• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  • سرگرمی باغ وحش باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  • سرگرمی باغ وحش باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  • سرگرمی باغ وحش باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  • سرگرمی باغ وحش باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  • سرگرمی باغ وحش باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  • سرگرمی باغ وحش باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  • سرگرمی باغ وحش باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  • سرگرمی باغ وحش باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  • سرگرمی باغ وحش باکو شهر آذربایجان کشور باکو


باغ وحش باکو

نام سرگرمی

Baku Zoo

نوع سرگرمی

باغ وحش و آکواریوم

شهر

مدت زمان بازدید

بیش از 3 ساعت

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 10 تا 19

نرخ قیمت ورودی

ارزان

آدرس

No 39, BAKIKHANOV STR, AZ-1007 Baku, Azerbaijan

باغ وحش باکو در سال 1928 در قلمرو پارکی به نام لوناچارسکی (Lunacharsky) تاسیس شد پارکی که بعدها به اسم نیظامی تغییر نام داد. در سال 1942 همزمان با تخلیه باغ وحش روستوف، باغ وحشی جدید در آن محل بنا گردید که بعد از جنگ کبیر میهنی افتتاح شد. تا سال 1958 این باغ وحش در مجاورت یک ایستگاه راه آهن واقع در میدانی کوچک که بعدها ایلیچ نام گرفت، قرار داشت. اما در سال 1958 تغییر موقعیت داد و به شهر بائیل واقع در حومه شهر باکو منتقل گردید، موقعیتی که تا سال 1970 هم در آن حضور داشت. همزمان با لغزش زمین در بائیل یک خرس و یک شیر جان خود را از دست دادند. در راستای این حادثه مسئولین تصمیمات لازم برای انتقال باغ وحش به موقعیتی امن تر را اتخاذ نمودند و تا جا به جایی کامل و هموار نمودن بستر برای انتقال، باغ وحش به صورت موقت به شهر رازین منتقل گردید و تا سال 1958 نیز در همان جا باقی ماند. در این مدت گروهی از متخصصین و محققین متبحر در زمینه جانورشناسی و زیست شناسی که در حال بررسی و تحقیق برای یافتن محلی مناسب برای زندگی حیوانات بودند، رایون نریمانوف در باکو را انتخاب نمودند. پروژه ساخت و ساز باغ وحش جدید در کنار ایستگاه ها برای بچه ها آغاز شد، پروژه ای که زمینی 45 هکتاری را پوشش می داد. اما برای پیشبرد سریع تر برنامه ها تصمیمات لازم بر ساخت موقت 2.25 هکتار از زمین گرفته شد. برنامه به این صورت پایه ریزی گردید که ابتدا پروژه به صورت موقت در مساحتی کمتر پیشروی کند و بعدها با ساخت راه آهن دایراه ای برای بچه ها افزایش یاید. 
در سال 1979 رئیس قوه مجریه تامین بودجه لازم برای ساخت پروژه باغ وحش را تقبل نمود اما بازهم به دلیل کمبود بودجه ساخت و سازها تا 5 سال به طول انجامید. نهایتا در اول ماه دسامبر سال 1985 همزمان با به پایان رسیدن ساخت و سازها باغ وحش این بار در باکو درب های خود را به روی علاقمندان گشود، باغ وحشی که هنوز هم در همان جایگاه قرار دارد و پذیرای علاقمندان می باشد. در سال 2001 رئیس قوه مجریه دستورات لازم را برای افزایش مساحت باغ وحش و گسترش 2 هکتاری آن صادر نمود، دستوری که در راستای پیشبرد آن مساحت کلی باغ وحش 4.25 هکتار رسید. شش گونه از حیوانات غیر بومی نظیر یک جفت کوروکودیل نیل، بینی خرس ها، چینچیلا، سگ مصری، شوکا و سیاه گوش در سال 2008 به وسیله هواپیما از پایتخت بلاروس مینسک به باکو آورده شدند. البته دولت بلاروس در ازای فرستادن این حیوانات از باکو یک شیر جوان دریافت کرده بود. در سال 2010 بار دیگر فعالیت های ساخت و ساز این باغ وحش آغاز گردید و ایستگاه راه آهن بچه ها به طور کامل بازسازی شد. البته از دهه 2000 بار دیگر نگرانی ها در مورد شرایط زندگی حیوانات و وضعیت امنیتی آنها توسط سازمان رفاه حیوانات مطرح گردید.  

پروژه باغ وحش جدید
رئیس جمهور آذربایجان الهام علی اف دستورات لازم برای ساخت باغ وحش جدید را صادر نمود، باغ وحشی واقع در شهرستان آبشوران در فاصله 10 کیلومتری تا باکو با گونه هایی منحصربه فرد و نادر از انواع گیاهان و جانوران. برای تکمیل پروژه ساخت این باغ وحش هزینه ای بالغ بر 2.85 میلیون منات از صندوق رئیس جمهور اختصاص داده شده. در باغ وحش جدید 230 هکتار از مساحت کلی 570 هکتاری آن جایگاه پستانداران و پرندگان نادری اند که از قاره های مختلف به ویژه استرالیا به این محل آمده اند، می باشد.

نماد باغ وحش
می توان از فلامینگوی صورتی به عنوان نماد این باغ وحش نام برد، پرنده ای که برای اولین بار در دهه 1990 در باکو یافت شد. به بیانی دیگر اولین فلامینگو به صورت زخمی و نیمه جان توسط مردم باکو پیدا شد و به باغ وحش منتقل گردید. خوشبختانه با تلاش های جدی تیم دامپزشکی این فلامینگو جان سالم به در برد و هم اکنون باغ وحش باکو میزبان 28 عدد از این گونه زیبا می باشد.

حیوانات
باغ وحش باکو در سال 2010 میزبان 160 گونه و 1200 عدد از حیوانات مختلف می باشد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

تفریحات نزدیک به باغ وحش باکو

دیدنی های نزدیک به باغ وحش باکو

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید