• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  گردنه حیران شهرستان گیلان استان آستارا
  •  گردنه حیران شهرستان گیلان استان آستارا
  •  گردنه حیران شهرستان گیلان استان آستارا


گردنه حیران

نام مرکز دیدنی

Heyran

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

استان

شهرستان

آستارا

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

نصف روز الی 2 روز کامل

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان گیلان، شهرستان آستارا، جاده اصلی اردبیل به آستارا، گردنه حیران

استان سرسبز گیلان بهترین جاذبه گردشگری در فصول مختلف سال است. در غرب این استان شهر زیبا و بکر آستارا با جاذبه های دیدنی و بازارهای خرید، سفری به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد. گردنه حیران به دلیل طبیعت شگفت انگیز و مسحور کننده اش یکی از مکان های تفریحی و گردشگری در میانه جاده آستارا و استان اردبیل می باشد. با سفر به این طبیعت وحشی شما می توانید تجربه ای خاطره انگیز برای خود به ارمغان بیاورید. حیران نام روستایی در شهر آستارا، از 3 روستای حیران سفلی، حیران وسطی و حیران علیا تشکلیل شده است. این منطقه از یک سو پوشش جنگلی چشم نواز دارد و از سوی دیگر مشرف به دره است که در انتهای آن رود ارس مرز ایران و آذربایجان را تشکیل می دهد. زمانی که در این جاده بی نظیر در بین جاده های ایران رانندگی می کنید، چشم انداز هایی از مراتع پوشیده شده از گل ها و گیاهان زیبا و چرا گاوها در میان آن ها را خواهید دید. کندو های عسل بر روی تپه های سرسبز جلوه بصری زیبنده ای را برای شما خواهد ساخت. گردنه در بیشتر روزهای سال جامه ای از مه دارد و زیبایی دو چندان به این بهشت روی زمین می بخشد. نیروی حیات بخش نهفته در این طبیعت شگفت انگیز شما را پرجنبش و پر تحرک می کند. 

وجه تسمیه:
حیران کلمه تالشی به معنی مکان ابر و مه است. در زبان آذری پریشان و آشفته معنا دارد. چه بسا زیبایی بیش از حد این طبیعت وحشی شما را دچار آشفتگی خواهد کرد.

آب و هوا:
آب و هوای این منطقه کوهستانی و در بیشتر روزها هوای مه آلود زیبایی منطقه را می پوشاند. در فصل تابستان هوا بسیار معتدل و خنک است و زمستان سرد و یخبندان دارد.

بهترین زمان سفر به گردنه حیران:
بهترین زمان برای رفتن به این مکان حیرت انگیز بهار و تابستان است اما منظره خیره کننده ای در پاییز شما را به وجد می آورد.

سوغاتی و خوردنی های گردنه حیران :
رستوران ها و کافه های اطراف جاده جایی برای استراحت و تجربه غذاهای محلی و ذرت بدست آماده از کشاورزان این منطقه می باشد که زمان مفرحی را آنجا سپری خواهید کرد. از ره توشه این شهر می توان به عسل، لبنیات، فندق و ذرت اشاره کرد. 

جاذبه های دیدنی گردنه حیران:
پارک ملی هیرکان، روستای حیران، روستای مشند، روستای کشفی و جنگل فندقلو از جاذبه های طبیعت گردی این منطقه زیبا و چشم نواز می باشد. همچنین شما می توانید از مکان های تفریحی مانند تله کابین، پیست کارتینگ، سورتمه ریلی، ترامپولین و زیپ لاین حیران لذت ببرید.

در گردنه حیران کجا اقامت داشته باشیم:
به هنگام سفر به گردنه حیران می توانید از هتل ها، مهمانسرا ها و یا از اقامتگاه های بوم گردی با قیمت های بسیار مناسب این منطقه استفاده کنید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به گردنه حیران

تفریحات نزدیک به گردنه حیران

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید