• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۱۲/۱۲   تعداد بازدید : 620   گروه مطلب : ترین ها


دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

خبر خوب برای مسافرانی که به یافتن مکان هایی همچون یک جواهر پنهان افتخار می کنند. دفتر جهانی گردشگری سازمان ملل سومین فهرست سالانه خود را از بهترین دهکده های گردشگری جهان منتشر کرده است. از سال 2021، UNWTO جهان را برای یافتن برجسته ترین مقاصد گردشگری روستایی جستجو کرده است که هر کدام ارزش فرهنگی و طبیعی مختص خود را دارند. این فهرست همچنین منبعی باورنکردنی برای مسافرانی است که سفرهای همه جانبه و مقاصد روستایی را در محیطی دنج ترجیح می دهند. 
این فهرست سالانه روستاهایی را معرفی می کند که "مناطق روستایی را توسعه می دهند و مناظر، تنوع فرهنگی، ارزش های محلی و سنت های آشپزی را حفظ می کنند." تقریبا مانند سایت های میراث جهانی یونسکو، هر روستا باید 9 معیار سختگیرانه از جمله پایداری زیست محیطی و اجتماعی و اولویت بندی گردشگری را رعایت کند. زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل UNWTO در بیانیه ای گفت: «این ابتکار روستاهایی را تایید می کند که از گردشگری به عنوان کاتالیزوری برای توسعه و رفاه خود استفاده کرده اند.
امسال 54 روستای جدید در پنج قاره به لیست فعلی اضافه شد. همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

لریسی (Lerici)، ایتالیا
این شهر در ریویرای ایتالیا، زرق و برق و تاریخ زیادی را ارائه می دهد. Castello di Lerici، قلعه‌ای سنگی است که قدمت آن به قرون وسطی برمی‌گردد و بر روی دماغه‌ ای صخره‌ ای در حاشیه روستا قرار دارد. ساختمان‌ های رنگارنگ، درختان نخل و تپه‌ های مواج که در کنار آبهای فیروزه‌ ای شفاف قرار دارند، یادآور شهر شلوغ‌ تر چینکو تره هستند. لریسی همچنین هر سال میزبان چندین جشنواره ادبی است که نام مستعار "خلیج شاعر" را به خود اختصاص داده است.

لریسی (Lerici)، ایتالیا


تان هوآ (Tân Hoá)، ویتنام
زیبایی سرسبزی تان هوآ شامل تشکیلات زمین شناسی باورنکردنی مانند کوه‌ های آهکی، جنگل‌ های باستانی و رودخانه خروشان رائو نان است. محیط اطراف روستا آرام است، اما ماجراجویی های زیادی برای کشف کردن وجود دارد، از جمله تورهای غار و سفرهای جنگلی که توسط تور رسمی دهکده Oxalis Adventure ارائه می شود. یا می توانید با یک تور دوچرخه سواری آرامش بخش در دهکده و صرف یک شام سنتی در خانه ساکنان محلی، اوقات لذت بخشی را تجربه کنید.

تان هوآ (Tân Hoá)، ویتنام


جزیره تاکیله (Taquile Island)، پرو
جزیره تاکیله در دریاچه تیتیکاکا تا دهه 1950 عمدتا ناشناخته بود، اما امروزه به دلیل سنت بافندگی باستانی خود شناخته می شود که از دوران کودکی به همه ساکنان به عنوان راهی برای احترام به اجداد و تاریخ جمعی جزیره یاد داده می شود. گردشگران می توانند مزارع سنتی پلکانی را ببینند و در یکی از مسیرهای متعدد جزیره قدم بزنند تا از مناظر دریاچه آبی بکر و کوه های دوردست در افق بازدید کنند.

جزیره تاکیله (Taquile Island)، پرو


اریسیرا (Ericeira)، پرتغال
اریسیرا به عنوان یک دهکده ماهیگیری سنتی پرتغالی در قرن دوازدهم رونق یافت. به لطف امواج بسیار متنوعی که در خط ساحلی صخره ای آن وجود دارد، امروزه این روستای ساحلی یک مقصد محبوب برای موج سواران، از مبتدی تا حرفه ای است. وقتی به اندازه کافی از ساحل لذت بردید، به مرکز تاریخی شهر بروید تا از دیدن خیابان‌ های سنگ‌ فرش و ساختمان‌ های سنتی آن که با رنگ‌ های سفید و آبی نمادین نقاشی شده‌ اند، لذت ببرید. این فرصت را از دست ندهید که از غذاهای دریایی مانند توتیای دریایی لذت ببرید که همه جا در آب های اریسیرا وجود دارد.

اریسیرا (Ericeira)، پرتغال


سیوا (Siwa)، مصر
سیوا یکی از زیباترین واحه های مصر است که چیزی از شکوه و عظمت طبیعی کم ندارد. خود واحه دارای چندین توده آبی است و معروف ترین آنها دریاچه های نمکی زیبای آن است که به نظر می رسد از دل بیابان به شکل جادویی سرچشمه گرفته اند. بازدیدکنندگان می‌ توانند در آبهای فیروزه‌ ای درخشان که در کنار مرز ناهموار ذخایر نمک سفید قرار گرفته اند، شیرجه بزنند یا از ویرانه‌ های مصر باستان در اطراف، از جمله کوه مردگان و معبد اوراکل آمون دیدن کنند.

سیوا (Siwa)، مصر


 با 15 مورد از زیباترین روستاهای اسپانیا آشنا شوید



توکاج (Tokaj)، مجارستان
این دهکده بسیار زیبا در دامنه‌ کوه‌ های زمپلن مجارستان به دلیل تولید شراب طلایی رنگ معروف است، سنت باستانی که بیش از هزار سال قدمت دارد. با کاوش در این منطقه، مجموعه‌ ای از تاکستان‌ها و میخانه های کوچک، به‌ علاوه ردیف‌ های تاریخی سرداب‌ های شراب با درهای سنگی عجیبشان نمایان می‌ شود که درست در دامنه‌ تپه‌ ها ساخته شده‌ اند.

توکاج (Tokaj)، مجارستان


آنتون آم آرلبرگ (Anton am Arlberg)، اتریش
چشم نواز، بهترین راه برای توصیف این روستای کارت پستالی عالی است که در منطقه ای بکر در کوه های آلپ اتریش قرار گرفته است. کیلومترها طبیعت دست نخورده این دهکده دنج با 2400 نفر جمعیت را احاطه کرده است که به خاطر ترکیب سنت و مدرنیته شهرت دارد. در زمستان، بازدیدکنندگان برای اسکی آلپین درجه یک می‌ آیند، اما تابستان نیز زمان ایده‌ آلی برای پیاده‌ روی یا دوچرخه‌ سواری در کوهستان از میان تپه‌ های سرسبز است.

آنتون آم آرلبرگ (Anton am Arlberg)، اتریش


کالتا تورتل (Caleta Tortel)، شیلی
روستای منحصر به‌ فرد کالتا تورتل بین یخچال های شمالی و جنوبی شیلی در دهانه رودخانه بیکر قرار گرفته است. این روستا کاملا عاری از ماشین است و بیشتر سازه‌ های آن در نزدیکی آب ساخته شده و تقریبا توسط یک مسیر پیاده‌ روی چوبی 16 کیلومتری به هم متصل شده‌ اند. خانواده‌ های محلی از گردشگران استقبال می‌ کنند و تجربیات فوق العاده ای مانند زنبورداری سنتی و گشت‌ های قایق پارویی در رودخانه آبی ابری، که توسط کوه‌ های سرسبز مواج احاطه شده است را ارائه می‌ کنند.

کالتا تورتل (Caleta Tortel)، شیلی


مورکوت (Morcote)، سوئیس
روستای مورکوت که در دریاچه زیبای لوگانو قرار دارد، یکی از خیره کننده ترین مناطق در کل سوئیس است. درست در آن سوی مرز ایتالیا، مورکوت زیبایی مشابهی با دریاچه کومو دارد که ویلاهای تاریخی درست در ساحل دریاچه ساخته شده‌ اند و مرکز شهر جذابی با معماری رنسانس دارد. برای ترکیبی از غذاهای ایتالیایی و سوئیسی با چشم‌ اندازهای خیره‌ کننده به یکی از رستوران‌ های شهر بروید.

مورکوت (Morcote)، سوئیس


بیئی (Biei)، ژاپن
اگرچه مناظر خیره‌ کننده مزارع گل، کوه‌ ها و حوضچه‌ های آب معدنی که با رنگ آبی خیره کننده خود می‌درخشند، آن را به یکی از رویایی‌ ترین روستاهای ژاپن تبدیل کرده است، به گفته سازمان جهانی گردشگری، بیئی همچنان «یک راز کاملا پنهان‌ شده» است. گردشگران می‌ توانند روی تپه‌ های آرام منطقه دوچرخه سواری کنند یا مسیرهای پیاده‌ روی را به سمت پارک‌ های گل مختلف بروند، جایی که ردیف‌ هایی از شکوفه‌ های رنگارنگ زمین را پوشانده اند. حوض آبی Shirogane را از دست ندهید؛ میزان املاح و مواد معدنی بالا، آن را به منظره پر جنب و جوشی تبدیل می کند که تضاد دلربایی را با درختان همیشه سبز اطراف ایجاد می کند.

بیئی (Biei)، ژاپن


دوردو (Dhordo)، هند
دوردو که بر روی باتلاق نمکی غول‌ پیکری قرار دارد و نام آن را «صحرای سفید» گذاشته اند، بیشتر به‌ خاطر جشنواره چهار ماهه محبوبش به نام «ران اوتساو» معروف است. در مدت جشن ها، یک شهر چادری زیبا و شیک ساخته می شود و روستا غذاهای فرهنگی و اجرای رقص را به نمایش می گذارد. بازدیدکنندگان در فعالیت‌ هایی مانند شترسواری در میان نمک‌ زارهای دیدنی، سواری با موتور چهارچرخ و یوگا شرکت می‌ کنند.

دوردو (Dhordo)، هند


منبع: cntraveler





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید