• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای گیلده (روستای گله ده) شهرستان گیلان استان آستارا
  •  روستای گیلده (روستای گله ده) شهرستان گیلان استان آستارا
  •  روستای گیلده (روستای گله ده) شهرستان گیلان استان آستارا
  •  روستای گیلده (روستای گله ده) شهرستان گیلان استان آستارا
  •  روستای گیلده (روستای گله ده) شهرستان گیلان استان آستارا


روستای گیلده (روستای گله ده)

نام مرکز دیدنی

Galleh Deh Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

استان

شهرستان

آستارا

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز کامل

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

گیلان، مرز ایران و آذربایجان، 25 کیلومتری آستارا، پس از روستای مشنده، روستای گله ده

یکی از هیجان انگیز ترین مناطق گردشگری هر کشور، روستا و شهرهای مرزی آن است. روستای گیلده از توابع شهرستان آستارا نیز یکی از این مناطق گردشگری است و علاوه بر جذابیت نمایان شدن آذربایجان از مرز، خود روستا نیز بسیار دیدنی و چشم نواز است. 
روستای توریستی گیلده یا همان گیلاده با دارا بودن چشمه جوشان آبگرم علی داشی و درختان سر به فلک کشیده راش و ممرز توانسته سالانه گردشگرهای بسیاری را از سراسر کشور به خصوص مسافران گیلان، آذربایجان شرقی و اردبیل را به سمت خود جلب کند. به داخل روستا روید و با کمی قدم زدن در میان درختان آلوچه جنگلی، بلوط و ولیک، صدای گذر آب و عطر خوش هوای تازه و نم ناکی به مشام می رسد. به راه ادامه دهید تا منظره زیبای عبور رودخانه ای خروشان از لا به لای انبوه درختان پدیدار شود. هرگز لذت نوشیدن چای ذغالی در کنار این مناظر را از دست ندهید و برای مدتی دل به این طبیعت بسپارید تا تمام خستگی هایتان از بین برود.
نزدیک بودن این روستا به جنگل های فندقلو اردبیل با طبیعت منحصر به فرد و خیره کننده اش، دیگر عامل جذب توریست ها به این منطقه شده تا علاوه بر بازدید از آن، بتوانند شب در روستا اقامت داشته باشند. تنها با کمی رانندگی به سمت سایر شهر های گیلان، اردبیل و یا آذربایجان شرقی زیبایی های دیگری همچون جنگل سرسبز و زیبای مشه سویی، گردنه حیران، آبشار لاتون، آستارا و ده ها دیدنی دیگر مواجه می شوید.
دوغ های محلی گیلده از سوغات های خوش مزه این روستا محسوب می شود و آن را می توانید از بومیان تهیه کنید.
از آن جایی که روستای گله ده در شمال غربی ایران و در ارتفاع به نسبت بالایی از سطح دریا قرار دارد، منطقه ای ییلاقی به شمار می رود و از بهترین نقاط گردشگری در فصل بهار محسوب می شوند.
برای اقامت در گله ده می توان کلبه های چوبی این اهالی مهمان نواز را کرایه کرد. سپری کردن شبی در طبیعت زیبای گله ده و بیدار شدن از خواب با به مشام رسیدن عطر خوش نان های محلی، تجربه ای است که در کمتر زمانی از زندگیتان با آن رو به رو خواهید شد. هتل های موجود در آستارا نیز دیگر راه اقامت در این منطقه است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای گیلده (روستای گله ده)

تفریحات نزدیک به روستای گیلده (روستای گله ده)

نظرها

  • 1 1

    توصیف از گیله ده عالی بود و واقعا مشتاق شدم که حتما برم ... ممنون

  • 1 0

    باسلام واحترام .بنده دهیار روستای گیلده هستم .علاقه مندان عزیز میتوانند کلیپ زیبای معرفی روستا رو از طریق ادرس زیر دانلود وتماشا کنند .شبکه نسیم برنامه گنجینه ها .


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید