• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  موزه هنرهای مدرن باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  •  موزه هنرهای مدرن باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  •  موزه هنرهای مدرن باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  •  موزه هنرهای مدرن باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  •  موزه هنرهای مدرن باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  •  موزه هنرهای مدرن باکو شهر آذربایجان کشور باکو


موزه هنرهای مدرن باکو

نام مرکز دیدنی

Baku Museum of Modern Art

نوع مرکز دیدنی

موزه و گالری هنر

شهر

مدت زمان بازدید

2 تا 3 ساعت

ساعت بازدید

روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 11 تا 20, روزهای دوشنبه تعطیل است

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

5 منات

وب سایت

آدرس

No 5 Yusuph Safarov, Baku, Azerbaijan

موزه هنرهای مدرن باکو در ماه مارس سال 2009 با تلاش و پشتیبانی بانو اول آذربایجان مهربان علیوا و کمک های مالی بنیاد حیدر علی اف افتتاح گردید. می توان از ساختمان این موزه به عنوان یک شاهکار معماری نام برد، قطعه ای هنری از ساختمان های فلزی بی نظیر و طرح های مینیمالیستی شگفت انگیز. هیچ فضای محدودی در این موزه وجود ندارد، یک ساختمان دو طبقه که به طور کلی با یک شیوه بهم پیوسته معماری و هنر موضوعی پرده فراموش شده طراحی شده. می توان از فیلسوف بزرگ آلتای صادق زاده به عنوان بانی و مولف ایده طرح موزه، موضوع آن و گردآوردنده مجموعه هایش نام برد. موزه ای شگرف که بازدید از آن فرصت طلایی آشنایی با تمایلات و علایق هنرمندانی نظیر راسیم بابایف (Rasim Babayev)، اشرف مراد (Ashraf Murad)، (Gennady Brejatjuk)، فاضیل نجفوف (Fazil Najafov) و بسیاری دیگر را برای علاقمندان فراهم می آورد. این موزه نمایشگاهی از هنرمندان مشهور آذربایجانی مانند آلتای صادق زاده هنرمندی خلاق که در سال 1960 تا 70 با آثار نوآورانه اش شگفتی آور شد را به نمایش گذاشته است. 
هدف اصلی از راه اندازی این پروژه حفاظت و توسعه مدرسه نقاشی آذربایجان می باشد هدفی بزرگ که در راستای دستیابی به آن برنامه هایی نظیر حمایت از هنرمندان جوان و خلاق و هنرمندان شناحته شده اعمال شد. البته این موزه علاوه بر حفاظت و نمایش آثار هنرمندان وطنی از آثار هنرمندان شهیر اروپایی و بنیانگذاران سبک پیشرو یا آوانگارد در دنیای هنر میزبانی می کند. هنرمندانی بی تکرار نظیر سالوادور دالی (Salvador Dali)، پابلو پیکاسو (Pablo Picasso) و مارک شاگال (Marc Chagall). علاقمندان به هنر می توانند سبک کلاسیک رئالیسم غربی را نیز در چندین اثر موجود در مجموعه های اختصاصی نظاره گر باشند. 
این موزه به عنوان قطعه ای هنری جایگاه بیش از 800 شاهکار شگرف مربوط به هنرمندان شهیر 70 سال گذشته می باشد. ساختار نمایشگاه های این موزه اصلا شبیه موزه های کلاسیک نیست و در برخی قسمت ها گاها از فضای نمایشگاهی خارج می شود. تا جاییکه امروزه کافه هنری و رستوران ها نیز جزو ساختار آن شده اند. در این موزه نمایشگاه هایی از هنرهای زیبای کودکان با هدف شکوفایی خلاقیت کودکان و آشنایی آنها با دنیای زیبای هنر نیز ارئه می شوند. از دیگر بخش های موزه می توان به نمایشگاه های خصوصی، یک سالن ویدیو برای نمایش مستندها، یک کتابخانه، یک کتاب فروشی با کتاب های مرتبط با دنیای هنر، معماری و مجسمه سازی اشاره کرد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به موزه هنرهای مدرن باکو

تفریحات نزدیک به موزه هنرهای مدرن باکو

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید