• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آبشار لاتون شهرستان گیلان استان آستارا
  •  آبشار لاتون شهرستان گیلان استان آستارا
  •  آبشار لاتون شهرستان گیلان استان آستارا
  •  آبشار لاتون شهرستان گیلان استان آستارا
  •  آبشار لاتون شهرستان گیلان استان آستارا
  •  آبشار لاتون شهرستان گیلان استان آستارا
  •  آبشار لاتون شهرستان گیلان استان آستارا
  •  آبشار لاتون شهرستان گیلان استان آستارا


آبشار لاتون

نام مرکز دیدنی

latoon Waterfall

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

استان

شهرستان

آستارا

ناحیه

جنگلی

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

گیلان، آستارا، مسیر لوندیل به لاتون

معرفی آبشار لاتون
استان گیلان و جاذبه های بکر طبیعی آن یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در شمال کشور به حساب می آیند و یکی از این جاذبه ها آبشار لاتون در 15 کیلومتری شهرستان آستارا در منطقه لاتون می باشد. منطقه لاتون یکی از بی نظیر ترین مناطقی در شمال کشور است که سالانه تعداد زیادی گردشگر را به سمت خود جذب می کند. آبشار لاتون با ارتفاع 105 متر از قله اسپیناس سرچشمه می گیرد و بلندترین آبشار ایران و یکی از 30 آبشار مرتفع در دنیا می باشد. در فاصله 10 متری از این آبشار آبشار دیگری با ارتفاع 65 متر وجود دارد که جاذبه گردشگری در این منطقه سرسبز را دو چندان می کند.
آبشار لاتون یکی از زیباترین آبشارهایی است که در منطقه لاتون در میان جنگلی انبوه با چشمه ها و آبشارهای متعدد واقع شده است. آبشار لاتون از کوه اسیپناس سرچشمه گرفته و بعد از یک سقوط 105 متری به رودخانه لوندویل با طول 17 کیلومتر می پیوندد و بعد از رد شدن از روستای زیبای کوته کومه خود را به دریای خزر می رساند. عرض این آبشار 5 متر است و در فاصله ده متری آن آبشار عریض تر و پر آب تری با عرض ده متر وجود دارد که ارتفاع آن به 65 متر می رسد. در بالای قله اسپیناس نیز سه چشمه با آبشارهای کوچک ده متری وجود دارند که مانند یک تابلوی نقاشی بی نقص تصویری از بهشت را خلق می کنند.

حیوانات منطقه لاتون
این منطقه زیستگاه حیواناتی نظیرِ جوجه تیغی، گرگ، گراز، خرس، اسب وحشی و گاو می باشد. البته به ندرت در این منطقه خرس دیده شده است اما کمپینگ در این منطقه خطرناک است و بهتر است در صورتی که تمایل دارید بیشتر از جاذبه های این منطقه بهره مند شوید در روستای کوته کومه شب را به صبح برسانید.

بهترین زمان برای بازدید 
آبشار لاتون در تمام طول سال آب دارد، اما بهترین زمان برای بازدید از آن از اواخر اردیبهشت تا اواخر مهر ماه می باشد. این آبشار در فاصله 6 کیلومتری روستای کوته کومه واقع شده است که از روستا، مسیری 750 متری صعود با گذرگاههای خطرناک وجود دارد که پیاده  تقریبا 3.5 ساعت به طول می انجامد.در طول مسیر به دلیل گذرگاههای صهب العبور و دره های خطرناک امکان تردد برای موتور سیکلت و خودروهای معمولی ناآشنا به منطقه وجود ندارد و تعدادی خودروی شاسی بلند برای تسهیل تردد روستائیان در این مسیر در نظر گرفته شده است. اگر تصمیم دارید این مسیر را پیاده به سمت آبشار بروید بهتر است با تجهیزات و کفش مناسب کوهنوردی، کوله پشتی، خوراکی های سبک و مغزی مانند گردو، خرما، کشمش، موبایل، پاوربانک، کلاه نقابدار، و سوت عازم این منطقه شوید.

مسیر دسترسی
از شهر رشت 170 کیلومتر به سمت شمال برانید تا به آستارا برسید، در مسیر تالش به آستارا وارد جاده شهر لوندویل شوید، بعد از طی یک مسافت چند کیلومتری به روستای کوته کومه می رسید که از آنجا یک مسیر مالرو برای رسیدن به آبشار به مسافت 6 کیلومتر وجود دارد که بعد از طی یک مسافت کوتاه شیب آن زیاد می شود در این مسیر چشمه ساران و درختان میوه فراوانی مثل گردو، فندوق، سیب وحشی و آلو وجود دارد، در پایان این مسیر از 500 متری، آبشار قابل رویت می باشد. البته از طریق دریاچه سوها هم امکان دسترسی به آبشار لاتون می باشد.

ثبت ملی آبشار لاتون
آبشار لاتون در سال ۱۳۹۸ به شماره ثبت ملی ۶۴۵ در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت ملی رسید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آبشار لاتون

تفریحات نزدیک به آبشار لاتون

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید