• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  مجموعه تفریحی توچال (بام تهران) شهر تهران استان تهران
  •  مجموعه تفریحی توچال (بام تهران) شهر تهران استان تهران
  •  مجموعه تفریحی توچال (بام تهران) شهر تهران استان تهران
  •  مجموعه تفریحی توچال (بام تهران) شهر تهران استان تهران
  •  مجموعه تفریحی توچال (بام تهران) شهر تهران استان تهران
  •  مجموعه تفریحی توچال (بام تهران) شهر تهران استان تهران
  •  مجموعه تفریحی توچال (بام تهران) شهر تهران استان تهران
  •  مجموعه تفریحی توچال (بام تهران) شهر تهران استان تهران
  •  مجموعه تفریحی توچال (بام تهران) شهر تهران استان تهران
  •  مجموعه تفریحی توچال (بام تهران) شهر تهران استان تهران
  •  مجموعه تفریحی توچال (بام تهران) شهر تهران استان تهران
  •  مجموعه تفریحی توچال (بام تهران) شهر تهران استان تهران
  •  مجموعه تفریحی توچال (بام تهران) شهر تهران استان تهران
  •  مجموعه تفریحی توچال (بام تهران) شهر تهران استان تهران
  •  مجموعه تفریحی توچال (بام تهران) شهر تهران استان تهران
  •  مجموعه تفریحی توچال (بام تهران) شهر تهران استان تهران
  •  مجموعه تفریحی توچال (بام تهران) شهر تهران استان تهران


مجموعه تفریحی توچال (بام تهران)

نام مرکز دیدنی

Tochal Complex

نوع مرکز دیدنی

سایر سرگرمی ها

استان

شهرستان

تهران

منطقه

ولنجک و اوین

ناحیه

شمال شهر

مدت زمان بازدید

2 الی 6 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

وب سایت

آدرس

تهران، بزرگراه شهید چمران، انتهای خیابان ولنجک

مجموعه تفریحی توچال یکی از بهترین مجموعه های تفریحی تهران با امکانات تفریحی متنوع برای ساختن روزی به یاد ماندنی برای گردشگران می باشد. این مجموعه با داشتن مسیر سلامتی دو کیلومتری و مسیرهای کوهپیمایی، انواع باشگاههای ورزشی اعمم از باشگاه تیراندازی، باشگاه اسکی، باشگاه بگ جامپ، بیلیارد، زیپ لاین، سورتمه، سینمای سه بعدی، تله کابین، تله سیژ، مجموعه اسکیپ کیوب، انوع رستوران ها، کافه ها و فروشگاهها، مراکز خرید، مجموعه ای کامل از سرگرمی های گوناگون را در پیش روی گردشگران قرار می دهد. 

انواع تفریحات در مجموعه تفریحی توچال:

تله سیژ توچال
تله سیژ توچال از ایستگاه اول تله کابین تا رستوران چشمه می رود. 
هزینه بلیط رفت : 18،000 تومان
هزینه بلیط رفت و برگشت 36،000 تومان

تله کابین توچال
تله کابین توچال به طول 7500 متر به عنوان یکی از طولانی ترین تله کابین های دنیا  با 6 ایستگاه شما را به قله کوه توچال می رساند و این امکان را به شما می دهد تا از امکانات تفریحی جای جای کوه توچال استفاده کنید. همچنین از هوای پاک نیز بهرمنده خواهید شد. 
برای رسیدن به ایستگاه شماره 2 تله کابین که در 2480 متری از سطح دریا واقع شده است باید در ایستگاه شماره 1 سوار خط 1 تله کابین شوید و در طی مدت 6:15 دقیقه مسیر 1500 متری را طی نمایید.
خط 2 در ایستگاه 3 در ارتفاع 2480 متری واقع شده و شما را به ایستگاه 5 در ارتفاع 2910 متری می برد. طول این مسیر 2985 متر است که در زمان 12:26 دقیقه طی می شود.
خط 3 در ایستگاه 6 واقع شده است. سوار خط 3 در ارتفاع 2910 متری شوید تا به ایستگاه 7 در 3680 متری از سطح دریا برسید. طول این مسیر 2935 متر است که در فاصله 12:14 دقیقه طی می کنید. جمعا در حدود 31 دقیقه زمان شما می توانید به بالای قله توچال برسید. نکات مهمی که باید مد نظر داشته باشید عبارتند از:
1) اگر فقط برای تماشای یک روز برفی و کمی برف بازی و لذت بردن از طبیعت به توچال رفته اید تا ایستگاه 5 تله کابین بیشتر بالا نروید.
2) بلیط تله کابین را تا انتها با خود نگه دارید.
3) برگشتتان را به ساعات پایانی حرکت تله کابین موکول نکنید، تا با مواجهه با ازدحام جمعیت روزتان خراب نشود.

پیست اسکی توچال
نزدیکترین پیست اسکی به تهران پیست اسکی توچال است که به دلیل بارش برف مداوم در فصول سرد سال در حدود 8 ماه برف در خود نگه می دارد. این پیست در ایستگاه هفتم تله کابین توچال قرار دارد و مرتفع ترین پیست اسکی ایران محسوب می شود. از کمی پایین تر از قله در ارتفاع 3850 متر آغاز و نرسیده به هتل توچال در ارتفاع 3500 متری پایان می یابد. طول پیست 1200 متر است و اسکی بازان و گردشگران می توانند با یک تله سیژ و تله اسکی خود را مجددا به ابتدای پیست برسانند و حسابی تفریح کنند. مدرسه اسکی توچال لوازم اسکی را به گردشگران کرایه می دهند. دو پیست دیگر در دامنه کوه توچال وجود دارد. پیست دامنه غربی که 900 متر طول دارد و اسکی بازان و گردشگران با یک تله سیژ مجددا خود را به بالای پیست می رسانند. پیست ایستگاه هفتم به ایستگاه پنجم که مجهز به تله سیژ و تله اسکی می باشد.

هزینه استفاده از پیست توچال برای هر نفر: 130،000 تومان

سورتمه توچال
سورتمه توچال با دریافت تضمین کیفیت از شرکت توف (TUV) آلمان ایمن ترین سورتمه در پیست های اسکی کل کشور با 1420 متر طول می باشد.
هزینه سورتمه سواری در توچال: 30،000 تومان برای یک نفر

اسنومبیل سواری در پیست توچال
در پیست توچال اسنومبیل سواری یکی از بهترین روشهای بالا بردن آدرنالین خونتان می باشد. با این ماشین ها می توانید مسیر 1.5 کیلومتری رفت و برگشت از ایستگاه هفتم را با سرعت طی نمایید.
بلیط اسنومبیل سواری + بلیط رفتن تا ایستگاه هفتم 90،000 تومان برای هر نفر می باشد.
رزرو بلیط: گیشه فروش بلیط در ایستگاه اول یا هتل توچال در ایستگاه هفتم.

هتل توچال
هتل توچال با 27 اتاق و سوییت با یک نمای چوبی در دامنه کوه توچال پذیرای گردشگران می باشد تا تجربه زندگی بر فراز ابرها با نمایی از کوهها را برایتان به ارمغان آورد. برای رزرو اتاق در این هتل با شماره تلفن 22418000-021 تماس حاصل فرمایید.

کوهنوردی در توچال
بهترین ماهها برای صعود به قله توچال ماههای اردیبهشت، خرداد، مهر و آبان می باشد. مسافتی که کوهنوردان تا قله باید طی کنند حدود 17 کیلومتر به شرح زیر است:
از در ورودی منطقه تفریحی توچال تا ایستگاه اول تله کابین حدود 2 کیلومتر کوه پیمایی و از ایستگاه 1 تا ایستگاه 2 تله کابین 3.5 کیلومتر کوه پیمایی، از جاده ایستگاه 2 به ایستگاه 5 حدود 3.26 کیلومتر کوه پیمایی، از جاده ایستگاه 5 به ایستگاه 7 حدود 5.34 کیلومتر کوه پیمایی و از ایستگاه 7 تا قله 1.98 کیلومتر مسافت وجود دارد. همراه داشتن آب از مهمترین نکاتی است که باید مد نظر داشت. فقط دو دستگاه سرویس بهداشتی در ایستگاههای 2 و ایستگاه 7 وجود دارد.

باشگاه بگ جامپ توچال
این باشگاه یک مجموعه کامل از ورزش های مهیج است که از چند ورزش سنگ نوردی، ترامپولین، بانجی جامپینگ و پرش آزاد تشکیل شده است.

ترامپولین
هزینه ترامپولین توچال
10 دقیقه: 15،000 تومان
20 دقیقه: 25،000 تومان
1 ساعت: 50،000 تومان

سنگ نوردی 
اگر دوست دارید سنگ نوردی و صخره نوردی را به صورت حرفه ای بیاموزید می توانید در کلاس های آموزشی این مجموعه شرکت نمایید. اگر دوست دارید فقط در حدی یاد بگیرید که بتوانید تفریحی و فقط یکبار از دیواره های صخره نوردی توچال بالا بروید هزینه آموزش یک جلسه را می توانید بپردازید.
هزینه سنگ نوردی و صخره نوردی:
صعود تفریحی برای دوبار صعود: 15،000 تومان
یک جلسه آموزش صخره نوردی: 30،000 تومان 
کارگاه ده جلسه ای صخره نوردی: 250،000 تومان

پرش آزاد
اگر انسان ریسک پذیری هستید و از پریدن از ارتفاع لذت می برید پرش آزاد به شما به شدت توصیه می شود. البته در قدم اول به شما اجازه نمی دهند که از ارتفاعات بالاتر به پایین ببرید. اگر بتوانید از ارتفاع 6 متری پریده و تاییدیه مربی را دریافت نمایید آن گاه می توانید در نوبت بعدی ارتفاع 28 متری را نیز تجربه نمایید. دکل پرش آزاد 28 متر است که به سکوهایی با ارتفاعات مختلف تقسیم می شود. سکوی اول در ارتفاع 6 متری قرار گرفته و همه کسانی که دوست دارند سقوط آزاد را تجربه نمایند باید ابتدا عیار خود را در این سکو بسنجند. از سکوی 12 متری به بعد آموزش های لازم به شما داده می شود.  اما باید توجه داشته باشید که درصورتی می توانید این پرش را امتحان کنید که:
1. عارضه قلبی نداشته باشید، کمر درد نداشته باشید. در پایتان پلاتین نباشد.
2. وزنتان کمتر از 110 کیلوگرم باشد.
3. کمتر از 60 سال سن داشته باشید.
4. افراد زیر 14 سال بدون حضور والدین اجازه پریدن دریافت نخواهند کرد.
5. این بازی برای کودکان مناسب نیست.
6. بدون حضور مربی امکان پریدن وجود ندارد.
7. انجام حرکات آکروباتیک در هنگام پریدن ممنوع می باشد.
8. هر نفر با یک بلیط دو بار می تواند بپرد یک بار از 6 متری و دفعه بعد در صورتی که تاییدیه مربی را دریافت کرد از سکوی دلخواهش می تواند سقوط آزاد را تجربه نماید.
9. امکان فیلمبرداری و عکس برداری از پریدنتان وجود دارد.

قیمت بلیط پرش آزاد برای 1 پرش: 20،000 تومان

بانجی جامپینگ
اگر دوست دارید پرش از 32 متری را تجربه کنید بانجی جامپینگ توچال به شدت برای شما مناسب است به شرط آنکه زیر 80 کیلوگرم وزن داشته باشید. این پرش فقط با حضور مربی امکان پذیر است و نباید موقع پریدن از حرکات آکروباتیک استفاده کنید. افراد زیر 14 سال هم بدون حضور والدینشان اجازه پریدن نخواهند داشت.

بلیط بانجی جامپینگ توچال: 180،000 تومان

پینت بال لیزری
از درب ورودی پارکینگ بعد از اینکه وارد جاده سلامت شدید اولین چیزی که می بینید پینت بال لیزری است. مدت این بازی 20 دقیقه و تعداد بازیکنان 4 تا 8 نفر می باشد. برای این بازی نیاز به یک اسلحه لیزری و یک جلیقه یا هدبند دریافت کننده اشعه نیاز است که بعد از برخورد اشعه ویبره هد یا جلیقه آن فعال می شود. این بازی برای هر نفر 25،000 تومان است.

جاده سلامت
جاده سلامت مجموعه تفریحی توچال از پارکینگ مجموعه آغاز و به بام تهران ختم می شود. این جاده دارای سه مسیر پیاده روی می باشد.
بوستان سلامتی 1: مسیری برای توقف در بین مسیر پیاده روی دو کیلومتری مسیر سلامتی می باشد که دارای فضای سبز، آلاچیق، نیمکت و نور پردازی است.
بوستان سلامتی 2: توقفگاه دیگری برای رفع خستگی و تجدید قوا برای ادامه مسیر تا بام تهران می باشد.
آبشار و غار:  اگر از پلکان های سنگی استفاده کنید، می توانید خود را به آبشار برسانید و از طبیعت زیبا لذت ببرید. بعد از رسیدن به بام تهران می توانید تهران زیبا را به تماشا بنشینید. 

باشگاه تیراندازی با کمان توچال
در کنار بوستان سلامتی شماره 1 باشگاه تیر اندازی با کمان توچال قرار گرفته است. که در فضایی 1500 متری انواع تفریحات تیراندازی را در خود جا داده است. حتی در این مجموعه انواع مسابقات تیر اندازی و پرتاب دارت برگزار می شود که معمولا آن هایی که در هر یک از این بخش ها حرفه ای هستند به رقابت با یکدیگر می پردازند.

هزینه های بازی های باشگاه تیراندازی
پرتاب دارت: 15 دقیقه 10،000 تومان
تیر اندازی تیر با ساچمه:  پرتاب هر ده تیر 30،000 تومان
تیر اندازی تیر با کمان: پرتاب هر ده تیر 30،000 تومان
هزینه تنیس روی میز: هر ساعت 40،000 تومان
ساعات کار: از 9 صبح الی 1 بعد از نیمه شب

باشگاه بیلیارد توچال 
 در سمت چپ جاده سلامتی کمی جلوتر از باشگاه تیراندازی باشگاه بیلیارد توچال قرار دارد که انواع بازی های بیلیارد در آن انجام می شود، البته علاقه مندان به فوتبال دستی نیز می توانند از فوتبال دستی های داخل باشگاه استفاده نمایند. جذابیت این باشگاه این است که به طور رایگان به مبتدیان بیلیارد آموزش داده می شود و خانواده ها بدون محدودیت سنی و تعداد نفرات می توانند از امکانات باشگاه لذت ببرند.

هزینه بازی های باشگاه بیلیارد توچال
فوتبال دستی: برای 15 دقیقه بازی 10،000 تومان
بیلیارد: برای یک ساعت بازی 50،000 تومان
 
مجموعه اسکیپ کیوب یا کیوب کلاب توچال
نرسیده به بام تهران در سمت راست جاده سلامتی اسکیپ کیوب توچال محل بازی اتاق های فرار توچال قرار دارد. علاقه مندان به هیجان و بازی های پلیسی در این قسمت می توانند 90 دقیقه پر هیجان را در یکی از اتاق های فرار این مجموعه پشت سر بگذارند.  در حال حاضر 3 اتاق فرار با معماهای بسیار سخت به دو زبان فارسی و انگلیسی به گردشگران داخلی و خارجی خدمات می دهند. اتاق فرار پشت میله ها، اتاق فرار شمع هایت را فوت کن و اتاق فرار لاس سنتز اتاق های فراری هستند که با وجود اینکه محدودیت سنی ندارند اما برای افراد بالای 15 سال جذاب ترند.
زمان بازی ها 90 دقیقه می باشد و 15 دقیقه قبل از شروع بازی برای دریافت توضیحات بازی باید در محل اسکیپ کیوب حاضر باشید. حداقل تعداد نفرات باید 5 و حداکثر 10 نفر باشد.

آکادمی تنیس توچال
اگر دوست دارید که تنیس را به صورت حرفه ای بیاموزید در آکادمی تنیس تهران می توانید ثبت نام کنید. و لوازم مورد نیازتان را نیز از فروشگاه ورزشی همین آکادمی تهیه فرمایید. 

زیپ لاین توچال
 اگر عاشق زیپ لاین هستید بهترین زیپ لاین ایران در توچال قرار دارد که در مسیر جاده سلامتی در بوستان 2 قرار گرفته و در ارتفاع 60 متری مسیری 200 متری را از فراز مسیر سلامتی طی می نمایید. استفاده از زیپ لاین برای آقایان و خانمها به طور همزمان بلامانع است. کودکان زیر 12 سال نمی توانند از زیپ لاین استفاده کنند. افراد بالای 200 کیلوگرم هم نمی توانند از زیپ لاین استفاده کنند.

سینمای سه بعدی توچال 
اگر از سینمای سه بعدی و فیلمهای ترسناک و مهیجش لذت می برید می توانید از «وی آر سیمیولیشن» توچال واقع در بام تهران در آخر مسیر سلامتی استفاده نمایید. برای 5 دقیقه تماشای فیلم 25000 تومان باید پرداخت کنید.

بام تهران
در انتهای مسیر سلامتی به بام تهران می رسید. امکاناتی که در بام تهران وجود دارد عبارتند از
1) مجموعه رستوران ها یا فودکورت توچال: در این رستوران ها انواع غذاهای سنتی، فست فود، ایتالیایی، بستنی و انواع نوشیدنی ها برای همه سلیقه ها سرو می شود.
2) شهربازی برای کودکان با پارک بادی و کشتی صبا.
3) آتلیه عکس کابوی که هر 5 عکسش فقط 15000 تومان قیمت دارد.
4) انواع فودکورت ها و رستوران ها
5) فروشگاه لوازم ورزشی

نحوه دسترسی به توچال
اگر قصد دارید به مجموعه تفریحی توچال بروید، باید باید از تجریش به سمت بام تهران بروید.  بام تهران اول توچال و همان انتهای ولنجک قرار دارد. از مسیر اتوبان چمران شمال هم می توانید به شمال خیابان ولنجک وارد شوید و با استفاده از تابلوهای راهنما خود را به بام تهران و از آنجا به توچال برسانید. اما اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنید باید خودتان را با مترو خط  کهریزک-تجریش یا خط 4 بی آرتی به تجریش برسانید و از آنجا سوار تاکسی های خطی تجریش – بام تهران شوید. که در ده دقیقه شما را به اول توچال می رساند. آنجا اتوبوس های برقی وجود دارد که شما را به مجموعه تفریحی توچال می رساند. البته اگر حال و حوصله اش را دارید و وسیله اضافی همراه ندارید، می توانید پیاده مسیر دو کیلومتری تا ورودی مجموعه تفریحی را طی فرمایید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به مجموعه تفریحی توچال (بام تهران)

دیدنی های نزدیک به مجموعه تفریحی توچال (بام تهران)

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید