• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  چشمه گل افشان چابهار (گل فشان تنگ) شهرستان سیستان و بلوچستان استان کنارک
  •  چشمه گل افشان چابهار (گل فشان تنگ) شهرستان سیستان و بلوچستان استان کنارک
  •  چشمه گل افشان چابهار (گل فشان تنگ) شهرستان سیستان و بلوچستان استان کنارک
  •  چشمه گل افشان چابهار (گل فشان تنگ) شهرستان سیستان و بلوچستان استان کنارک
  •  چشمه گل افشان چابهار (گل فشان تنگ) شهرستان سیستان و بلوچستان استان کنارک
  •  چشمه گل افشان چابهار (گل فشان تنگ) شهرستان سیستان و بلوچستان استان کنارک


چشمه گل افشان چابهار (گل فشان تنگ)

نام مرکز دیدنی

Gel Feshan Fountain (Tang Mud Volcano)

نوع مرکز دیدنی

فواره و چشمه

شهرستان

کنارک

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

تمامی روز های سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان سیستان و بلوچستان، جاده چابهار به سمت بندر تنگ، 100 کیلومتر پس از چابهار، کوه گل افشان بندر تنگ

سیستان و بلوچستان سرزمینی است با شگفتی های فراوان. این خطه چشم نواز از جاذبه های گردشگری متعددی و مسحور کننده ای برخوردار است. یکی از این مکان های طبیعی چشم نواز، چشمه گِل افشان تنگ است و در شهرستان چابهار قرار دارد.
به عقیده دانشمندان پدیده گل فشان یا همان گل افشان به دلیل فشار گاز و نفت داخل زمین بوده که باعث می شود گل و لای داخل زمین همرا با آب به بیرون سرازیر شود. جالب است بدانید همین پدیده سبب به وجود آمدن چشمه های آب معدنی متعددی در منطقه خود شده است. عده ای نیز می گویند این فرایند به فعالیت های آتشفشانی ارتباط دارند اما با سفر به منطقه و دیدن این پدیده، متوجه خنک بودن گل ها می شوید. به همین دلیل می توان این دیدگاه را نقض کرده و نشان داد گل فشان ها پدیده ای غیر آتشفشانی هستند.
این پدیده هیجان انگیز در میان دشت وسیعی قرار گرفته است و در طی سال ها جوشیدن، سبب به وجود آمدن 3 تپه به صورت کوه های آتشفشانی شده است. در حال حاضر از این تپه های گلی تنها یکی فعالیت می کند و مابقی در طی چند سال گذشته به خواب رفته اند.
ارتفاع تپه های گلی گردشگری نزدیک به 100 متر می رسد، اما به محض رسید به نوک تپه شاهد پدیده ای نادر خواهید بود که تعدادشان در کل جهان تنها به 24 مکان می رسد. بعضی زمان ها، وقتی حباب های بیرون آمده از زمین می ترکند صدای انفجاری خفیف به گوش می رسد و ممکن است زمین زیر پایتان کمی بلرزد اما دیدن چنین صحنه ای بسیار هیجان انگیز و خاطره ای تکرار نشدنی خواهد بود.
گل و لای خاکستری رنگ این پدیده سرشار از مواد معدنی است و خاصیت درمانی خوبی برای بسیاری از بیماری ها همچون کمر درد، زانو درد و نارحتی های پوستی، دارد. از همین رو دشت کهیر سالانه پذیرای بسیاری از توریست های داخلی و خارجی و حتی پزشکانی است که برای درمان بیماری ها جذب چشمه گل افشان می شوند.

بهترین زمان سفر به چشمه گل فشان تنگ:
گفته شده است در فصل های پر بارش، جنب و جوش این حباب ها بیشتر می شود، پس به شما پیشنهاد می کنیم تا نیمه دوم سال تا اواسط بهار را برای رفتن به چشمه دیدنی گل افشان انتخاب کنید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به چشمه گل افشان چابهار (گل فشان تنگ)

تفریحات نزدیک به چشمه گل افشان چابهار (گل فشان تنگ)

نظرها

  • 0 0

    جای قشنگ و دیدنی هست حتما به این منطقه بروید


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید