• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  خانه عبدالکریم حائری شهرستان یزد استان میبد
  •  خانه عبدالکریم حائری شهرستان یزد استان میبد
  •  خانه عبدالکریم حائری شهرستان یزد استان میبد


خانه عبدالکریم حائری

نام مرکز دیدنی

The house of Abdul Karim Haeri

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

میبد

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

نیم ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

یزد، میبد، محله مهرجرد

معرفی خانه عبدالکریم حائری
شهر یزد داری خانه های دیدنی بسیاری می باشد که در دوران تاریخی مختلفی بنا شده اند و از جاذبه های گردشگری محبوب برای بازدیدکنندگان خارجی و داخلی هستند. خانه عبدالکریم حائری یکی از این متعدد خانه ها می باشد که تاریخ ساختش به دوران پهلوی می رسد. از آنجایی که آیت الله سید عبدالکریم حائری، بنیانگذار حوزه علمیه قم در این مکان متولد شده است، به همین دلیل این خانه را به افتخار ایشان نامگذاری کرده اند. این خانه در گذشته کاربردی مسکونی داشته اما امروزه توسط هیات عزاداران امامزاده خدیجه خاتون مهرجرد، کاربری مذهبی یافته است. 

معماری و شکل ظاهری
معماری این بنا به سبک حیاط مرکزی است و سازه های آن در ضلع های شمالی، غربی و جنوبی آن قرار گرفته اند. ورودی اصلی خانه در ضلع جنوبی آن قرار گرفته و یک راهرو به آن متصل است که بعد از عبور از این راهرو، حیاط مجموعه را با فضای دلنشین آن می توان مشاهده کرد. علاوه بر این، در اضلاع مختلف حیاط بناهای ویژه ای به چشم می خورند. دو اتاق و یک تراس در ضلع شمالی، یک اتاق که به اندازه سه پله از سطح زمین فاصله گرفته در ضلع جنوبی و یک حوضخانه در تقاطع ضلع غربی و شمالی از این بناهای ویژه می باشند. از تزئینات و زیباسازی های این اثر می توان به تاق های ضربی و قوس های هلالی بخش های مختلف خانه اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری نزدیک
نارین قلعه، کاروانسرای میبد، برج کبوترخانه میبد، مسجد جامع میبد، مسجد جامع فیروزآباد، قلعه مهرجرد میبد، یخچال تاریخی میبد و موزه زیلوهای میبد از دیگر آثار دیدنی این شهرستان هستند که از آنها نیز می توانید بازدید کنید. 

بهترین زمان برای بازدید
به دلیل قرارگیری این خانه در منطقه کویری، از نظر مساعد بودن شرایط آب و هوایی فصل های بهار و پاییز زمان های مناسبی برای بازدید از این اثر هستند. اگر می خواهید از شلوغی شهر دور باشید بهتر است فصل زمستان یا تابستان را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید. 

ثبت ملی خانه عبدالکریم حائری
این خانه زیبا  با شماره 31224 در تاریخ 1 اردیبهشت سال 1394 توسط سازمان میراث فرهنگی ایران به عنوان یکی از آثار ملی کشور ثبت شده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به خانه عبدالکریم حائری

تفریحات نزدیک به خانه عبدالکریم حائری

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید