• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  قلعه نادری شهرستان هرمزگان استان قشم
  •  قلعه نادری شهرستان هرمزگان استان قشم
  •  قلعه نادری شهرستان هرمزگان استان قشم
  •  قلعه نادری شهرستان هرمزگان استان قشم
  •  قلعه نادری شهرستان هرمزگان استان قشم


قلعه نادری

نام مرکز دیدنی

Laft castle (Naderi castle)

نوع مرکز دیدنی

قلعه و کاخ

استان

شهرستان

قشم

مدت زمان بازدید

حدود نیم الی 1 ساعت

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

هرمزگان، قشم، روستای لافت

معرفی قلعه نادری
قلعه لافت یا قلعه نادری، بنایی بسیار زیبا در قسمت جنوبی روستای لافت است. از آنجایی که لندی گراف ها در نزدیکی روستای لافت پهلو می گیرند، عموم گردشگران برای رفتن به قشم از این روستا می گذرند و در ابتدایی ترین لحظات سفر خود از این روستای تاریخی و قلعه ی زیبای نادری دیدن می کنند.

تاریخچه
قلعه لافت به خواست لطیف خان امیر البحر در زمان نادرشاه برای محافظت از تنگه خوران ساخته شد و تنها قلعه در جزایر ایران است که به دست ایرانیان ساخته شد. دیوارهای این قلعه پنج برج مربع شکل داشته و سوراخ هایی برای استفاده از توپ در آنها حفر شده است. توپ های به جا مانده در داخل قلعه در زمان رضاشاه از لافت به بندر کنگ برده شدند و تنها توپی که از آن زمان در اینجا ماند نیز در زمان ساخت بلوار ساحلی در زیر آن دفن شد. به این قلعه توسط کشتی های انگلیسی در سال 1809 میلادی حمله شد که خسارات زیادی را برجا گذاشت. در اوایل انقلاب نیز چند دیوار آن خراب شده و چند ژنراتور برق نیز نصب شد که ار عوامل مهم صدمه به قلعه محسوب می شوند.

معماری قلعه
این بنای تاریخی و جذاب، یک قلعه مربع شکل است که از پنج برج آن تنها سه برج سالم مانده و درب آن نیز در قسمت جنوبی قرار دارد. در آن زمان ساروج سازی در روستای لافت رونق داشته و مصالح استفاده شده برای ساخت دیوارها و برج ها نیز از جنس گچ و ساروج است.

ویژگی ها و جاذبه های روستای لافت
در سفر به روستای لافت مطمینا نباید فرصت تماشای غروب و بازدید از بناهای تاریخی، جاذبه های طبیعی، بادگیرها و چاه های تاریخی روستای لافت را از دست بدهید. البته نباید جنگل های حرا را در این گردش از قلم انداخت. در این روستا هم بافت خانه سازی سنتی همراه با بادگیر و هم سبک خانه سازی امروزی به چشم می خورد. 

مکان های دیدنی نزدیک
از جمله مکان های دیدنی نزدیک قلعه نادری می توان به بام لافت اشاره کرد که در حد فاصل دو منطقه سنتی ساز و منطقه جدیدتر روستای لافت قرار گرفته است. علاوه بر این، گورستان های تاریخی که برخی از قبرهای آن قدمتی هزار ساله دارند؛ مساجدی که یک مناره دارند و با معماری های عربی ساخته شده و زیارتگاه های متعددی از جمله زیارتگاه شیخ اندر آبی دارند؛ قلعه پرتغالی ها با قدمتی حدود 520 سال و جنگل های زیبای حرا که برخی از مردم، قشم را با این جنگل ها می شناسند، از دیگر نقاط تماشایی اطراف قلعه هستند. اکو موزه لافت نیز موزه ای است که بازدید از آن خالی از لطف نیست و در آن با معماری و سبک زندگی مردم لافت آشنا می شوید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به قلعه نادری

تفریحات نزدیک به قلعه نادری

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید