• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  قلعه بدافت شهرستان یزد استان ابرکوه
  •  قلعه بدافت شهرستان یزد استان ابرکوه
  •  قلعه بدافت شهرستان یزد استان ابرکوه
  •  قلعه بدافت شهرستان یزد استان ابرکوه
  •  قلعه بدافت شهرستان یزد استان ابرکوه
  •  قلعه بدافت شهرستان یزد استان ابرکوه


قلعه بدافت

نام مرکز دیدنی

Badaft Castle

نوع مرکز دیدنی

قلعه و کاخ

استان

شهرستان

ابرکوه

مدت زمان بازدید

نیم ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

یزد، ابرکوه، بخش بهمن، دهستان مهرآباد، روستای بدافت

معرفی قلعه بدافت
شهر یزد با توجه به قدمتی که دارد، دارای قلعه های دفاعی و مسکونی متعددی می باشد که بیشتر آنها به طور خیره کننده ای جذاب هستند. قلعه بدافت یکی از قلعه های به جا مانده از دوران ساسانیان است که در روستایی به همین نام قرار گرفته و توجه گردشگران این دهستان را به خود جلب می کند. شگفت انگیز است که این قلعه تا همین 50 سال پیش مسکونی بوده است و افراد مسنی که در این روستا زندگی می کنند به خوبی آن دوران را به یاد می آورند.

معماری و شکل ظاهری
این قلعه تاریخی که پلانی بیضی مانند دارد، بیش از 1500 مترمربع وسعت داشته و با مصالحی نظیر خشت و گل ساخته شده است. اولین چیزی که توجه علاقه مندان معماری را در این قلعه به خود جلب می کند، تزئینات خشتی سردر ورودی بنا می باشد. این قلعه دو هزار ساله با خندقی حدودا دو تا سه متری محصور شده است و خانه ها و عمارت های زیبای داخل آن نیز از جنس خشت و گل هستند. یکی دیگر از ویژگی های قلعه بدافت نزدیک بودن خانه های درون آن به یکدیگر و همچنین سقف گنبدی آنها می باشد که جلوه بسیار دیدنی را ایجاد کرده اند. علاوه بر این، مدور بودن پلان بنا و کنار هم بودن خانه ها در کنار وجود یک لایه بیرونی، همگی باعث خنکی فضای داخل این قلعه شده اند. 
جالب است بدانید که همین نزدیکی خانه ها به یکدیگر، در زمستان باعث انتقال راحت تر گرما به خانه ها می شود. ایوان های این مجموعه نیز از دیگر مشخصه های زیبا و دیدنی آن هستند. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
برای داشتن یک تجربه سفر کامل به شهرستان ابرکوه، بازدید از سرو ابرکوه، گنبد عالی ابرکوه، یخچال خشتی ابرکوه، خانه صولت، مسجد جامع ابرکوه، عمارت آقازاده ابرکوه و موزه عبرت ابرکوه که اتفاقا از جاذبه های گردشگری اطراف این اثر هستند نیز ضروری می باشد. 

بهترین زمان برای بازدید
به دلیل قرار گرفتن این اثر در منطقه کویری بازدید از آن در فصل های بهار و پاییز از نظر مساعد بودن آب و هوا مناسب خواهد بود، البته اگر شرایط آب و هوا برایتان اهمیترزیادی ندارد و ترجیح می دهید از شلوغی شهر دور باشید بهتر است در فصل های تابستان و زمستان از آن دیدن کنید.

ثبت ملی قلعه بدافت
قلعه بدافت در تاریخ 26 اسفند سال 1386 با شماره 22115 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

دیدنی های نزدیک به قلعه بدافت

تفریحات نزدیک به قلعه بدافت

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید