• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  فرهنگسرای اشراق شهرستان تهران استان تهران
  •  فرهنگسرای اشراق شهرستان تهران استان تهران
  •  فرهنگسرای اشراق شهرستان تهران استان تهران
  •  فرهنگسرای اشراق شهرستان تهران استان تهران
  •  فرهنگسرای اشراق شهرستان تهران استان تهران
  •  فرهنگسرای اشراق شهرستان تهران استان تهران


فرهنگسرای اشراق

نام مرکز دیدنی

Eshragh Cultural Center

نوع مرکز دیدنی

سایر مکان های دیدنی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

تهرانپارس و حکیمیه

ناحیه

شرق شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 الی 16:30, پنج شنبه از ساعت 8:30 الی 14:30

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره

معرفی فرهنگسرای اشراق
فرهنگسرای اشراق یکی از پر رفت و آمدترین و بزرگترین فرهنگسراهای کشور است که در طول سال جشنواره های متعددی در آن برگزار می شود. در این فرهنگسرا مانند بقیه فرهنگسراها کلاسهای آموزشی متعددی برای طیف گوناگونی از سنین برگزار می گردد. این کلاسها شامل هنرهای تجسمی، خیاطی، موسیقی، کامپیوتر، زبان انگلیسی، علوم قرآنی و بسیاری دیگر می باشد. از امکانات آن می توان به سالن سینمای 308 نفری، دو سالن برای برپایی گالری های نقاشی و خوشنویسی، هر کدام با ظرفیت 50 تابلو، سالن کنفرانس 60 نفره، کتابخانه 37000 جلدی اشاره کرد. از بدو ورود به محوطه باغ این فرهنگسرا جاذبه های زیادی برای تماشا وجود دارد که همه روزه تعداد زیادی از شهروندان تهرانی را به سمت خود جذب می کند. این فرهنگسرا در محل باغی 200 ساله به وسعت 8 هکتار با 150 گونه گیاهی از سراسر جهان تاسیس شده است که از املاک امام جمعه داماد ناصرالدین شاه بوده است. در این باغ ساختمانی با بادگیرهایی بزرگ و زیبا ساخته شد که هنوزهم جز بزرگترین و زیباترین بادگیرهای تهران به شمار می رود. بعد از سقوط سلطنت قاجار مهدی اربابی از نمایندگان مجلس دوره پهلوی آن را از ورثه امام جمعه خریداری می نماید و تغییراتی در ساختمان آن ایجاد می کند. برای مثال یک استخر و یک مجسمه اسب و تمساح در باغ می سازد و نمای بیرونی بنا را به معماری دوران پهلوی تغییر می دهد. از دیگر جاذبه های این باغ هفت حوض می باشد. هفت حوض در واقع هفت حوضی می باشد که به صورت پلکانی به هم ارتباط دارند و آب آن ها در قنات تلو تامین می گردد. در گذشته برای آبیاری باغ، علاوه بر قنات تلو از آّب قنات سرخه حصار هم به کار می رفت که امروزه متاسفانه خشک شده است. در سال 1348 مهدی ارباب فوت کرد و محمدرضا شاه پهلوی ملک وی را خریداری کرد و بخشی از آن را به پارک جوادیه برای استفاده عمومی تبدیل کرد و بخش دیگرآن را به باشگاه شهرداری اختصاص داد. بعد از انقلاب این باغ تبدیل به شهرداری تهران شد و از سال 1374 محل فرهنگسرای اشراق می باشد.

دسترسی
وسیله نقلیه شخصی: فرهنگسرای اشراق در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره واقع شده است.  از بزرگراه های زین الدین و یاسینی امکان دسترسی به این فرهنگسرا امکانپذیر می باشد.
مترو: با استفاده از خط 2 مترو می توانید در ایستگاه فرهنگسرا از قطار پیاده شوید و با عبور از پل هوایی خود را به فرهنگسرای اشراق برسانید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به فرهنگسرای اشراق

تفریحات نزدیک به فرهنگسرای اشراق

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید