• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  خانه دکتر حجت شهرستان یزد استان یزد
  •  خانه دکتر حجت شهرستان یزد استان یزد
  •  خانه دکتر حجت شهرستان یزد استان یزد


خانه دکتر حجت

نام مرکز دیدنی

Dr. Hojat's House

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

یزد

مدت زمان بازدید

نیم ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

یزد، خیابان امام خمینی، کوچه 19، مسجد گازرگاه، پلاک 30

معرفی خانه دکتر حجت
خانه دکتر حجت واقع در خیابان امام خمینی یزد در زمینی به وسعت440 متر مربع بنا شده و دارای معماری کویری و اصیل ایرانی می باشد که از دوران صفویه و اوایل دوره قاجاریه به یادگار مانده است. اخیرا این خانه پس از مرمت تغییر کاربری داده و به عنوان هتل والی یزد، تنها هتل با قدمت 400 ساله در شهر یزد شناخته می شود که در خدمت میهمانان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است.

معماری و شکل ظاهری
حیاط اندرونی خانه بعد از ورودی و در ادامه راهروی طولانی متصل به آن قرار گرفته است و بخش های مختلف خانه نیز دور حیاط ساخته شده اند. برای مثال در ضلع شمال غربی، مطبخ و در ضلع شرقی، چاه و منبع آب قرار گرفته اند. از ویژگی های این خانه می توان به حوض بزرگ وسط دو حیاط اشاره کرد. همچنین دو بادگیر بر روی تالار حیاط اندرونی و صفه حیاط بیرونی به چشم می خورند. خشت، گل، گچ، آجر و ساروج از مصالح اصلی سازنده این خانه هستند. یکی دیگر از ویژگی های بسیار دیدنی خانه حجت، گچ بری های کار شده در بخش های مختلف آن می باشد. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
مسجد جامع یزد، میدان وقت الساعت، خانه لاری ها، خانه تهرانی ها، زندان اسکندر و بازار و حمام خان از جاذبه های بسیار دیدنی اطراف این اثر تاریخی هستند که بازدید از آنها نیز خاطره انگیز و لذت بخش خواهد بود. 

بهترین زمان برای بازدید
از آنجایی که این خانه در منطقه کویری جای گرفته، بازدید از آن در فصل های بهار و پاییز مناسب خواهد بود. اگر شرایط آب و هوا برایتان در اولویت نیست و ترجیح می دهید از شلوغی شهر دور باشید بهتر است در فصل تابستان و زمستان از آن دیدن کنید. 

ثبت ملی خانه دکتر حجت
 این شاهکار معماری در تاریخ 28 اسفند سال 1386 با شماره 22770 توسط سازمان میراث فرهنگی ایران به عنوان یکی از آثار ملی کشور ثبت شده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به خانه دکتر حجت

تفریحات نزدیک به خانه دکتر حجت

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید