• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  • سرگرمی حمام های گوگردی شهر گرجستان کشور تفلیس
  • سرگرمی حمام های گوگردی شهر گرجستان کشور تفلیس
  • سرگرمی حمام های گوگردی شهر گرجستان کشور تفلیس
  • سرگرمی حمام های گوگردی شهر گرجستان کشور تفلیس


حمام های گوگردی

نام سرگرمی

Sulfur Baths

نوع سرگرمی

سایر سرگرمی ها

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

1.5 یورو

آدرس

No 2 Abano St, Tbilisi, Georgia

حمام های گوگردی ارتباط بسیار عمیقی با شهر تفلیس دارند و گفته می شود یکی از دلایل اصلی ساخت این شهر وجود چشمه های آب گرم در آن است. چشمه هایی غنی از گوگرد و عناصر معدنی با درجه حرارت 38 تا 40 درجه ای. سالهاست که از آب های این چشمه برای درمان انواع بیماری های از جمله درد مفاصل و بیماری های پوستی استفاده می کنند. شهروندان تفلیسی از این حمام برای استراحت و تمدد اعصاب در اوقات فراغت یا برگزاری میهمانی های شام رسمی استفاده می کنند. الکساندر پوشکین یکی از افراد مشهوری است که این حمام را امتحان کرده، وی در مورد این تجربه بی نظیرش نوشت: مطمئناً در تفلیس با چیزی لوکس تر از این حمام مواجه نخواهم شد. این حمام ها در داخل شهر قدیمی قرار دارند، با گنبدهایی متمایز مزین شده اند و مانند اسپاهای باستانی دارای خدمات ارائه ماساژ و سونا می باشند. فقط قبل از رفتن به این حمام ها به این نکته توجه داشته باشید که بوی گوگرد در تمام فضاهای حمام احساس می شود.

زمان مناسب برای رفتن به حمام
حمام گوگردی معمولاً در تمام فصول بازدیدکننده دارد اما بهترین زمان برای تجربه آنها فصل زمستان است. زمانیکه می توانید یک تجربه فراموش نشدنی از لذتی وافر از ورود به محیطی گرم از فضای خارجی سرد برایتان رقم می خورد. تجربه این حمام به شدت برای اسکی بازها که درگیر دردهای عضلانی اند توصیه می شود. 
امروزه 15 حمام گوگرد در تفلیس پذیرای میهمانان می باشد، حمام ها از نظر مشخصات هیچ تفاوتی ندارند و تنها در شماره اتاق با هم متفاوتند. اجاره هر یک از اتاق ها به صورت گروهی هم امکان پذیر است، با این کار با هزینه ای کمتر می توانید از امکانات حمام استفاده نمایید. 

نکته: در هنگام بازدید از حمام گوگرد می بایست لوازم جانبی حمام، کفش و حوله به همراه داشته باشید البته این ملزومات در محل حمام هم ارائه می شود اما این وسایل یک بار مصرف نیستند. خانم ها و آقایان باید در محوطه حمام لباس مخصوص بپوشنند اما در اتاق های اختصاصیشان می توانند بدون لباس باشند. تجربه استفاده از حمام گوگرد در تفلیس ارمغان آور خاطره ای بسیار خاص و منحصر به فرد برای شما خواهد بود یعنی اگر موفق به امتحان این خاطره شده اید مطمئناً آدم خوش شانسی هستید. تجربه ای ناب که فرصت استفاده از اثرات شفابخش و معجزه آسا آب های این چشمه های گرم برایتان فراهم می شود. 

محبوب ترین حمام های مدرن

حمام وی آی پی - Bath “VIP”
می توان از این حمام به عنوان برترین و گران ترین حمام های گوگرد نام برد، حمامی که معتقدند پدر شاه از آن بازدید کرده است. این حمام عمدتاً میزبان تجار و سیاستمداران معروف می باشد تا بازدیدکنندگان معمولی. برای استفاده از این حمام می بایست حدود 75 یورو در ساعت پرداخت گردد، هزینه ای گزاف که افراد معمولی از پس پرداخت کردنشان برنمی آیند.
 
حمام شماره 5 - Bath #5
حمام شماره 5 در مجاورت حمام وی آی پی قرار دارد و می توان از آن به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای افراد معمولی نام برد. میهمانان می توانند در اتاق های اختصاصی آن که شامل 5 اتاق استاندارد و دو سوئیت است به ماجراجویی بپردازند و از غوطه ور شدن در استخرهای پر شده با آب گوگرد هر یک از اتاق ها لذت ببرند. هزینه استفاده از این اتاق های معمولی 1.5 یورو در ساعت می باشد. تمام افراد می توانند از خدمات ماساژ و سونا استفاده نمایند. متاسفانه در حمام های بانوان استخر نیست و میانگین قیمت نیز 20 تا 200 لاری است. ساعت کاری اتاق های عمومی هم از ساعت 7 تا 21 می باشد.

حمام سَمِپِ اِبانو (سلطنتی) - (Samepe Abano (Imperial
حمام سلطنتی یکی از حمام های قدیمی با طراحی داخلی تشریفاتی است که اتاق هایی گران قیمت تقریباً 50 یورو در ساعت و ماساژهایی ارزان معمولاً 2.5 یورو را ارائه می دهد. معمولاً این حمام بازدیدکنندگان زیادی ندارد.

حمام اوربِلیانووسکایا - Orbelianovskaya bath
این حمام مکانی است که نویسنده و شاعر معروف روسی پوشکین در زمان های قدیم از آن بازدید کرده است. حمامی جذاب که امروزه جایگاه یک لوح گرانقدر با سخنان پرشور این شاعر در مورد حمام تفلیس است. این حمام یکی از زیباترین حمام ها می باشد و همیشه میزبان تعداد زیادی از بازدیدکنندگان است. قیمت استفاده از اتاق های معمولی این حمام 1.5 یورو در ساعت و استفاده از اتاق های اختصاصی 20 یورو در ساعت خواهد بود. متاسفانه خود حمامی که پوشکین از آن بازدید کرده بازسازی شده اما آب، صابون و کیسه های آن هنوز بدون تغییر مانده اند.

حمام میرزائوف  - Bath of Mirzoev
این حمام تقریباً شبیه حمام شماره 5 است اما اتاق مشترک آن بزرگتر و قسمت مخصوص بانوان آن دارای استخر می باشد. نمای ساختمان این حمام شبیه به ساختارهای سبک یهودی است و جذابیت خاصی ندارد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

تفریحات نزدیک به حمام های گوگردی

دیدنی های نزدیک به حمام های گوگردی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید