• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  تالاب لیپار شهرستان سیستان و بلوچستان استان چابهار
  •  تالاب لیپار شهرستان سیستان و بلوچستان استان چابهار
  •  تالاب لیپار شهرستان سیستان و بلوچستان استان چابهار
  •  تالاب لیپار شهرستان سیستان و بلوچستان استان چابهار


تالاب لیپار

نام مرکز دیدنی

Lipar Wetland

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

شهرستان

چابهار

ناحیه

اطراف شهر

آدرس

سیستان و بلوچستان، چابهار

تالاب صورتی لیپار به عنوان یکی از منحصربه فردترین جاذبه های طبیعی ایران در شمال کرانه های دریای عمان در نزدیکی روستای رمین در چابهار و استان سیستان و بلوچستان آرمیده. تالابی شگفت انگیز که می توان از آن به عنوان بهشتی برای علاقمندان و دوستداران محیط زیست نام برد، بهشتی جذاب که به دلیل داشتن آبی متفاوت و صورتی رنگ از بقیه تالاب ها متمایز شده. این پیکره آبی با مساحت 10 هکتاری زیستگاه 90 درصد از پلانکتون های گیاهی منطقه است، علت پیدایش رنگ صورتی در آن نیز فعالیت های پلانکتونی در منطقه است. البته در برخی فصول به دلیل افزایش تعداد پلانکتون ها از حد مشخصی پدید جزر و مد قرمز در آن رخ می دهد، پدیده ای جذاب که هوش را از سر گردشگران می پراند. سربرافراشتن گونه های گیاهی نظیر بلوط و گزنه از آب های این تالاب تصویری خارق العاده را ترسیم نموده است. در اطراف آن گونه هایی از پرندگان نظیر چنگر، فلامینگو، کشیم، حواصیل و پلیکان نیز به چشم می خورد. تالاب لیپار در تنگه و دره ای صخره ای مشرف به کوه در مسیر جاده ساحلی چابهار به گواتر در ساحل دریای عمان قرار گرفته و با زیبایی های وصف نشدنی اش در طول سال علی الخصوص فصل بهار نظر بسیاری از علاقمندان به طبیعت را به خود جلب می کند. اوج زیبایی و شگفتی های این تالاب را در دره لیپار خواهید داد. پدیده جزر و مد قرمز در این تالاب در طول ماه های بهمن، اسفند، فروردین، شهریور و مهر به دلیل رسیدن تعداد پلانکتون ها به اوج خود، مشاهده می شود. پلانکتون هایی گیاهی که نقش عمده ای در زنجیره هایی غذایی و انرژی در اکوسیستم های آبی ایفا می کنند. 

بهترین زمان بازدید: بهترین زمان بازدید از این مکان ماه های فصل بهار و اسفند ماه می باشد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به تالاب لیپار

تفریحات نزدیک به تالاب لیپار

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید