• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  مرکز فرهنگی حیدر علی اف شهر آذربایجان کشور باکو
  •  مرکز فرهنگی حیدر علی اف شهر آذربایجان کشور باکو
  •  مرکز فرهنگی حیدر علی اف شهر آذربایجان کشور باکو
  •  مرکز فرهنگی حیدر علی اف شهر آذربایجان کشور باکو
  •  مرکز فرهنگی حیدر علی اف شهر آذربایجان کشور باکو


مرکز فرهنگی حیدر علی اف

نام مرکز دیدنی

Heydar Aliyev Cultural Center

نوع مرکز دیدنی

موزه تخصصی

شهر

ناحیه

مرکز شهر

ساعت بازدید

روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 11 تا 18

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

12 منات

آدرس

HeydNr Aliyev Prospekt, 1, Baku, Azerbaijan

مرکز فرهنگی حیدر علی اف به عنوان یکی دیگر از شاهکارهای بانوی هنر معماری زاها حدید در زمینی به مساحت 57500 متر مربعی گسترانیده شده، مجموعه ای شگرف با معماری متمایز و زوایای منحصربه فرد. این مرکز به اسم حیدر علی اف نخست وزیر آذربایجان در طی سال های 1969 تا 1982 و رئیس جمهور جمهوری آذربایجان از اکتبر 1993 تا 2003 نامگذاری شد. 
این مرکز میزبان یک سالن کنفرانس، یک سالن گالری و یک موزه می باشد و با هدف تبدیل شدن به محل اصلی برنامه های فرهنگی کشور طراحی گردید. مرکزی بی نظیر واقع در نزدیکی مرز شهر که نقشی شگرف در پیشرفت دوباره باکو ایفا نمود. طراحی خاص مرکز فرهنگی حیدر علی اف باعث به وجود آمدن ارتباطی سیال و پیوسته مابین فضای داخلی ساختمان و میدان اطرافش شده است.
مرکز فرهنگی حیدر علی اف در طی مراسمی رسمی در تاریخ دهم مه سال 2012 با حضور رئیس جمهور فعلی آذربایجان الهام علی اف (Ilham Aliyev) افتتاح گردید. این مجموعه به لطف سبک معماری نوآورانه و خلاقانه اش به یکی از برجسته ترین جاذبه های باکو تبدیل شد و نامزده کسب جوایز جشنواره جهانی معماری و فستیوال دوسالانه داخلی در سال 2013 گردید. مجموعه ای هشت طبقه با هندسه ای شگرف که دارای یک سالن بسیار دیدنی با ظرفیت 1000 نفر، یک فضای نمایشگاه ها موقت، یک مرکز کنفرانس، کارگاه های آموزشی و یک موزه می باشد.
در سال 2007 پس از برگزاری مسابقه ای شرکت معماری زاها حدید به عنوان طراح مرکز فرهنگی حیدر علی اف انتخاب شد. در سال 2014 زاها حدید به عنوان اولین زن تاریخ موفق به کسب جایزه جهانی طراح موزه سال برای طراحی مرکز فرهنگی حیدر علی اف گشت.

هزینه: هزینه بازدید از معماری این مرکز رایگان می باشد ولی اگر مایل باشید که از داخل این مرکز نیز دیدن کنید هزینه ورودی آن 12 منات می باشد که شامل هزینه بازدید از موزه و نمایشگاه گنجینه آذربایجان است. همچنین می توانید برای بازدید از دیگر نمایشگاه ها جداگانه بلیط تهیه نمایید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به مرکز فرهنگی حیدر علی اف

تفریحات نزدیک به مرکز فرهنگی حیدر علی اف

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید