• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  موزه باز دریانوردی سنتی گوران شهرستان هرمزگان استان قشم
  •  موزه باز دریانوردی سنتی گوران شهرستان هرمزگان استان قشم
  •  موزه باز دریانوردی سنتی گوران شهرستان هرمزگان استان قشم


موزه باز دریانوردی سنتی گوران

نام مرکز دیدنی

Gouran Boat Manufacturing Open Air Museum

نوع مرکز دیدنی

موزه تاریخی

استان

شهرستان

قشم

مدت زمان بازدید

حدود یک الی دو ساعت

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

هرمزگان، قشم، روستای گوران، دهستان صلخ، بندر گوران

معرفی موزه باز دریانوردی سنتی گوران
گوران، یکی از بنادر تاریخی ایران است که جز قدیمی ترین بندرها در زمینه لنج سازی و دریانوردی در هرمزگان محسوب می شود. روستای گوران در قسمت شمالی جزیره قشم است.
موزه باز دریانوردی سنتی گوران که با نام های کارگاه‌ های لنج سازی  بندر گوران یا کارگاه های لنج سازی بندر لافت نیز شناخته می شود در واقع یک موزه طبیعی و تاریخی است که سالیان سال، محل یکی از بهترین لنج سازی ها بوده است. پس از همکاری های متعدد، امروزه می توان در بازدید از این موزه به آب رفتن لنج های جدید، پخت غذاهای محلی و توربافی و ماهیگیری را مشاهده کرد. 
در کارگاه های این منطقه برای ساخت لنج ها از چوب های ساج (گران ترین)، توت، کنار هندی، کاکتوس و چوب کرت استفاده می شود. چوب کرت از چوب های محلی قشم است. در این بندر علاوه بر ساخت لنج، تعمیرات آن هم رونق بسیاری دارد. با سفر به این روستا، می توانید به آب انداختن لنج ها و سپس بادبان کشیدن را ببینید که با مراسم یامال خوانی همراه است. علت نام گذاری این روستا به گوران این است که گوران از کلمه گبر گرفته شده است و این نیز نشان از حضور زرتشتیان در این بندر دارد.

مناطق گردشگری نزدیک
از آنجایی که سفر به قشم دیدنی های بسیاری دارد، توجه به ترتیب بازدیدها اهمیت بسیاری پیدا می کند. در زمان رفتن به بندر گوران، بازدید از سد تاریخی گوران، جنگل های حرا، پارک ساحلی زیتون دره حیرت انگیز ستارگان، جزایر ناز و سد خاکی بالاتل را فراموش نکنید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به موزه باز دریانوردی سنتی گوران

تفریحات نزدیک به موزه باز دریانوردی سنتی گوران

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید