حیات و سرسبزی آنها می رسد. سایه دلنشین درختان سر به فلک کشیده، فضایی مملو از عطر و رایحه گل ها و صدای دلنشین جریان آب در جویبارهای باغ خالق ترکیبی اعجاز انگیز در این باغ شده اند، ترکیبی فوق العاده که هوش را از سرتان می پراند. کمی جلوتر عمارتی زیبا و قدیمی در حال خودنمایی می باشد، بنایی شگرف که از طریق پله های پشت فواره ها قابل دسترسی است. با قدم گذاشتن در این عمارت در واقع وارد جذاب ترین قسمت باغ شده اید، عمارتی تاریخی با طراحی داخلی و دکوراسیون چشم نواز که بهترین شکل ممکن جلوه های هنر، فرهنگ و سبک زندگی ایرانی را به نمایش می گذارد. آب لازم برای ادامه حیات درختان این باغ از قنات و رودخانه تیگران تامین می شود، این آب وارد سیستم آبیاری باغ شده و توسط جویبارهای تعبیه شده تا پای درختان جریان می باید. سیستم توزیع آب این باغ از مهندسی خاصی پیروی می کند و بسیار هوشمندانه توسط معمارین باغ طراحی گردیده است. پیشنهاد می شود در فصل بهار و تابستان از این باغ دیدن نمایید، زمانیکه رایحه گل های بهاری فضا را پر نموده و شما را به اغوا می برد. محوطه این باغ همچنین به امکانات رفاهی نظیر یک رستوران، یک مهمانسرا با امکاناتی مناسب و پوشش دهی خطوط اینترنت و شبکه تلفن همراه تجهیز گردیده است. برای تجربه لذتی بیشتر و تجربه ای مفرح تر حتما سوارکاری در اطراف باغ را امتحان نمایید. امکانات لازم برای انجام این فعالیت مهیج در اطراف باغ فراهم می باشد. باغ شاهزاده در فاصله 2 کیلومتری شهر ماهان و 35 کیلومتری مرکز کرمان در دامنه کوه های تیگران قرار دارد. دسترسی به آن از طریق جاده کرمان بم و پیمودن مسیری 25 کیلومتری امکان پذیر خواهد بود. 



نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به باغ شازده ماهان

تفریحات نزدیک به باغ شازده ماهان

نظرها

  • 1 0

    خیلی عاللللیی

  • 0 0

    بهترین باغ ایرانی تا بحال دیدم.. رو دستش نیست


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید