• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  جنگل حرا شهرستان هرمزگان استان قشم
  •  جنگل حرا شهرستان هرمزگان استان قشم
  •  جنگل حرا شهرستان هرمزگان استان قشم


جنگل حرا

نام مرکز دیدنی

Hara Forest

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

استان

شهرستان

قشم

ناحیه

اطراف شهر

آدرس

هرمزگان، بین بندر خمیر و قشم، در فاصله 60 کیلومتری غرب شهر قشم، تنگه خوران، بین جزیره قشم، جاده جنگل حرا - سهیلی

می توان از جنگل های حرا به عنوان یکی از عجایب ایران زمین نام برد، جنگلی که در دل آب های شور استان هرمزگان پناه گرفته است. از مهم ترین جاذبه های این جنگل ها می توان به شرایط زیست محیطی متفاوتش اشاره کرد، جاییکه بستر لازم برای رشد گیاهان آب شور را داراست. این گیاهان با جذب آب شور و انجام فرآیندهایی بر آن آب و مواد مغذی لازمشان را برای ادامه حیات تامین می کنند از این رو می توانند در این شرایط پایدار بمانند. جنگل های حرا مساحت 20 کیلومتری را پوشش می دهد و از تنوع زیستی بالایی با شرایطی مطلوب برخوردارند. شرایطی مطلوب که به لطف آن ادامه حیات گیاهان آب شور و گونه هایی متعددی امکان پذیر خواهد بود. گونه هایی شورپسند و نادر که از ارزش بسیار والایی برخوردارند. جنگل های حرا با آب و هوایی مرطوب و استوایی بستری بسیار مناسب برای زندگی پرندگان دریایی و مرغان ماهیخوار می باشد، پرندگانی که به دلیل مطلوب بودن شرایط هوا در فصل مهاجرتشان از این نقطه عبور می کنند. می توان از جنگل های حرا به عنوان بهشتی برای عاشقان طبیعت نام برد، جاییکه می توانند در آن نظاره گر ترکیبی رویایی از طبیعت خارق العاده، آب های درخشان، درختان و پرندگانی متفاوت باشند و در سکوتی دلنواز به تمدد اعصاب بپردازند. قرار گرفتن درختان سرسبز بر روی سطح آب در این جنگل ها خالق تصویری دلنواز شده است، تصویری دلربا که قطعا هوش را از سر هر بیننده ای می پراند. جنگل های حرا به عنوان زمردی درخشان در قلب آب های زمردی خلیج فارس خودنمایی می کنند و با طبیعتی بکر و حیات وحشی منحصر به فرد یکی از گزینه های توریستی و محبوب جزیره قشم و استان هرمزگان به شمار می رود. جنگل های حرا در استان هرمزگان، جزیره قشم، منطقه حفاظت شده حرا در تنگ خوران بین جزیره قشم، سواحل بندر خمیر و در مصب و دلتای رودخانه مهران قرار گرفته است.

بهترین زمان بازدید: بهترین زمان بازدید از این جواهر درخشان خلیج فارس فصل تابستان همزمان با شکوفه کردن درختان می باشد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به جنگل حرا

تفریحات نزدیک به جنگل حرا

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید