• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  • سرگرمی پارک ملی تفلیس شهر گرجستان کشور تفلیس
  • سرگرمی پارک ملی تفلیس شهر گرجستان کشور تفلیس
  • سرگرمی پارک ملی تفلیس شهر گرجستان کشور تفلیس
  • سرگرمی پارک ملی تفلیس شهر گرجستان کشور تفلیس
  • سرگرمی پارک ملی تفلیس شهر گرجستان کشور تفلیس
  • سرگرمی پارک ملی تفلیس شهر گرجستان کشور تفلیس
  • سرگرمی پارک ملی تفلیس شهر گرجستان کشور تفلیس
  • سرگرمی پارک ملی تفلیس شهر گرجستان کشور تفلیس
  • سرگرمی پارک ملی تفلیس شهر گرجستان کشور تفلیس


پارک ملی تفلیس

نام سرگرمی

Tbilisi national park

نوع سرگرمی

پارک و باغ

ناحیه

اطراف شهر

ساگورامو (Saguramo) به عنوان پایه اولیه پارک ملی تفلیس و منطقه محافظت از منابع طبیعی در سال 1957 منطقه تاسیس شد. این پارک در فاصله 25 کیلومتری تفلیس و در منطقه ای بسیار سرسبز از شهر قرار دارد و هدف از ساخت آن حفاظت از زیستگاه گونه هایی نادر از حیواناتی مانند آهوی قفقازی قرمز و سیاه گوش می باشد. این پارک با مساحت 24328 هکتاری در نزدیکی دو شهر مهم گرجستان مِتسختا و تفلیس واقع شده و آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد. میانگین دمای هوای سالانه در آن در ماه ژانویه بین 0 تا 5 درجه سانتی گراد با میانگین بارش 523 تا 720 میلی متر و در ماه آگوست 24.1 درجه سانتی گراد است. از نظر جغرافیایی این منطقه ناهموار با رشته کوه ها، دامنه ها و دره های متفاوت در بالاترین نقطه زمین و ارتفاع 1385 متر از سطح دریا قرار دارد. در پارک ملی تفلیس نزدیک به 675 گونه از گیاهان یافت می شود که 104 گونه از آنها درختان و درختچه ها هستند. تماشای گونه های گل های موجود در این پارک مانند بلوط سبز، پیچک فارسی و سرخدار شما را هیجان زده خواهند کرد. قلمرو پارک ملی تفلیس نمایانگر اکوسیستمی متشکل از بلوط گرجستانی، راش شرقی، ممرز قفقازی، ممرز شرقی و درختان سیب صحرایی است.
این پارک حیات وحشی بسیار غنی از گسترده ترین گونه های پستانداران نظیر روباه قرمز، گرگ خاکستری، سمور سنگی را ارائه می دهد، گونه هایی که تقریباً در تمام قسمت های پارک یافت می شوند. در میان این جانوران و پستانداران سیاهگوش و خرس قهوه ای از همه نادرترند. به طور کلی قلمرو این پارک جایگاه زندگی گونه های حیوانی مانند گوزن کوچک، خرگوش، سمور سنگی، گرگ خاکستری، خرس قهوه ای، روباه قرمز و سیاه گوش می باشد. نسل تعدادی از این حیوانات مانند گوزن قرمز قفقازی با خطر انقراض روبروست به همین دلیل از این منطقه به عنوان زیستگاهی برای حفظ نسل این جانداران محافظت می کنند. می توان از این پارک به عنوان زیستگاه پرندگانی مانند عقاب سلطنتی، عقاب بزرگ خال خال و چندین گونه دارکوب و طرقه نام برد. 12 گونه از خزندگان نیز در این پارک زندگی می کنند که از گسترده ترین آنها می توان به مارمولک های اروپایی اشاره کرد. مارهای چمن متعددی نیز در این پارک وجود دارد. 
پارک ملی تفلیس  به طور مستقیم در مرز یکی از خیره کننده ترین مناطق شگفت انگیز تاریخی و معماری مربوط به قرن ششم گرجستان مانند صومعه جواری و متسختا قرار دارد و چشم اندازی شگفت انگیز به متسختا و محیط  اطرافش را ارائه می دهد. متسختا یکی از مناطق بسیار غنی با بناهای تاریخی و فرهنگی  که به دلیل داشتن آثار باستانی متعدد در اطرافش از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و تحت حفاظت سازمان ملل متحد آموزشی، سازمان علمی و فرهنگی یونسکو قرار دارد. به طور کلی می توان از متسختا به عنوان یک موزه کوچک با ارائه کلیساها و صومعه های مربوط به دوران مختلف نام برد که هر روز به عنوان میزبان از میهمانان خارجی متعدی پذیرایی می کند. قلمرو پارک ملی تفلیس از دیدگاه بازدیدکنندگان بسیار جذاب خواهد بود و میهمانان با بازدید از آن با یک تیر دو نشان را می زنند. هم از تماشای زیبایی های طبیعی لذت می برند و هم با آثار تاریخی آشنا می شوند. ساگورامو به عنوان بخشی از پارک ملی تفلیس پتانسیل بسیار زیادی برای توسعه زیست محیطی، گیاه شناسی، افزایش گردشگری را دارد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

تفریحات نزدیک به پارک ملی تفلیس

دیدنی های نزدیک به پارک ملی تفلیس

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید